M
Marke
Vieras
Mites teidän parisuhteissa raha-asiat hoidetaan?
Olisiko vinkkiä kun kaksi täysin erilailla kasvatettua
alkavat laittamaan hynttyitä yhteen?
tilanne:
minä, nainen, olen kasvanut perheessä, jossa alunperin
rahaa ei ollut joten vanhempani ottivat yhteiset tilit ym.
Meillä on siis aina maksettu kaikki yhdessä, kaikki on
yhteistä omaisuutta, ja vaikka nykyään rahaa onkin,
niin silti mikään ei ole 'mun' ja 'sun' ja äidinkin auto
on varmasti isän työstä tulleilla rahoilla maksettu,
mutta äidin nimissä.
olen siis saanut kasvatuksen missä parisuhteessa kaikki
on yhteistä, lainat, talot ja tavarat. siitä ei ole tarkoitus
erota eikä yhteisiä rahoja tuhlata.¨
Ja kasvatuksen, missä mies pitää huolen talouspuolesta
ja nainen kodista.
Mieheni taas on kasvanut kodissa jossa kaikki on jaettu
ja vieläkin vanhemmat makselevat lainaamiaan kakskymppisiä toisilleen takaisin. Miehen isän on kotitalo, äidin on mökki, autot on omat jne. Yhteisiä tilejä tai ruokarahastoja ei ole ollut.
Meille on nyt viimeaikoina alkanut olemaan useampi riita miten näitä raha-asioita hoidetaan. Pitäisi alkaa taloakin rakentamaan ja kyllähän sen ymmärrän, että oma laina pitäisi molempien nykyaikana ottaa, mutta minulle ei millään mene päähän, kuka lainan maksaa ja ruoat ostaa kun itse paukautan muutaman muksun ja hoidan niitä sitten kotona?
Toki mieheni on sanonut, että onhan se myös hänen tehtävä elättää perhettä, mutta en halua tilanteeseen, jossa hän kerää hyväpalkkaisesta duunista itselleen rahat tilille ja minun rahat menevät lainanlyhennyksiin, ruokiin ja lapsiin. Sitten mies törsää ja ajelee uudella autolla, minä vanhalla fiat puntolla ja silläkin velaksi??
miten tästä lähteä neuvottelemaan?
Olisiko vinkkiä kun kaksi täysin erilailla kasvatettua
alkavat laittamaan hynttyitä yhteen?
tilanne:
minä, nainen, olen kasvanut perheessä, jossa alunperin
rahaa ei ollut joten vanhempani ottivat yhteiset tilit ym.
Meillä on siis aina maksettu kaikki yhdessä, kaikki on
yhteistä omaisuutta, ja vaikka nykyään rahaa onkin,
niin silti mikään ei ole 'mun' ja 'sun' ja äidinkin auto
on varmasti isän työstä tulleilla rahoilla maksettu,
mutta äidin nimissä.
olen siis saanut kasvatuksen missä parisuhteessa kaikki
on yhteistä, lainat, talot ja tavarat. siitä ei ole tarkoitus
erota eikä yhteisiä rahoja tuhlata.¨
Ja kasvatuksen, missä mies pitää huolen talouspuolesta
ja nainen kodista.
Mieheni taas on kasvanut kodissa jossa kaikki on jaettu
ja vieläkin vanhemmat makselevat lainaamiaan kakskymppisiä toisilleen takaisin. Miehen isän on kotitalo, äidin on mökki, autot on omat jne. Yhteisiä tilejä tai ruokarahastoja ei ole ollut.
Meille on nyt viimeaikoina alkanut olemaan useampi riita miten näitä raha-asioita hoidetaan. Pitäisi alkaa taloakin rakentamaan ja kyllähän sen ymmärrän, että oma laina pitäisi molempien nykyaikana ottaa, mutta minulle ei millään mene päähän, kuka lainan maksaa ja ruoat ostaa kun itse paukautan muutaman muksun ja hoidan niitä sitten kotona?
Toki mieheni on sanonut, että onhan se myös hänen tehtävä elättää perhettä, mutta en halua tilanteeseen, jossa hän kerää hyväpalkkaisesta duunista itselleen rahat tilille ja minun rahat menevät lainanlyhennyksiin, ruokiin ja lapsiin. Sitten mies törsää ja ajelee uudella autolla, minä vanhalla fiat puntolla ja silläkin velaksi??
miten tästä lähteä neuvottelemaan?