Raivostuttavaa.... Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simputti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Simputti

Aktiivinen jäsen
21.09.2006
1 971
1
36
jne jne. Alkaa tää töiden hakeminen ja pikkusen korpeamaan kun aina saa tai siis jos edes saa mitään vastausta, niin tuon saman litanian. Mikä helvata mun hakemuksissa on vikana? On ammattitutkinto ja koko ajan olen ollut töissä valmistumisesta lähtien joten työkokemusta löytyy. Kohta menee hermot :headwall: :headwall: :headwall:

Kilpailu on kovaa ja usein valinta on ihan pienestä kiinni. Muutama kaverini valitteli samaa asiaa; haastatteluja oli vaikka kuinka paljon muttei kuitenkaan tärpännyt. Ei muuta kuin että jatka sinnikkäästi äläkä luovuta!

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Kilpailu on kovaa ja usein valinta on ihan pienestä kiinni. Muutama kaverini valitteli samaa asiaa; haastatteluja oli vaikka kuinka paljon muttei kuitenkaan tärpännyt. Ei muuta kuin että jatka sinnikkäästi äläkä luovuta!

Olen muutamiin haastatteluihinkin päässyt mutta yleensä en edes niihin. Kyse ei ole mistää akateemisestä paikasta vaan ihan normaaleistä sihterin, toimistotyöntekijän hommista, en ymmärrä en.
Kiitos kannustuksesta :flower:

jaa, mä oon lasten kanssa kotona ja vähänkö korpee ku kolmesta paikasta on jo töitä tarjottu ja yhdestä useaan kertaan.
ärsytää ko eivät voi uskoa että joku haluaa olla kotiäitinä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa, mä oon lasten kanssa kotona ja vähänkö korpee ku kolmesta paikasta on jo töitä tarjottu ja yhdestä useaan kertaan.

Mä voin tulla tekeen ne työt. tosin en varmaan osaa, mutta mitäs väliä.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:

Kiva tietää |O

No kyllähän niitä töitä tarjotaan, kun ei voi mennä, mutta tilanne voi muuttua, sit, kun niitä töitä oikeesti haluis.

koita keksiä niihin hakemuksiin jotain omaperäistä että erottuu joukosta!

Joo mä teinkin viimesimpiin hakemuksiin muutokseen rakenteeseen ja aloitin sen hieman persoonallisesti, voi olla että meni yli mutta mitä väliä en minä sitä paikkaa kuitenkaan saa.... Jotenkin ei vain jaksa enää olla positiivinenkään :'(

Monesti noissa on jostain pikku asiasta kiinni.

Ehkä kannattaa soittaa niissä tilanteissa, jossa haastatteluun olet päässyt, etkä tullut valituksi, ja kysyä mikseivät valinneet sinua. Tai jos eivät tuohon halua vastata, niin kysyä niitä valintakriteereitä. Ehkä siitä voi olla seuraavalla kerralla apua.

Voi olla että on ihan itsestään selvä asia, mutta kannattaa myös hakemuksessa kertoa, miksi on kiinnostunut työpaikasta juuri ko. firmassa, ja mitä itsellä olisi annettavaa, miksi juuri sinut kannattaisi valita.

Tsemppiä työnhakuun.

Ja sihteereitä voi olla paljon vapaana markkinoilla, oikein hyviä sihteereitä, esim. meidän firmassa heitä oli alunperin 20 enää 2.

Lisäkoulutuksista ei myös ole haittaa, siis esim. työväenopiston atk-alan kursseista, jos sieltä löytyy jotain uutta ohjelmaa hallittavaksi. Itsekin olen alunperin sihteeri ja sihteerin paikkoja olen saanut nimeomaan monipuolisella osaamisella. Kerran olin ilmeisesti liian hyvä ollakseni totta, hain atk-alan opintojen alkutaipaleella sihteerin paikkaa kesäksi. Ja minulla siis oli alan koulutus. Niin haastattelijasetä tutki paperini, ja kysyi minulta olenko alkoholisti.

Siitä huolimatta sain paikan, ja sieltä kyseltiin mua myöhemminkin töihin. :D

Yhteistyössä