Radiosta tuli uutisissa, että lähärikouluihin on tulossa alalla soveltumattomien

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, etkö sinä opiskellut röntgenhoitajaksi. Kyllä sinä sen 4 vkoa kestät, koska tiedät että rh:n toimenkuvaan ei perushoitoa liity, kuin ehkä satunnaisuutena.

Se on vain kolme viikkoa, onneksi :D

Ja enköhän mä selviä. On siellä edellisvuosien rtg-hoitsuopiskelijatkin avoimesti kertoneet, että heiltä ei katetrin laitto tai vaipan vaihto onnistu, mutta auttavat kyllä kaikessa muussa mahdollisessa. Kuten potilaan siirtämisessä, syöttämisessä, sen sellaisessa.
Onneksi meiltä napinpainajilta ei edes odoteta mitään :xmas:. Mä kunnioitan hirmuisesti sairaanhoitajia ja lähihoitajia, he kykenevät siihen mihin minä en.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, etkö sinä opiskellut röntgenhoitajaksi. Kyllä sinä sen 4 vkoa kestät, koska tiedät että rh:n toimenkuvaan ei perushoitoa liity, kuin ehkä satunnaisuutena.

Ja enköhän mä selviä. On siellä edellisvuosien rtg-hoitsuopiskelijatkin avoimesti kertoneet, että heiltä ei katetrin laitto tai vaipan vaihto onnistu, mutta auttavat kyllä kaikessa muussa mahdollisessa. Kuten potilaan siirtämisessä, syöttämisessä, sen sellaisessa.
Onneksi meiltä napinpainajilta ei edes odoteta mitään :xmas:. Mä kunnioitan hirmuisesti sairaanhoitajia ja lähihoitajia, he kykenevät siihen mihin minä en.

Heh ja me odotettiin into piukeena, että koska seuraava katetrointi tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
näin on! Ei ne röntgeniin tulevat ihmisetkään aina ole sisäsiistejä, kilttejä mummoja ja röntgenlaitteita raahataan niille "hirveille" osastoille jossa näkeekin ja haistaakin vaikka mitä!!! Ainakin jos on sairaalanröntgenissä töissä.

Kyllä mä vuodeosastolta tulleet potilaat hienosti osasin kohdata harjoittelussa. Suurin osa potilaista oli kuitenkin "sisäsiistejä " eli käveleviä, omatoimisia, hyvässä kunnossa olevia.

Meistä kaikista ei ole sairaanhoitajiksi, eikä kai pidäkään olla, vai?

Oon huomannu sen, että monet peruskoulusta lähihoitajaksi pyrkivät eivät ymmärrä sitä, että vaikka suuntaisivatkin lapsiin ja nuoriin, on edessä myös harjoittelu vanhusten parissa.

Näin on ja sitten kun tekee muualla harjoittelua kun juurikin niiden lasten parissa niin ei koe sitä lainkaan hyödylliseksi/hyödyntää oppimaansa. Mä olin meinaan itse juurikin sellanen, kun nuorena lh koulutukseen menin. Mä halusin juurikin päihde& mielenterveyspuolelle enkä ymmärtänyt, että tulen tarvitsemaan montaa taitoa myös siellä. No, työ kyllä opetti ja kun tajusin tietoni kaikesta hyvin vajavaiseksi niin jatkoin sairaanhoitajaksi opiskelulla. Mä hieman kritisoin hoitajaksi opiskelua niin nuorena kun peruskoulun jälkeen. Itselle olisi ollut hyvä kasvaa ensin edes aikuiseksi ennen kuin rupean muita hoitamaan.

näin on! Ei ne röntgeniin tulevat ihmisetkään aina ole sisäsiistejä, kilttejä mummoja ja röntgenlaitteita raahataan niille "hirveille" osastoille jossa näkeekin ja haistaakin vaikka mitä!!! Ainakin jos on sairaalanröntgenissä töissä.

Kyllä mä vuodeosastolta tulleet potilaat hienosti osasin kohdata harjoittelussa. Suurin osa potilaista oli kuitenkin "sisäsiistejä " eli käveleviä, omatoimisia, hyvässä kunnossa olevia.

ei tietenkään tarvitse, mutta hoitoala on vaan tätä.

Usko huvikses niin mä kunnioitan mielettömästi napinpainajia oikeesti ei se mikään helpponakki juttu kuitenka oo.
Valitettavasti niitä mölöjä löytyy sieltäkin suunnalta samoin ku muualtakin.

ei tietenkään tarvitse, mutta hoitoala on vaan tätä.

Mä luulen, että röntgenhoitajilla se ei aina ole sitä, vaan usein nimenomaan siistiä sisätyötä. Poikkeuksena jotkut paikat ja satunnaiset oksut.

Ei ikimaailmassa pidä ollakaan niin ja toi on kyllä hyvä että ne jyvät voidaan karsia myös opiskelun edetessä, jotta ne jotka ei sitä työtä oikeesti kykene tekemään eivät myöskään sitä pääse tekemään.

Olis tarvinnu tällanen olla jo vuosia sitten.

Yhdeltä tytöltä kysyin, että pystyykö hän sit vaihteleen vanhusten vaippoja niin hän vastasi ettei tarvitse, kun suuntaa lapsiin ja nuoriin. Kerroin sitten, että edessä on yös vanhusten parissa harjoittelu.

Kuumimmat

Yhteistyössä