Raja heitteillejätön ja tavallisen vauvan hoidon välillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miks joku ei usko et lapset voi ottaa pesulle mukaan? Mäki olen ottanut sekä sitterin että syöttötuolin tai monesti isompi leikkii itsekseen tai istuu kynnyksellä ja pienempi sitterissä tai syöttötuolissa. Nyt ku pienempikin osaa kontata niin jätän ne oven viereen leikkimään ja käyn pesulla ovi auki. Tai sit lapset tulee kylpemään mun viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se sitten mahdotonta ostaa itkuhälytin ja käyttää sitä. Sieltä kuulee mihin vaan jos vauva herää, voi käydä aivan rauhassa suihkussa tai vaikka niitä marjoja noukkimassa.

Minä en kyllä suihkussa kuule itkuhälytintä, siksi en sitä siellä käytä. Ja toisaalta olisi todella ärsyttävää lähteä kesken suihkun lohduttamaan herännyttä vauvaa ja sitten joka tapauksessa ottaa hänet sinne suihkuun mukaan kun ei hereillä viitsi häntä yksin jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
1v on just semmoinen jota ei TODELLAKAAN kannata jättää yksin.

Mulla just yksvuotias ja käyn päivällä suihkussa niin, että laitan jonkun lastenohjelman siksi aikaa pyörimään. Ei mulla kauan suihkussa mene. Riippuu tietty lapsesta, jos on kovin hurja, niin voi olla toinen juttu.

Miettikääpä sitä että äippä lähtee autolla hakemaan isompaa lasta tarhasta.koko reissuun kuluu n.10 minuuttia MUTTA vauva havahtuu itkuun juuri kun auto lähtee pihasta (esim siihen että joku jehova käy soittamassa ovikelloo) ja itkee kuin hengen hädässä sen 9 min tyhjässä talossa....Tekee vissiin tosi hyvää kiintymyssuhteelle ja vauvan persoonallisuuden kehitykselle.

Lisäksi jos ovikellon pimputtaja syystä tai toisesta tajuaisi että vauva on yksin ja hätiin ehdittäisiin hälyyttää poliisit niin varmasti menisi tutkintaan tämä juttu.

Kyllähän sen järkikin sanoo että ns. omalla tontilla voi liikuskella vauvan nukkuessa (kerätä marjoja,viedä roskat tms.jos on äänietäisyydellä/itkuhälyttimen päässä) mutta ei kodin ulkopuolelle lähdetä ilman vauvaa...haLOO

Yhteistyössä