Raju spontaani keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimii10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miimii10

Jäsen
25.12.2009
535
0
16
Raju spontaani keskenmeno
Eli mulla meni kesken 9.4 ja eiliseen äivään saakka tuli pieniä hyytymiä ja paperille verta.

Eilen klo 14 aikaan alko kauheat supistelut ja ruisleivänkokoisia hyytymiä, verta tuli kuin vettä.

Jouduin lopulta tilaamaan ambulanssin kun sidettä vaihdoin 5min välein ja 10sek välein tuli supistus ja sen johdosta älyttömän isoja hyytymiä.

Ambulanssissa meni housut vereen ja kivut olivat samaa luokkaa kuin synnytyksessä, ihan kun olisi ollut jossain leffassa ja itse pääosassa.

Pääsin heti tiptukseen ja verta ehdin vuotamaan 2litraa ja sama jatkui klo 22 saakka. hemo laski 132 103 saakka.

Tänään pääsin pois ja verta ei enään tule tietenkin olo on heikko ja ymmälläni että onko tämä muille käynyt ikinä?

mulla on käynyt niin, että sikiö kuollut jo kolme vk sit, mutta vasta sen jälkeen kovat kivut ( kuin synnytykses) ja jouduin osastolle kaavintaan + antibioottitiputukseen.
ja sikiö kuoli jo viikolla 8 ultran mukaan.

Ei nyt ihan noin, mutta rv6 meni spontaanisti kesken. Illalla tuli tummanpunaista verta seksin jälkeen. Aamulla heti ihan sairaat kivut alamahassa. Ei pystynyt seisoon eikä käveleen. Menin vessaan ja kivut loppui kun iso verihyytymä tuli pönttöön. Tais tulla sillee kerralla koko hoito. Tämän jälkeen viikon verran sellasta normaalia kuukautisvuotoo.

:hug:

täytyy näin sairaanhoitajan ominaisuudessa sanoa et onpa vähän helvetin vähän tippunut hb jos kaks litraa vuotanut. ja vaikka olisi miten paljon annettu punasoluja takaisinpäin. pelkässä verenluovutuksessa missä siis otetaan 450ml tippuu n. 30 mmHg normaalisti.

no eikö se ole siis hyvä asia, heikko olo vielä on mutta jäi asia vaivaavaam että mitä jos joskus uudestaan tlee keskenmeno niin meneekö samalla käsikirjoutuksella.

olen 23 ja perusterve voiko hb siksi olla hyvä vaikka verta tuli niin paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
täytyy näin sairaanhoitajan ominaisuudessa sanoa et onpa vähän helvetin vähän tippunut hb jos kaks litraa vuotanut. ja vaikka olisi miten paljon annettu punasoluja takaisinpäin. pelkässä verenluovutuksessa missä siis otetaan 450ml tippuu n. 30 mmHg normaalisti.

Siistis kielenkäyttöä...

Alkuperäinen kirjoittaja sh/th minäkin:

Siistis kielenkäyttöä...

siis et oo tosissas :O tuossa on yks voimasana joukossa ja ei tosiaan sieltä pahimmasta päästä.

mulla meni rv 12. Alko hissukseen ja menin päivystykseen..sitten lako tulla klimppejä..taksin kotiin ja seur aamuna vuodin ihan kamalsti. menin sairaalaan ja ronkittiin ja vuosin vaan..s.hoitaja vähän katteli ku verta norui lattioilla...lekuri anto mulle pienen siteen..(mikä ääliö) ja taas kotiin...seur aamuna pytyllä synnytin eli lompsahti hurja iso klöntti pyttyyn....:(
Että se siitä...rask.hormoonit lähtikin sitten laskuun vauhdilla.
Pääsin aika "helpolla" fyysisesti..mut ku oli jo toka keskenmeno, niin jäi tyhjääkin tyhjempi olo. Nyt en enää yritä,en oo toipunut asiasta ollenkaan vaikka yli vuosi. Ja lääkärikin oli niin kaamee että ihan kuin olisi ollu lihatiskillä.

Täytyy näin palstalaisen ominaisuudessa sanoa, että onpa vähän helvetin tyhmää tulla tälläseen ketjuun kirjottamaan tollasia kommentteja. Ap kysyi onko muille käynyt samoin, eikä sitä olikohan nyt kaikki yksityiskohdat jutussa niin kun pitääkin.

Ja ap :hug: En voi ees kuvitella miltä siusta tuntuu :'(

Alkuperäinen kirjoittaja sh/th minäkin:

Siistis kielenkäyttöä...

siis et oo tosissas :O tuossa on yks voimasana joukossa ja ei tosiaan sieltä pahimmasta päästä.

Ammatillisuus, ammatillisuus kun kerran mainostit sitä... ;)
juu, ja olen vähän väsynyt... =)

Osanotto ap:lle.
Sit tuohon vuotopuoleen. Kaksosista noilla viikoilla vuoto on todella runsasta, mut ei tosiaan meinaa mitään mahdollisiin seuraaviin raskauksiin. Lisäksi tuon Hb:n vähäinen tippuminen voi selittyä sillä, että vuoto väkisellä arvioidaan vähän yläkanttiin, kun veren seassa on usein lapsivettä ja kaksosista vielä reilummin, eli vaikuttaa ihan siihen punnittuunkin vuotoon.

Niih..ap:lle voimia!Mulla nyt sattu olee aika ikävii ihmisii just sillo ympärillä. Toisille se vaan oli yksi hailee mitä mulle kuulu. osa oli tyytyväisiä saivat työntekijänsä takasin :(. Mies ei kyllä ottanut osaa yhtään asiaan ja kyselee vieläkin että koskas tehää toinen....Mulla vaan ei henkinen olotila anna enää myöten että olisi kolmas keskenmeno....Ei vaan pysty enää ja kun entisiä ei oo kunnolla käsitelly, niin...

Kiitos paljon kaikille ja tosiaan hoitaja sanoin arvion tosta verenmenetyksestä joten en lähde sen kanssa taistelemaan.

En tosiaan tajunnut kysyä/ ottaa vastaan kaikkea tietoa voiko seuraava mahdollinen keskenmeno olla tälläistä ja onko normaalia näin rankka vuoto..

Tämä helpottaa selvästi keskenmenon käsittelyä ja ehkä mahdollista raskautta voi harkita myöhemmin mitään suurempia pelkoja.

Tuota mäkin ihmettelin, ku itellä meni synnytyksessä sen kaks litraa, ja hb oli sen jälkeen jotain 60. Neljä pussia sain takas verta, mut kotiin en päässy ennenku hb oli yli sadan (muistaakseni).

Yhteistyössä