Raju oksennustauti tytöllä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Tytöllä 7v alkoi tänään oksennustauti tuossa alkuillasta ja aivan kamalaa on... väsyny tietenki tuo reppana ku varmaan 7-8 kertaa oksentanu tälle illalle ja nukkumaanmenoaikakin mennyt ajat sitten.

Kysynkin siis kokeneemmilta, että onko parempi antaa sitä syötävää ja juotavaa, vaikka ei kauaa pysy sisällä ku näytti äsken että taitaa olla sappinestettä enää mitä oksentaa?
Vai kiusaanko yötä vasten turhaan jos juotan ja sitten herää koko ajan oksentamaan?

Pojalla kaamea ripuli ja oksensikin taas iltasella tuossa, mutta ei kovin tiheään tule kakkaa vaikka juo aika paljon ja syönytkin pikkasen jotain.

Mies aloitti äsken ripuloinnin niin mielenkiinnolla odotan iskeekö se minuunki vielä... Maitohappobakteereja hain apteekista ja otin itsekin varalta et jos se vaikka lieventäs sitä tautia jos on tullakseen..
 
Tottakai juotavaa niin paljon kun lapsi vaan saa juotua, kyllä se imeytyykin vaikka tuntuu että heti tulee takasin. Anna mehua jossa olis vähän enemmän sokeria että jaksais oksennella.

Maitohappobakteereita voi antaa ylimääräisiä annoksia surutta muutaman.
 
On parempi antaa juotavaa ja syötävääkin vaikka se heti tulisikin ulos. Muuten on kuivumisen vaara suuri. Ei ole kiusantekoa jos "joutuu" sitten oksentamaan useammin ja pyykkiäkin varmaan tulee enemmän
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
saman juuri kokeneena ni älä ainakaan syömistä tuputa jos lapsi ei halua. nesteitä on kuitenkin helpompi oksentaa

juu ei halua syömistä, mutta juoda haluaa aika tavalla. Mietin vaan, että ku ottais just vähän vaan kerrallaan, mutta kyllähän se janottaa ku hikipäässä oksentaa saa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On parempi antaa juotavaa ja syötävääkin vaikka se heti tulisikin ulos. Muuten on kuivumisen vaara suuri. Ei ole kiusantekoa jos "joutuu" sitten oksentamaan useammin ja pyykkiäkin varmaan tulee enemmän

Toistaseks ei oo pyykkiä onneks kauheesti tullu, mutta vielä ehtii ja tuntuu etten uskalla nukahtaa ollenkaan ku varmaan jummallakummalla lapsista lentää laatta ympäriinsä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai juotavaa niin paljon kun lapsi vaan saa juotua, kyllä se imeytyykin vaikka tuntuu että heti tulee takasin. Anna mehua jossa olis vähän enemmän sokeria että jaksais oksennella.

Maitohappobakteereita voi antaa ylimääräisiä annoksia surutta muutaman.

Vatsatautiselle ei saa antaa sokeripitoisia juomia. Jos ei muuta ole niin mehuja pitää laimentaa. Sokeri alkaa käymään vatsassa ja pahentaa tilannetta. Parasta olisi maitohappobakteerit, osmosal-juoma, kivennäisvesi ja tavalliset sipsit.

t.lähihoitaja

 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
saman juuri kokeneena ni älä ainakaan syömistä tuputa jos lapsi ei halua. nesteitä on kuitenkin helpompi oksentaa

juu ei halua syömistä, mutta juoda haluaa aika tavalla. Mietin vaan, että ku ottais just vähän vaan kerrallaan, mutta kyllähän se janottaa ku hikipäässä oksentaa saa..

mut se oksu voi tulla vaikkei paljon joiskaan, eli jos haluaa juoda niin anna mennä vaan. mäkin join mut oli koko ajan vaan hirvee jano.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Niistä ei muuten oo mitään vaaraa vaikka antais ylimääräisiä annoksia. Mun kokemuksen mukaan tosiaan helpottaa. Siis maitohapot.

Jokin mehukeitto käy kanssa.

mihin se annostelu sit perustuu niissä? Meil on jotain gefilus kapseleita nuo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On parempi antaa juotavaa ja syötävääkin vaikka se heti tulisikin ulos. Muuten on kuivumisen vaara suuri. Ei ole kiusantekoa jos "joutuu" sitten oksentamaan useammin ja pyykkiäkin varmaan tulee enemmän

Toistaseks ei oo pyykkiä onneks kauheesti tullu, mutta vielä ehtii ja tuntuu etten uskalla nukahtaa ollenkaan ku varmaan jummallakummalla lapsista lentää laatta ympäriinsä...

Kannattaa jättää valot veskiin yöksi ja jonnekin muuallekin niin näkee ainakin minne oksentaa ja juotavaa yöpöydälle valmiiksi. Niin ja ämpäreitä ja vateja ei ole koskaan liikaa jos perheessä vatsatautia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai juotavaa niin paljon kun lapsi vaan saa juotua, kyllä se imeytyykin vaikka tuntuu että heti tulee takasin. Anna mehua jossa olis vähän enemmän sokeria että jaksais oksennella.

Maitohappobakteereita voi antaa ylimääräisiä annoksia surutta muutaman.

Vatsatautiselle ei saa antaa sokeripitoisia juomia. Jos ei muuta ole niin mehuja pitää laimentaa. Sokeri alkaa käymään vatsassa ja pahentaa tilannetta. Parasta olisi maitohappobakteerit, osmosal-juoma, kivennäisvesi ja tavalliset sipsit.

t.lähihoitaja

Juu mä tiesin ton mehuhomman, mutta tuntuu et kai sitä jotain energiaa pitäs lapsen saada ku ei oo tota osmosaliakaan. Sipsejä ei halunnut. Annoin yhden maustekurkkuviipaleen ni sekin tuli melkeen samantien ulos :(
 
No kai niissä jokin annostelu pitää olla.... Mutta eivät ole terveydelle vaarallisia. Ainakin taudin ollessa päällä voi antaa 2-3 kertaisia annoksia. Ja mieluummin ei kerralla vaan pitkin päivää siis. Mutta jatkuvaan käyttöön ei ole järkeä niitä TOLKUTTOMASTI ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On parempi antaa juotavaa ja syötävääkin vaikka se heti tulisikin ulos. Muuten on kuivumisen vaara suuri. Ei ole kiusantekoa jos "joutuu" sitten oksentamaan useammin ja pyykkiäkin varmaan tulee enemmän

Toistaseks ei oo pyykkiä onneks kauheesti tullu, mutta vielä ehtii ja tuntuu etten uskalla nukahtaa ollenkaan ku varmaan jummallakummalla lapsista lentää laatta ympäriinsä...

Kannattaa jättää valot veskiin yöksi ja jonnekin muuallekin niin näkee ainakin minne oksentaa ja juotavaa yöpöydälle valmiiksi. Niin ja ämpäreitä ja vateja ei ole koskaan liikaa jos perheessä vatsatautia.

Itse asiassa mä olen suojannu meidän divaani vuodesohvan ja nukun lasten kanssa siinä ja ämpärit vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
No kai niissä jokin annostelu pitää olla.... Mutta eivät ole terveydelle vaarallisia. Ainakin taudin ollessa päällä voi antaa 2-3 kertaisia annoksia. Ja mieluummin ei kerralla vaan pitkin päivää siis. Mutta jatkuvaan käyttöön ei ole järkeä niitä TOLKUTTOMASTI ottaa.

ok :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Niistä ei muuten oo mitään vaaraa vaikka antais ylimääräisiä annoksia. Mun kokemuksen mukaan tosiaan helpottaa. Siis maitohapot.

Jokin mehukeitto käy kanssa.

mihin se annostelu sit perustuu niissä? Meil on jotain gefilus kapseleita nuo.

Olen kuullut ettei se yliannostus mitään lisääkään. Suojaa siis. Mutta ei kai siitä haittaa ole jos ottaa nyt joitakin päiviä niitä liikaa. Lapsille en antaisi ylimääräistä.

 
itse suosittelen lämpimästi jos teillä vaan on niin anna sipsiä kuten ylempänä jo joku ehdottikin. Meillä alkoi pari kuukautta sitten pojalla tauti paranemaan kun sai sipsiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
itse suosittelen lämpimästi jos teillä vaan on niin anna sipsiä kuten ylempänä jo joku ehdottikin. Meillä alkoi pari kuukautta sitten pojalla tauti paranemaan kun sai sipsiä.

ai, olitkin jo tarjonnut. huomasin vasta nyt.
 
Anna vaan juotavaa, etenkin jos itse haluaa. Kaikki käy, mikä kelpaa. Itse oksensin pienenä aina niin kauan, että lopulta tuli pelkkää sappinestettä kouristusten kera, minkä jälkeen rupesi neste pysymään vähitellen.
 
meillä just oli raju vatsatauti ja lääkäri sanoi että älä anna edes juottava yöksi,kun sitten hän ei saa unta taas kun paha olo tulee ja ruokaa ei tarvi ollenkaan antaa kun on toi tauti anna vaa kiisellia,jugurtia,kivenäisvesi on myös hyvää
 

Yhteistyössä