H
Huom harmaana
Vieras
mä oon sun siskon kans aika samaa mieltä. ei oo kyllä täysin sitouduttu jos on sun rahat ja mun rahat.
No on sinulla "modernit" ajatukset. Kysyt varmaan mieheltä luvan myös uuden kevättakin ostoon?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mä oon sun siskon kans aika samaa mieltä. ei oo kyllä täysin sitouduttu jos on sun rahat ja mun rahat.
Jösses. Mikä tässä on hyvää?
No on sinulla "modernit" ajatukset. Kysyt varmaan mieheltä luvan myös uuden kevättakin ostoon?
meillä kun sitä rahaa ei ole, niin en mä tykkäsi jos mies laittas satasen menemään johonki omaan hömpötykseen tosta vaan ja sit sais miettiä mitä syödään sen jälkeen. toimii köyhässä perheessä että kumpikaa ei sooloile![]()
Mutta jospa et sitten tekisi yleistyksiä siitä sitoutumisesta perheeseen sen perusteella että onko rahat yhteiset vai eivätkö ole. Katsos kun joillain perheillä sitä rahaa on käytössä enemmän ja molemmat voivat hyvin ostaa omilla rahoillansa mitä parhaaksi katsovat ilman että sen on millään tavalla pois perheeltä.
no kyllä mä muutaman kympin voin laittaa menemään tai voin ostaa satasen ruokaostokset. mutta en osta esim uusia rattaita lapselle keskutelematta miehen kanssa. keskuteltiin ja uudet rattaat tilattiin. meillä kun sitä rahaa ei ole, niin en mä tykkäsi jos mies laittas satasen menemään johonki omaan hömpötykseen tosta vaan ja sit sais miettiä mitä syödään sen jälkeen. toimii köyhässä perheessä että kumpikaa ei sooloile![]()
tunsin mä perheen jolla oli oamt rahat. äiti kahen lapsen kans kotona muutaman vuoden, isä hyväpalkkasessa työssä. isä reissas ja rällästi rahansa. maksoi toki lainaa yms. äiti sai pienistä tuloistaan maksaa puolet kaikesta ja yrittää ostaa lapsille vaatteita kun isä ei yhtään tullut vastaan vaan piti kiinni puoliks kaikki systeemistä. taitaa olla turha mainita että tuo pari on eronnut.
Yhteiset rahat ja yhteiset tilit. Ikinä ei ole tarvinnut miettiä tai laskea, kuinka paljon kumpikin rahaa tuo tai kuluttaa. Yhteistä perhettä elätetään ja yhteistä elämää eletään...
mä oon sun siskon kans aika samaa mieltä. ei oo kyllä täysin sitouduttu jos on sun rahat ja mun rahat. meillä on täysin yhteiset rahat ollu alusta asti. yhdessä yritetään ja ollaan samanarvoisia. kumpikaan ei voi ostaa mitään isompaa kysymättä toiselta. eikä mieskään haluaisi systeemiä muuttaa vaikka mies käy töissä ja mä oon ollu lasten kanssa kotona vuodesta 2007. väliaikaistahan tämä mun kotona oleminen on. yhteinen koti, yhteinen perhe, yhteinen elämä, yhteiset rahat
Kumpikaan ei voi ostaa mitään isompaa kysymättä toiselta? Siis lapsiako olette??? Ettekö osaa rahaa käyttää saamatta lupaa joltakin?