Q: Armeija vai Sivari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos nyt lähdetäään siitä, että persuja en ole koskaan äänestänyt. Minun puolestani sinut ja muut sivarit voidaan lykätä eturintamaan jos sota sattuu iskemään joskus, koska suomenpuolustus kun on niin turha asia niin voisi teitä vaikka kilpinä käyttää. Ehkä ne oikeat miehet pysyisivät edes hetken tukevien ruhojenne suojassa.

Huomaatko että viestistäsi voisi saada kuvan että olet kiihkomielinen natsi? Aika sairasta, jos olet oikeasti tuota mieltä ihmiskilvistä.
Me olemme siinä vaiheessa jo kaukana Suomen rajojen ulkopuolella kun suomeen hyökätään, joten eiköhän sinne eturintamaan lykätä kaikki sinun :) Suomeen ei olla koskaan hyökätty yllättäin vaan sodan uhka on roikkunut pidempään ilmassa.

• Tykkää
Reactions: Data
Vaikka minä en sulata palveluksesta arveluttavasti luistavia ollenkaan, niin en minä kyllä käsitä tuota doktriini ajatteluakaan, et eroa mitenkään uskovaisista jotka aivopesevät lapsensa. Moni siinä hurmoksessa ei edes ymmärrä tekevänsä niin.

Ei se aivopesu aina toimi, onneksi. Omia ajatuksia tulee väistämättä, on vaan sit lapsesta kii kuinka paljo suostuu vanhempien tai yhteisön painostamana tekemään kuten "kuuluu tehä".

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="vieras";26994161]Huomaatko että viestistäsi voisi saada kuvan että olet kiihkomielinen natsi? Aika sairasta, jos olet oikeasti tuota mieltä ihmiskilvistä.
Me olemme siinä vaiheessa jo kaukana Suomen rajojen ulkopuolella kun suomeen hyökätään, joten eiköhän sinne eturintamaan lykätä kaikki sinun :) Suomeen ei olla koskaan hyökätty yllättäin vaan sodan uhka on roikkunut pidempään ilmassa.[/QUOTE]

Juu en lainkaan ihmettele että häipyisitte maasta. Tosin voisin kuvitella että kaikki eivät ihan rajan yli pääse, olen kuullut huhuja että pelkureista ei sotatilanteessa ihan kauheasti tykätä. Sodan uhka voi roikkuakin ilmassa, muttei todennäköisesti vuosikausia. Sen lisäksi tilanteet voivat muuttua nopeastikin. Ei kannata heittää kaikkia muniaan (jos niitä sattuu löytymään) yhteen koriin vaan varautua myös siihen ikävempään vaihtoehtoon. Se kun luonnonvarojen huvetessa on yllättävänkin todennäköinen.

Ei se aivopesu aina toimi, onneksi. Omia ajatuksia tulee väistämättä, on vaan sit lapsesta kii kuinka paljo suostuu vanhempien tai yhteisön painostamana tekemään kuten "kuuluu tehä".

Se että yksilöt reagoi eri tavoin tuohon ei tarkoita että se olisi yhtään oikein tehdä sen varjollakaan tai hyväksyä asiaa sen varjollakaan.

Ja yhteisön painostuksesta ei kukaan meistä ole täysin vapaa, jokainen meistä toimii tavalla tai toisella osittaisesti tai jopa kokonaan yleisten normien mukaan mitä odotetaan meiltä, jopa asioita mitä ei opeteta vaan ne opitaan seuraamalla yhteisöä.

• Tykkää
Reactions: Orion-
Juu en lainkaan ihmettele että häipyisitte maasta. Tosin voisin kuvitella että kaikki eivät ihan rajan yli pääse, olen kuullut huhuja että pelkureista ei sotatilanteessa ihan kauheasti tykätä. Sodan uhka voi roikkuakin ilmassa, muttei todennäköisesti vuosikausia. Sen lisäksi tilanteet voivat muuttua nopeastikin. Ei kannata heittää kaikkia muniaan (jos niitä sattuu löytymään) yhteen koriin vaan varautua myös siihen ikävempään vaihtoehtoon. Se kun luonnonvarojen huvetessa on yllättävänkin todennäköinen.

pahoinpitelikö iskä sua pienenä? :)

[QUOTE="vieras";26994173]pahoinpitelikö iskä sua pienenä? :)[/QUOTE]

Ei, olisiko pitänyt? Isäni opetti minut kyllä puolustamaan itseäni, minkä aion opettaa kaikille lapsilleni myös. Tietenkin.

[QUOTE="vieras";26994176]Onpas nämä rauhaa rakastavat ihmiset kovin ilkeitä ja hyökkääviä.[/QUOTE]

Aivan. Suomen suurin uhka taitaakin olla Katylinan kaltaiset PMS-riehujat.

Aivan, suomessahan ei ole tarpeeksi naisia tähän hommaan, ehdottomasti tarvitaan miehiäkin, jotka eivät ole fyysisesti sairaita ja joista voisi olla edes jotain hyötyä suomea puolustaessa, raijaamaan mummuja johonkin kasaan josta ne on sitten helpompi noukkia talteen. Jos joku ylipäätänä edes haluaa noukkia mummuja, sotavankeina vanhuksilla ei välttämättä kauheasti arvoa olisi.

15 vuotta sitten käyty armeija ei vain takaa sitä, että ois riittävän hyvässä kunnossa menemään rintamalle.
Joten pitäkäähän miehet ja naiset itsenne hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa, ja harjoittakaa kaikkia tarpeellisia taitoja kuten villasukkien kudontaa, maataloustöitä, kaikkia taitoja joita tarvitaan jos täytyy olla mahdollisimman omavarainen ja kun puolet monen alan ammattilaisita on sotimassa.

• Tykkää
Reactions: rops
15 vuotta sitten käyty armeija ei vain takaa sitä, että ois riittävän hyvässä kunnossa menemään rintamalle.
Joten pitäkäähän miehet ja naiset itsenne hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa, ja harjoittakaa kaikkia tarpeellisia taitoja kuten villasukkien kudontaa, maataloustöitä, kaikkia taitoja joita tarvitaan jos täytyy olla mahdollisimman omavarainen ja kun puolet monen alan ammattilaisita on sotimassa.

Onhan ne kertausharjoitukset olemassa. No, kaikkien ei tarvitse käydä niissäkään.

Ton on kyllä huomannut, että melkein missä maassa tahansa armeijajuttuihin suhtaudutaan kummallisesti. Nuorempana ei sitä tajunnut, vaan tuli melkeinpä ylpeydellä kerrottua että on armeija käyty. Siis ulkomailla. Vaikka pasifisti olenkin, niin tuli vedettyä se pidemmällä kaavalla (eli RUK tuli käytyä).

Sitä vaan jaksaa ihmetellä, miten pyhä tuo asepalvelus tässä maassa on. Toivottavasti se ei ole enää samassa asemassa 15 vuoden päästä kun oma poikani on siinä iässä, että sinne meno olisi ajankohtaista. En aio mitenkään vaikuttaa armeijaan menemiseen, mutta toivoakseni se on silloin aidosti vapaaehtoinen. EI silti, luonteesta se on vähän kiinni, voi se joillekkin sopiakkin. En usko, että poikani kuuluu siihen porukkaan. Niinkuin en minäkään kuulunut.

Sen verran mulla on kohteliaisuutta, että en oikeastaan koskaan aloita inttipuheita jos seurassa on naisia (elleivät ole kiinnostuneita jostain syystä) tai sivareita. Mutta jos joku (ja tosiaan on yleensä se joku) mies alkaa ne jaarittelut, pakkohan sitä on olla mukana. Yritän kyllä pysyä asiassa. Kun selviää, että olen reservinupseeri (jos selviää), yleensä kuvitellaan, että olen todella maanpuolustushenkinen. Toinen mitä kommentoidaan on yleensä se, että kaikki muutkin olisivat menneet RUK:kiin ja AUK:kiin, mutta eivät viittineet.

Itse olen pieneltä paikkakunnalta ja 90-luvun alkupuolella siellä ei edes harkittu sivaria. En itsekkään harkinnut, koska mua innosti armeija. Se innostus meni kyllä äkkiä, mutta tsemppasin sen verran, että RUK:kiin pääsin koska ajattelin että siitä olisi työelämässä ollut hyötyä. Ja varmaan siitä onkin, jos muuten olisi elämä mennyt hyvin. Niin paljon tuota arvostetaan tietyissä piireissä. Mutta ei tosiaan kaikissa.

Tiedoksi että siviilipalvelus lykkää armeijaa rauhanajaksi, eli sitten kun sodanuhka tulee niin sivarit kutsutaan armeijaan. Uskoisin, että sivarista mikä on käynyt parin kuukauden pika-armeijan ennen sotaa, on enempi hyötyä sodassa kun semmoisesta joka on armeijan käynyt 10-15 vuotta sitten.

Itse valitsin sivarin rauhanajan lykkäyksen ja ammatillisisten syitten perusteella. Suoritin sivarin oman alan hommissa ja tein myös palkkatyötä sen ohessa vapaa-ajalla. Sain siitä vuoden työkokemusta, työpaikan ja tulotaso pysyi hyvänä sivarin ajan.

[QUOTE="vieras";26994161]Huomaatko että viestistäsi voisi saada kuvan että olet kiihkomielinen natsi? Aika sairasta, jos olet oikeasti tuota mieltä ihmiskilvistä.
Me olemme siinä vaiheessa jo kaukana Suomen rajojen ulkopuolella kun suomeen hyökätään, joten eiköhän sinne eturintamaan lykätä kaikki sinun :) Suomeen ei olla koskaan hyökätty yllättäin vaan sodan uhka on roikkunut pidempään ilmassa.[/QUOTE]

Se nyt vain on silleen, että kun valtiovalta havaitsee sodan uhkaa niin silloin rajat sulkeutuvat ja kaikkia ns normaaleja kansalaisoikeuksia rajoitetaan, eli sun kaavailema temppu ei tule onnistumaan.

Miksi aloituksessa kysyy tyyliin tykkäätkö kukista vai mehiläisistä ja pistää kaksi linkkiä kukkien puolesta? Eikö voisi kysyä vaikka, että miksi ihmeessä joku valitsee intin, vaikka sivarien puolesta löytyy paljon hyviä linkkejä?

Missä maailmassa sinä elät?! Nyt on 2012!! :D Pelottavia tällaiset sotaa ihannoivat ja odottavat! Mene vaikka Afganistaniin tai Sudaniin katsomaan sitä todellisuutta!

Katylina, opettele ihan ensin lukemaan , sitten ajattelemaan, ja hippanen järkeäkään ei olisi sinulle pahaksi:) toivottavasti rasistisen mustavalkoiset asenteesi eivät lapsellesi periydy.

No jos nyt lähdetäään siitä, että persuja en ole koskaan äänestänyt. Minun puolestani sinut ja muut sivarit voidaan lykätä eturintamaan jos sota sattuu iskemään joskus, koska suomenpuolustus kun on niin turha asia niin voisi teitä vaikka kilpinä käyttää. Ehkä ne oikeat miehet pysyisivät edes hetken tukevien ruhojenne suojassa.

En usko suomalaisten käyttävän ihmiskilpiä. Mutta kuten sanot, mikä tahansa on mahdollista. Jopa sisällissota, mutta silti eräät skenaariot ovat äärimmäisen epätodennäköisiä.

[QUOTE="vieras";26994796]Jokaisessa maassa on armeija ja jokainen voi itsekseen miettiä haluaako Suomessa olevan Suomen vai Venäjän armeijan.[/QUOTE]

Kolmas vaihtoehto olisi Suomen liittyminen Natoon eli Naton armeija Suomessa, mutta mulla ei ole tarvittavaa tietämystä ottaa kantaa puolesta tai vastaan..

Muoks. On olemassa myös demilitarisoituja vyöhykkeitä, kuten Ahvenanmaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä