rajaoja ja ikävä naapuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miratv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miratv

Vieras
minun ja naapurin välillä on rajaoja. Se on ollut siinä vuosikymmeniä, enkä tiedä kuka sen on siihen aikoinaan tehnyt. Missään asemakaavapiirroksissa ei kyseistä ojaa edes näy eikä siitä ole rasitetta olemassa. Rajalla pitäisi olla asemapiirroksen mukaan pensasaita. On olemassa kolmas naapuri joka myös johdattaa tonttinsa pintavedet pois tätä meidän ojaa pitkin. Oja sijaitsee siis minun ja toisen naapurin mailla. Kolmas naapuri käyttää siis meidän maiden ojaa. Asia ei haittaisi minua yhtään mutta tuo kolmas naapuri on todella ikävä ja valittaa aivan kaikesta. Hän on mm. kahdesti valittanut siitä että hänen pihansa on aina märkä kun oja ei vedä. Meidän pitäisi kuulemma kunnostaa oja. Jos naapuri tulee vielä kerrankin sanomaan ojasta jotain niin voinko sanoa, että ratkaisee pintavesiensä hävittämisen muulla tavoin? Lain mukaanhan pintavesiä ei saa johdattaa naapurin puolelle, joten onko hänellä edes käyttöoikeutta tuohon ojaan?

Jos kerran ojaa ei virallisesti ole olemassa (ja vaikka olisikin) niin ei kai vastuu ole vain teidän kahden, jos sitä käyttää kolme taloutta? Saisi luvan osallistua kustannuksiin tai kaivaa itse, jos mulle tulisi noin sanomaan.

Yhteistyössä