Q: Armeija vai Sivari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin itseasiassa menossa kouluni jälkeen eli 19-vuotiaana, mutta pamahdin paksuksi ikävästi ennen sitä. Harmi kyllä, oli tavoitteena saada isääni korkeampi arvonimi. Täytynee passata pojalleni se urakka sitten sen sijaan.

no olisithan senki jälkee voinut mennä.vai ookko luuseri?tekosuyitä kun muita arvostelet sivarista.ja abortikin keksitty.harmi kun ei sua abortoitu

[QUOTE="realisti";26994090]no olisithan senki jälkee voinut mennä.vai ookko luuseri?tekosuyitä kun muita arvostelet sivarista.ja abortikin keksitty.harmi kun ei sua abortoitu[/QUOTE]

Sairastuin synnytyksen jälkeen fibromiyalgiaan, joten en terveydellisistä syistä pääse armeijaan enää. Käsittääkseni myös toisen vanhemmista tulee olla lapsen kanssa kotona toisen ollessa armeijassa? Eikä kukaan tervejärkinen ihminen tapa lapsiaan jotta pääsee armeijaan, se vähentäisi huomattavan paljon mahdollisuuksia tulevien sukupolvien armeijan käynnin kannalta. Armeijasta maitojunalla tulee muutenkin nykyään niin paljon porukkaa pois, vaikka sitä on vielä helpotettukin vaikka kuinka, ettei oikein ole varaa tapattaa kauheaa määrää muksuja.

Sairastuin synnytyksen jälkeen fibromiyalgiaan, joten en terveydellisistä syistä pääse armeijaan enää. Käsittääkseni myös toisen vanhemmista tulee olla lapsen kanssa kotona toisen ollessa armeijassa? Eikä kukaan tervejärkinen ihminen tapa lapsiaan jotta pääsee armeijaan, se vähentäisi huomattavan paljon mahdollisuuksia tulevien sukupolvien armeijan käynnin kannalta. Armeijasta maitojunalla tulee muutenkin nykyään niin paljon porukkaa pois, vaikka sitä on vielä helpotettukin vaikka kuinka, ettei oikein ole varaa tapattaa kauheaa määrää muksuja.

seli,seli

Ei vielä, mutta kyllä sieltä vähän pakosti tulee. Ellei biologisesti niin sitten adoptoimalla. Uskoisin että on melko pieni mahdollisuus olla suurperheellinen, jossa perheessä ainoastaan tyttöjä. Tosin erittäin todennäköistä että ainakin osa tytöistänikin tulee armeijaan menemään.

Nuohan ovat sinun haaveitasi, ne eivät välttämättä toteudu.

Armeija, ehdottomasti.

Vaikka sodan uhka on epätodennäköinen, niin mielummin minä varaudun kansalaisten suojelemiseen, kyllä, myös sinun ja lapsesi suojelemiseen, kuin tupakan natsojen keräämiseen kadulta.

Armeija opettaa myös paljon muuta kuin pelkästään sotimaan!

[QUOTE="vieras";26994129]Velvollisuus se on vain sinun ja muiden aivopestyjen päässä.[/QUOTE]

Olet varmasti samaa mieltä jos joskus lapsesi ammutaan silmiesi edessä, naiset raiskataan ja tapetaan ja miehetkin tapetaan eikä kukaan osaa edes asetta käytellä saati puolustautua. Silloin onkin kovin hyödyllistä osata työnnellä mummuja pyörätuolilla.

• Tykkää
Reactions: poika
Pidän armeijaa itsestään selvyytenä. Eihän siinä ylipäätään ole mitää päättämistä, onhan suomen puolustaminen velvollisuus. Kun sitä pitää itsestään selvyytenä vauvasta lähtien niin siitä on helppo jatkumo.

Vaikka minä en sulata palveluksesta arveluttavasti luistavia ollenkaan, niin en minä kyllä käsitä tuota doktriini ajatteluakaan, et eroa mitenkään uskovaisista jotka aivopesevät lapsensa. Moni siinä hurmoksessa ei edes ymmärrä tekevänsä niin.

[QUOTE="vieras";26994136]Ja miten tämä sun lievästi harhainen uhkakuva liittyy pakolliseen asevelvollisuuteen? :D[/QUOTE]

En elä pumpulimaailmassa, joka kuvittelee etteikö suomi voisi joutua puolustamaan itseään. Olen ehdottomasti sitä mieltä että jokaisen suomalaisen pitäisi osata puolustaa itseään ja maataan yhtenä joukkona mahdollisen vaaran uhatessa. Se, että vaaraa ei nyt ole eei tarkoita etteikö se voisi olla myöhemmin ja armeijan rampauttaminen nyt on hyvin nopeaa, mutta sen uudelleen kokoaminen vie vuosikymmeniä. On puhtaasti realismia ymmärtää, että maailmassa soditaan tälläkin hetkellä eikä tulevaisuutta voi ennustaa, mitä vain voi tapahtua suomelle vaikka se ei sille nyt näyttäisikään.

En elä pumpulimaailmassa, joka kuvittelee etteikö suomi voisi joutua puolustamaan itseään. Olen ehdottomasti sitä mieltä että jokaisen suomalaisen pitäisi osata puolustaa itseään ja maataan yhtenä joukkona mahdollisen vaaran uhatessa. Se, että vaaraa ei nyt ole eei tarkoita etteikö se voisi olla myöhemmin ja armeijan rampauttaminen nyt on hyvin nopeaa, mutta sen uudelleen kokoaminen vie vuosikymmeniä. On puhtaasti realismia ymmärtää, että maailmassa soditaan tälläkin hetkellä eikä tulevaisuutta voi ennustaa, mitä vain voi tapahtua suomelle vaikka se ei sille nyt näyttäisikään.

Sinä voit olla persu-aivoissasi sitä mieltä että nuorten miesten pakollinen leirikoulu on äärimmäisen tärkeää tärkeää maanpuolustuksen kannalta, mutta ymmärräthän että sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?
Sääli, että vielä 2010-luvulla on olemassa sinunkaltaisia suomifilmi-äitejä.

[QUOTE="vieras";26994148]Sinä voit olla persu-aivoissasi sitä mieltä että nuorten miesten pakollinen leirikoulu on äärimmäisen tärkeää tärkeää maanpuolustuksen kannalta, mutta ymmärräthän että sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?
Sääli, että vielä 2010-luvulla on olemassa sinunkaltaisia suomifilmi-äitejä.[/QUOTE]

No jos nyt lähdetäään siitä, että persuja en ole koskaan äänestänyt. Minun puolestani sinut ja muut sivarit voidaan lykätä eturintamaan jos sota sattuu iskemään joskus, koska suomenpuolustus kun on niin turha asia niin voisi teitä vaikka kilpinä käyttää. Ehkä ne oikeat miehet pysyisivät edes hetken tukevien ruhojenne suojassa.

• Tykkää
Reactions: poika
Minä olen erittäin isänmaallinen tyyppi, sotiemme veteraanit ovat minulle suunnilleen idoleita. Vaikkakin
siihenkin joukkoon mahtuu jos minkälaista tyyppiä. Ihan niin kuin mahtuu nykyäänkin intti- ja sivariporukkaan.

Jos mä olisin mies, niin mä varmaan olisin tunnollisena käynyt intin, mutta mieleltäni olisin sivari.
Ja mä olen niin vanha, että naisena en olisi edes päässyt armeijaan.

Vävypojat on armeijan käyneet. Sivarivävytkin olis kelvanneet :)

Kyllä mummot pitää saada turvaan, ei ne jaksa itse kelata.

Aivan, suomessahan ei ole tarpeeksi naisia tähän hommaan, ehdottomasti tarvitaan miehiäkin, jotka eivät ole fyysisesti sairaita ja joista voisi olla edes jotain hyötyä suomea puolustaessa, raijaamaan mummuja johonkin kasaan josta ne on sitten helpompi noukkia talteen. Jos joku ylipäätänä edes haluaa noukkia mummuja, sotavankeina vanhuksilla ei välttämättä kauheasti arvoa olisi.

No jos nyt lähdetäään siitä, että persuja en ole koskaan äänestänyt. Minun puolestani sinut ja muut sivarit voidaan lykätä eturintamaan jos sota sattuu iskemään joskus, koska suomenpuolustus kun on niin turha asia niin voisi teitä vaikka kilpinä käyttää. Ehkä ne oikeat miehet pysyisivät edes hetken tukevien ruhojenne suojassa.

Joko sinulla on oikeus äänestää?

Yhteistyössä