Raha-asiat huonommin kuin koskaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23500066]Ja sääli muuten sukulaisia.[/QUOTE]

Miksi sukulaisia pitäisi sääliä? Nehän voittaa tässä kun maksan niille korkoa. Olen siis lainannut sellaisilta joilla on ylimääräistä.

[QUOTE="aloittaja";23500056]Töitä en vieroksu, mutta nyt ei vaan ole mahdollisuutta olla töissä. Muuten valmistuminen myöhästyisi. Mies tekee vuorotyötä joten en pysty viikonloppuisin olemaan töissä kun olen kotona lapsen kanssa.[/QUOTE]

Lapsikin vielä, nyt häpiä jo.

[QUOTE="aloittaja";23500056]Töitä en vieroksu, mutta nyt ei vaan ole mahdollisuutta olla töissä. Muuten valmistuminen myöhästyisi. Mies tekee vuorotyötä joten en pysty viikonloppuisin olemaan töissä kun olen kotona lapsen kanssa.[/QUOTE]

Töitä voi tehdä myös illalla, aamulla, päivällä. Joitain töitä voi tehdä myös kotona. Onko mies joka viikonloppu töissä? Onko miehellä lomia? Voit olla töissä niinä viikonloppuina kun mies on kotona tai sillon kun mies on lomalla. Mnä huolehtisin kyllä mielummin siitä, että lapsella pysyy katto pään päällä kuin siitä myöhästyykö valmistuminen.

[QUOTE="aloittaja";23500086]Miksi sukulaisia pitäisi sääliä? Nehän voittaa tässä kun maksan niille korkoa. Olen siis lainannut sellaisilta joilla on ylimääräistä.[/QUOTE]
No tuskin maksat takaisin.

Keskeytä opiskelut hetkeksi ja mene töihin tienaamaan. Ensin velat pois ja sitten takaisin koulun penkille. Saatte varmasti maksusuunnitelman tehtyä, kun voitte kertoa perintätoimístoille saavanne rahaa pian.

soittaa myös sinne vuokran antajalle ja sopia joku maksusuunnitelma vuokransuhteen. Maksat edes jotain heti kun voit. Ovat paljon ymmärtäväisempiä kun sovit ja soitat kun jätät vaan ilmoittamatta ja vuokran maksu viivästyy.

Jotkut asiat oppii vaan kantapään kautta niin kuin sinäkin nyt tämän. Ei ne aina auta kun sanotaan elää tee näin tai noin.

Itse maksoin 400 euron eestä laskuja joista suurin osa perinnässä. Sain monet laskut soviteltua ja suurimmat laskut nyt maksettua. Kyllä olo helpotti kummasti! Muista älä enää ikinä pikavippejä! onneksi itse en niihin ole sortunut.

Valmistuminen saa myöhästyä. Kuinka kehtaat hakea työpaikkaa, jos luottotiedot menneet ja palkasta osa perintään? Moniin paikkoihin ei edes oteta maksuvaikeuksisia ihmisiä.

[QUOTE="vieras";23500114]Keskeytä opiskelut hetkeksi ja mene töihin tienaamaan. Ensin velat pois ja sitten takaisin koulun penkille. Saatte varmasti maksusuunnitelman tehtyä, kun voitte kertoa perintätoimístoille saavanne rahaa pian.[/QUOTE]

Opintoja on jäljellä enää 2 kuukautta. Joten aika turhaa ois mennä töihin opiskeljuen sijasta.

[QUOTE="aloittaja";23500139]Olen nostanut täydet opintolainat koko opiskelun ajan.[/QUOTE]

Ja olet nekin jo tuhlannut? Nyt oikeasti yhteyttä sinne velkaneuvojaan, sieltä saa neuvoja myös siihen miten raha-asioista kannattaa tulevaisuudesta huolehtia, että ei tule kaikkea tuhlattua.

[QUOTE="aloittaja";23500139]Olen nostanut täydet opintolainat koko opiskelun ajan.[/QUOTE]

Mihin ne katosivat? Minä pakotin poikani maksamaan vuokransa puoli vuotta etukäteen opintolainasta.

[QUOTE="aloittaja";23500151]Opintoja on jäljellä enää 2 kuukautta. Joten aika turhaa ois mennä töihin opiskeljuen sijasta.[/QUOTE]

Ai olisi aika turhaa mennä töihin, vaikka luottotiedot on menossa? Itsekin opiskelen työn ohella, työnteon ja opiskelun yhdistäminen on tasan järjestelykysymys. Muuta on aivan turha väittää.

Voi olla monella alalla hankalaa työllistyä,jos luottotiedot on menneet.

[QUOTE="vieras";23500185]Ai olisi aika turhaa mennä töihin, vaikka luottotiedot on menossa? Itsekin opiskelen työn ohella, työnteon ja opiskelun yhdistäminen on tasan järjestelykysymys. Muuta on aivan turha väittää.

Voi olla monella alalla hankalaa työllistyä,jos luottotiedot on menneet.[/QUOTE]

No tuskin mä ihan heti mitään töitä saisinkaan tähän hätään. Kesäkuussa on valmiina työpaikka.

[QUOTE="aloittaja";23500197]No tuskin mä ihan heti mitään töitä saisinkaan tähän hätään. Kesäkuussa on valmiina työpaikka.[/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan.Mutta mikä ihmeen kumma sinua siinä tapauksessa estää menemästä heti töihin?? Vaikka siivoamaan, jos et muuta työtä löydä?

Outoa kysyä apua ongelmaan, johon on ilmiselvä ulospääsytie nenän edessä odottelemassa. Jos vaan jaksaa/ viitsii valita kyseisen tien.

Kyllä se on vuokra joka pitää ensimmäisenä maksaa, ehdottomasti. Muut on järjesteltävissä. Kuinka paljon teidän vuokra on ja mihin opintolaina ja se miehen palkka+ lapsilisä ym. on nyt mennyt jos maaliskuun vuokra maksamatta? eikös noilla yhden vuokran olisi maksanut tai sitten teillä on hyvin korkea vuokra?

Nyt ihan ensimmäiseksi iskostat mieleesi sen asenteen, että et osta mitään sellaista, mitä koet TARVITSEVASI. Ostat vain sellaista, mitä ilman perheesi EI KERTA KAIKKIAAN PYSTY ELÄMÄÄN.

No onhan se aika turhaa lopettaa opiskelut jos vain 2kk jäljellä. Ja ei sitä palkkaa heti saa, senkin saamiseen menee kuukausi joten ei se tässä tilanteessa nyt heti ap:ta auta. JA ei ne luottotiedot edelleenkään mene jos laskut menee perintään, tekee sinne sitten maksusuunnitelman 25e kk tai jotain ja estää niitten menemästä ulosottoon koska vasta silloin menee luottotiedot.

Yhteistyössä