Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Siis nythän on kysymys nukkumaan menosta, yksivuotiaasta, siitä että väsyttääkö vaiko eikö. Ja siitä, että kyseessä ei ollut normaali ilta. Ja te saatte tällaisen väännön aikaiseksi?
Kyllä sulla on kestämistä täällä, NinaTT![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Täällä alennutaan taas tappelemaan teini-ikäisen tuoreen äidin kanssa.
Tule sä mukaan nostamaan keskustelun tasoa asiallisemmilla kommenteilla =)
Ei hullujen kanssa kannata lähteä tosissaan väittelemään, tulee itsekin hulluksi. Parempi heitellä vaan jotain kommentteja väliin.
Päivitä hieman tiimarivihkoasi, jooko. Ja ota Tallun neuvo vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Siis nythän on kysymys nukkumaan menosta, yksivuotiaasta, siitä että väsyttääkö vaiko eikö. Ja siitä, että kyseessä ei ollut normaali ilta. Ja te saatte tällaisen väännön aikaiseksi?
On tässä kysytty ja puhuttu paljon muutakin, kuin nukkumaanmenosta.
Alkuperäinen kirjoittaja ls-asia:Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Mä kyllä ymmärsin Ninan pointin enkä minäkään usko että hänen lapsensa on suuressa vaarassa tai turvaton, ehkä päinvastoin jopa. Nina antaa lapsenkin näyttää ja yrittää, tai näin ainakin olen käsittänyt.
En sano tuohon nukkumaan menemiseen muuta, kuin että meistä ei kumpikaan ei mies enkä minä saa poikaa nukkumaan silloin kun häntä ei nukuta. Kahdeksalta illalla ei vielä mitään toivoa, mutta kymmeneen mennessä pieni tuhisee jo täyttä vauhtia.
että ei juurikaan kiinnitä huomiota lapseensa esim. puistossa, voi hyvinkin olla monien kymmenien metrien päässä, samoin uimahallissa antaa lapsen itse olla lastenaltaassa ja hän itse tarkkailee altaan raunalta samalla kuin juttelee muiden aikuisten kanssa. Ja ap:n lapsi on 1v. Tästä keskusteltiin kesällä..
Lisäksi kehuskeli sillä, ettei kiellä tai toru lastaan jos tekee väärin, esim. lyö puistossa muita lapsia, koska lapsi ottaa itse vastuun teoistaan, ei hän.
Että silleen..
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Niinkun sanoin meillä on joustavaa. Lapsi on oppinut kuuntelemaan omia signaalejaan väsymyksestä. Jonain päivinä unta voi olla liian vähän, mutta niin se on vaikka ois kuinka tarkat ajat, niin lapsi nukkuu joskus katkonaisia unia tai se uni ei vaan tule, vaikka kuinka rääkättäis sängyssä sen pari tuntia.
Toivottavasti unta tulee kuitenkin riittävästi noin keskimäärin.
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Siis nythän on kysymys nukkumaan menosta, yksivuotiaasta, siitä että väsyttääkö vaiko eikö. Ja siitä, että kyseessä ei ollut normaali ilta. Ja te saatte tällaisen väännön aikaiseksi?
On tässä kysytty ja puhuttu paljon muutakin, kuin nukkumaanmenosta.
Alunperin, jos oikein ymmärsin, kyse oli vain siitä että Ninan lapsi vähän valvoi ja leikki kylpyhuoneessa. Ai kamala!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ls-asia:Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:Mä kyllä ymmärsin Ninan pointin enkä minäkään usko että hänen lapsensa on suuressa vaarassa tai turvaton, ehkä päinvastoin jopa. Nina antaa lapsenkin näyttää ja yrittää, tai näin ainakin olen käsittänyt.
En sano tuohon nukkumaan menemiseen muuta, kuin että meistä ei kumpikaan ei mies enkä minä saa poikaa nukkumaan silloin kun häntä ei nukuta. Kahdeksalta illalla ei vielä mitään toivoa, mutta kymmeneen mennessä pieni tuhisee jo täyttä vauhtia.
että ei juurikaan kiinnitä huomiota lapseensa esim. puistossa, voi hyvinkin olla monien kymmenien metrien päässä, samoin uimahallissa antaa lapsen itse olla lastenaltaassa ja hän itse tarkkailee altaan raunalta samalla kuin juttelee muiden aikuisten kanssa. Ja ap:n lapsi on 1v. Tästä keskusteltiin kesällä..
Lisäksi kehuskeli sillä, ettei kiellä tai toru lastaan jos tekee väärin, esim. lyö puistossa muita lapsia, koska lapsi ottaa itse vastuun teoistaan, ei hän.
Että silleen..
kommentoitko tätä viestiä? Kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Minäkin voisin vähän kysellä noista viittomista... :wave:
Olen käsittänyt että puhutte kotona ruotsia? Onko teillä käytössä suomalaiset vai ruotsalaiset viittomat? Ja käyttääkö suomenruotsalaiset samoja viittomia kuin ruotsalaiset?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja aa:eli halutessaan 1v tyttö saa itse tehdä ruokansa vaikka hellalla? Tai annat veitsen ja annat tytön tehdä vaikka itse oman salattinsa? jos teet tytöllekin jotain ruokaa niin päätät tytön puolesta mitä hän syö ja tytön päätäntävallassa on syödä sinun tekemääsi ruokaa tai ei mitään.
Juu, minä teen perheen päätökset ja tyttö omansa. Niin se menee.
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Minäkin voisin vähän kysellä noista viittomista... :wave:
Olen käsittänyt että puhutte kotona ruotsia? Onko teillä käytössä suomalaiset vai ruotsalaiset viittomat? Ja käyttääkö suomenruotsalaiset samoja viittomia kuin ruotsalaiset?
Minua kiinnostaa se, miten yksivuotias viittomalla osoittaa halunsa ja tarpeensa. Miten hän viittoo esim. hampaanpesun. Kun minusta hän ei voi vielä edes käsittää mikä merkitys on hampaanpesulla, ja saati sitten muistaako sitä edes. Symbolifunktio on vasta kehittymässä.
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Minäkin voisin vähän kysellä noista viittomista... :wave:
Minua kiinnostaa se, miten yksivuotias viittomalla osoittaa halunsa ja tarpeensa. Miten hän viittoo esim. hampaanpesun. Kun minusta hän ei voi vielä edes käsittää mikä merkitys on hampaanpesulla, ja saati sitten muistaako sitä edes. Symbolifunktio on vasta kehittymässä.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Minäkin voisin vähän kysellä noista viittomista... :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:Miksi olet opettanut viittomia etkä sanoja? meillä 1,5v kyllä sanoo jo "hamma", kun hampaat pitää pestä ja "mennään nukkuun" kun haluaa nukkumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Minäkin voisin vähän kysellä noista viittomista... :wave:
Puhutaan kotona ruotsia. Käytössä muutama SuVista lainattu viittoma ja muutama ihan itsekeksitty. Tytön sorminäppäryys ei ole parasta luokkaa vieläHän keksii itse viittomia välillä, olen niitä ottanut käyttöön tai muokannut. Suomenruotsalaisilla on kuulemma oma murteensa, mutta en ole virallista viittomakieltä oppinu tarpeeks huomataksen mitään eroa...
Meillä siis on "vauvaviittomat"![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:Miksi olet opettanut viittomia etkä sanoja? meillä 1,5v kyllä sanoo jo "hamma", kun hampaat pitää pestä ja "mennään nukkuun" kun haluaa nukkumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:Miksi olet opettanut viittomia etkä sanoja? meillä 1,5v kyllä sanoo jo "hamma", kun hampaat pitää pestä ja "mennään nukkuun" kun haluaa nukkumaan.
no kun kaikki ei ala sanomaan mitään vaikka kuinka opettaisit. Mulla on tyttö 1v11kk ja puhuu 4-5 sanan lauseita kun kaverin samanikäinen alkaa nyt vasta tapailla sanoja...
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:Miksi olet opettanut viittomia etkä sanoja? meillä 1,5v kyllä sanoo jo "hamma", kun hampaat pitää pestä ja "mennään nukkuun" kun haluaa nukkumaan.
Katsos niitä voi opettaa samanaikaisestiTytöllä on myös n 30-40 sanaa, mutta viittomia oppi ennen sanoja. Käden motoriikka yleensä kehittyy tarpeeksi viittomia varten jo ennen ku pystyy muodostaa sanoja kunnolla. Sanoiko teidän 1v1kk jo kuinka monta sanaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Mulle tuli tässä mieleen, että mitenköhän se vaikuttaa puheen kehitykseen jos käyttää kovasti viittomia? En siis millään pahalla mollaa tai mitään, tuli vaan yhtäkkiä mieleen. Että jos lapselle ei sitte tule tarvetta ilmaista itseään ääneen kun se käy kätevästi viittomilla? Onko tällaisesta kokemusta?
Musta on vaan hienoa kun toinen osaa jo pienenä viittoa, mäki haluisin osata...
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:En tajua miksi en saa lainattua tekstejä, mutta Logotarelle voisin omasta puolestani vastata että viittomat edistävät lapsen puheenkehitystä. Niissä lapsi saa tuon kommunikointikeinon käyttöönsä jo ennen kun puhe on valmis ja puhe tulee sen myötä helpommin käyttöön. ja kun on vauvaviittomista tai tukiviittomista kysymys niin aikuinen tietysti puhuu samalla, eli viittomia käytetään puheen tukena. Niillä korostetaan lauseen pääsanoja ja samalla siis lapsi oppii itsekin ottamaan puheen mukaansa viittomiin.