Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:En jaksanut koko ketjua kahlata läpi, mutta olen saanut käsityksen että ninaTT:n mallissa ideana on että lapsi oppii itse tunnistamaan rajansa. Sen milloin väsyttää, milloin on nälkä, kylmä jne ja miten silloin kannattaa toimia.
En ole kaikesta ninan kanssa samaa mieltä mutta ihan hyviä ajatuksia ja kyseenalaistamisia hänellä on. Itseasiassa olen itsekin alkanut joitain näitä vapaamman kasvatuksen ideoita kokeilla meidän tytön kanssa ja ihan mukavin tuloksin (kiitos vaan, ninaTT!). Seuraavan lapsen kanssa varmaan mietin noita muutenkin enemmän.
Tuskin ninan lapsi missään vaarassa on - vaikka tietysti aina voi missä tahansa sattua mitä tahansa - ja eiköhän sitä löydy paaaaaljon äitejä joiden lapsista kannattaisi oikeasti olla huolissaan.
:flower: :flower:
En ole sun kanssa aina samaa mieltä minäkään, mutta tykkään siitä, että olet aina pysyny asiallisella linjalla. Jopa silloin ku itse olen poikennut :ashamed:
=)
Eiköhän tämä ole juuri palstan ideaa ja keskustelun rikkautta kun pystytään, näin suht asialinjalla, tuomaan esiin erilaisia mielipiteitä ja perustelemaan niitä. Vähän tylsäähän tämä olisi jos kaikki olisi aina joka asiasta samaa mieltä.