raivoava lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Nyt tuntuu olevan vanhemmilla pinna välillä aikas kireellä.
Poika 1,3 v. on alkanut varsinaiseksi naukumaijaksi!!
Heti jos joku ei suju tai ei mene niin kuin itse haluaa aletaan huutamaan! Ja tätä tapahtuu tuon tuosta.

Viime viikolla oli pari päivää kuumeessa ja tuntuu että viime viikolla tämä alkoikin. Yöllä on myös herätty jonkun kerran huutamaan.
Kuumetta ei ole ollut moneen päivään, silmät eikä nenä vuoda. Päälle päin ei siis huomaa että joku vaivaisi.
Korvatulehdusta ei ole ollut koskaan, eikä nytkään korviaan hiero.
Tarkkaan jos katsoo voi huomata otsassa, mahassa ja selässä pieniä punaisia ""näppyjä"". Tuskin mikään rokkokaan vaivaa? Nämä ""näpyt"" eivät ole mitenkään koholla, mutta otsasta ja kulmilta on raapinut hieman jolloin nämä on tulleet näkyviin. Muualta kehoa ei ainakaan kutita kun ei ole raapinut.

En tiedä onko tämäkään nyt mitään epänormaalia, hieman kuiva iho näin talvella meinaa kuitenkin olla!

Hampaiden puhkemistakin tässä epäilen, on vain niin hankala saada katsoa suuhun, ettei siitäkin tulisi tappelua!
Nyt on 8 hammasta ja varmaan seuraavat alas tulevat voivat ollakin kivuliaammat! Yleensä ei ole paljon hampaan tuloa huomannut!
Että tämmöstä...

Meilläkin on tällaista ""uhmaikää"" havaittavissa.. Poika, 1v, suuttuu, jos ei saa mitä haluaa tai jos emme ymmärrä häntä tai jos leikin keskeyttää tai jos ei osaa jotain jne.

Olen ajatellut, että kiukuttelu johtuu turhautumisesta, kun ei osaa tai ymmärrä jotakin. Esim. miksi kesken leikin aletaan yhtäkkiä pukemaan tai miksei auto pysy pallon päällä. Ei kai siihen auta kuin kärsivällinen selittäminen tai harjoittelu. Myös se lisää kiukuttelua, jos poika haluaa huomiota. Silloin pitää keksiä joku hauska leikki. Kiukku on meillä vähän kausittaista ja helpottaa sitten, kun joku uusi taito alkaa sujua.

Poskihampaatkin tuntuvat kyllä aiheuttavan pidempää kiukkuilua kuin etuhampaat aikoinaan.

ihan samaa meillä. poika on kohta puolitoista, noin vuoden iästä lähtien on tullut noita kiukunpuuskia.
hampaita on jo aika paljon, mutta ne kulmahampaat puuttuu, joten voi nekin joskus vaivata.
poika on ollut perusterve ja nukkuu hyvin. aurinkoinen tyyppi muutenkin, oikein hurmuri yleensä...
ihan olen lukenut, että kun lapsi ei vielä osaa puhua, tulee kiukunpuuskia, kun ei tule ymmärretyksi. ei saisi liikoja kiinnittää huomiota asiaan...
joskus sitä kuitenkin itse on pinna kireällä kun toinen kiukuttelee ""syyttä"".

joten yksin ette ole ongelman kanssa!

Yhteistyössä