Raju oksennustauti tytöllä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Urheilujuomat (Hart Sport ym ym) teelusikallinen kerrallaan erittäin hyviä, voimat palautuu tosi nopeasti. Maitohappobakteerit reiluina annoksina. Suolaista imeskellen: suolaa, suolakurkkuja, sipsejä tms. Hyviä ohjeita jo annettukin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Niistä ei muuten oo mitään vaaraa vaikka antais ylimääräisiä annoksia. Mun kokemuksen mukaan tosiaan helpottaa. Siis maitohapot.

Jokin mehukeitto käy kanssa.

mihin se annostelu sit perustuu niissä? Meil on jotain gefilus kapseleita nuo.

jos meil ollu tauti oon pienillekkin antanu 2x vrk.
 
Lapsi voi olla syömättä viikonkin, mutta juomatta vain hetken oksutaudissa! Ehdottomasti oleellisempaa juottaa kuin syöttää lasta. Jos haluaa syödä jotain (ihan mitä tahansa), anna kokeilla, sillä aina jotain ehtii imeytyä vaikka näyttäisi siltä, että tulee heti ulos.

Osmosal ehdottomasti paras juotava noinkin rajussa taudissa. Savanna puhui höpöjä ettei yöllä saisi juottaa - pitää herättää juomaan jos oksentelu/ ripuli noin voimakasta.

Rauhallista yötä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Lapsi voi olla syömättä viikonkin, mutta juomatta vain hetken oksutaudissa! Ehdottomasti oleellisempaa juottaa kuin syöttää lasta. Jos haluaa syödä jotain (ihan mitä tahansa), anna kokeilla, sillä aina jotain ehtii imeytyä vaikka näyttäisi siltä, että tulee heti ulos.

Osmosal ehdottomasti paras juotava noinkin rajussa taudissa. Savanna puhui höpöjä ettei yöllä saisi juottaa - pitää herättää juomaan jos oksentelu/ ripuli noin voimakasta.

Rauhallista yötä!

ei osmosal vaan se uus banaaninmakunen uppoo paremmin.ja sekotin mehuun ni heti kelpas...mä en usko tohon sokerimehujuttuun.meil ei ainaka oo ollu mitään haittaa vaik on mehua juonukki.paremmin uppoo ainaki kipeenä.
 
Voih, voimia sinne!

Mä olin viikko sitten rajussa vatsataudissa, joka meni parissa päivässä sitten kuitenkin ohi. Sain meidän kuopukselta tartunnan. Mulla se alkoi ti-ke vastaisena yönä ja oksensin tunnin aikana 5 kertaa. Joka kerran jälkeen otin pikku hörpyn vettä. Aamuun mennessä oksensin vielä kolmesti. Viimeisenä tuli sappinesteet.

Viimeisestä oksennuksesta kun oli 3h kulunut, niin söin yhden hapankorpun ja join teetä. Maitohappobakteeria otin myös jauheena (gefilus). Mulla ei tehnyt yhtään mieli sokerisia mehuja. Join vain teetä ja vettä. En kylläkään normaalistikaan juo juuri mehuja. :) sen päivän aikana söin hiljakseen suolakeksejä ja vaaleeta leipää.

Seuraavana päivänä meni jo ruoka alas, mutta pienempinä annoksina. Maha oli vielä vähän kipeä.

Voit antaa ihan vähän juotavaa..ettei tosiaan tule heti ulos. Anna mahan rauhoittua, niin kummasti aamulla menee sitten juotavaa ja jopa syötävää.

Tuossa naapurissakin on ollut vatsatautia joka on ollut nopeasti ohi menevää! :)



 
Jos ei löydy osmosalia yms kaapista, niin aika monesti appelsiinituoremehua löytyy! Eli laimentaa mehun vedellä ja laittaa sekaan pikkasen suolaa. Hyvä konsti, eikä lapsi pääse kuivamaan.
 
Hyviä vinkkejä on tullut :) Tyttö on saanut jopa nukuttua ja on mennyt jo tunteja viimeisestä oksennuksesta, mutta kerran on tullu ripulit tälle aamulle. Poikakin taas ripuloi, mutta jos se noin harvakseltaan et 2-3 kertaa/vrk ripuloi niin nou hätä :)

Mies on sit juossu yön vessassa ja ei voi muuta sanoa, ku et onneks on kaks vessaa ku silläki lentää molemmista päistä niin aika tiuhaan saanu käydä..
 
vaan. itsellä oksennustauti viime viikolla ja ainut mitä pari päivää teki mieli syödä oli noi tavalliset sipsit. onneks sattu oleen kaapissa. helpottikin hieman oloa.
 

Yhteistyössä