Raha-asiat uusperheessä... Jos molemmat tallettaa yhteiselle tilille ensin n.1-2000e

Mä en ymmärrä, miksei parisuhteessa ollessa rahat ole yhteisiä? Kaikki on paljon helpompaa.

Ihmettelen kyllä, miksei miehen tarvitse maksaa asumisesta mitään? Harva kai ilmaiseksi saa asua (paitsi omat lapset ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä, miksei parisuhteessa ollessa rahat ole yhteisiä? Kaikki on paljon helpompaa.

Ihmettelen kyllä, miksei miehen tarvitse maksaa asumisesta mitään? Harva kai ilmaiseksi saa asua (paitsi omat lapset ).

Siksi, kun meille tulee yhteiset ja omat rahat, toimiva ratkaisu. Mun asunto, minä maksan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Eli siis SINÄ haluat, että voit pistää herran kävelemään koska vaan haluat.

Ei, miksi sotkea toinen omiin lainoihinsa, tämän takia meille tulee avioehto.

Oot menossa naimisiin? Onnea! Sitten ihmettelen entistä enemmän, miksei mies maksa asumisestaan mitään...

Jos minä yh:na ottaisin miehen tähän asumaan, niin varmasti maksaisi vastikkeen verran asumisestaan, ruokaan myös jotain rahaa.
Lainat maksaisin itse.

Tuo vastike on kuitenkin joka kuukausi maksettava maksu....suosittelen lämpimästi.....mutta tietysti niin, että antaa vaikka käteisenä tuon summan, itse maksaisin sen, että tietäisin sen varmasti maksetuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Miten nuo asumiskulut mukamas olis vaan asunnon omistajan maksettavia?

MINÄ haluan, että asia menee näin.

Mä haluan myös että minä maksan asunnosta, mutta asumisen kulut jaetaan (kyllä toi mies kuluttaa sitä vettä ja sähköä yhtälailla ) mutta asunnon kulut kuuluu mulle

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Miksiköhän edes aloitit tämän koko threadin. Teillä tietysti toimitaan miten haluat eikä muiden mielipiteet tunnu edes kiinnostavan.

Mä kysyin, onko tuo muiden mielestä ihan ok. summa, ja millaisilla summilla muilla mennään, en kysyny, mitä mieltä muut ovat meidän asioiden järjestämisestä.

Mä laittaisin ainakin miehen maksamaan esim 200e asumisestaan, ei siihen mitään yhteisiä lainoja tarvita, vain sopimus että asumiset maksetaan tasapuolisesti. Mistä näitä tyhmiä naisia aina löytyy, jotka elättävät miehiä...

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Mä laittaisin ainakin miehen maksamaan esim 200e asumisestaan, ei siihen mitään yhteisiä lainoja tarvita, vain sopimus että asumiset maksetaan tasapuolisesti. Mistä näitä tyhmiä naisia aina löytyy, jotka elättävät miehiä...

Sanotaanko nyt näin, että en tosiaankaan joudu elättämään ketään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siksi, kun meille tulee yhteiset ja omat rahat, toimiva ratkaisu. Mun asunto, minä maksan.

Tän ymmärtää varsin hyvin, etenkin omistusasunnon suhteen. Ei pidä suinpäin ryntäillä. On turvallisempaa pitää selkeästi omistusasunto omana, ettei tarvitse sitten alkaa mahdollisen eron suhteen vääntämään, et kyl se mieskii makso niit lainan eriä.

Ruoka, tv, vesi,sähkö, ehkä netti yhteisistä varoista, kummankin vaatteet, viihde, harrastus omista menoista.

Meillä oli kaikki yhteistä, mutta äkkiä huomasin, että mun ei tarviikkaan tehdä mitään, kun kumppani luottaa mun hoitavan myös hänen menojaan ja voi esimerkiksi pelata rahapelejä, vaikkei siihen olisi varaakaan. Aika surkeita riitoja sen takia tullut, kun talousasiat ei oo selkeät. Herra kyllä ois aina valmis paikkaamaan mokia lainatulla rahalla, josta pitää korkoa sitten maksaa. Ja se taas ei oikeen oo hyvä, jos ajattelee suhdetta pidemmälle, minä kun en oikeasti suostu näillä vuosituloilla asumaan enään pitkään vuokralla.

No miehiä on joka junaan ja osa jää junasta. Itse ostin mieheltä puolet talosta ½-vuoden tuntemisen jälkeen. En halunnut maksaa "turhasta". MIeskin voisi ehkä haluta maksaa jostain mikä "kertyy myös hänelle itselleen"

Yhteistyössä