Ota vaan ihan rennosti, kyllä se rakkaus sieltä syttyy
Esikko oli yllätysvauva ja tuli aika hankalaan elämäntilanteeseen, jossa moni olisi päätynyt keskeyttämään raskauden. Minä en sitä edes ajatellut, sillä rakastuin vaivaan vissiinkin jo raskausviikolla 5, eikä MIKÄÄN olisi saanut minua keskeyttämään raskautta.
Jäin mahani kanssa yksin, mutta eipä se juuri haitannut, sillä minulle riitti se rakkaus mitä tunsin vauvaa kohtaan.
Nyt, 7 vuotta myöhemmin uuden miehen kanssa kuumeilimme jonkin aikaa ennen varsinaista yritystä ja yrittääkin saimme pitkään, kunnes vauva ilmoitti itsestään. Tunteeni vauvaa kohtaan olivat kohtalaisen mitättömät. En tuntenut juuri mitään. Ei minulla ollut "aikaa" kuulostella mitä masussa tapahtuu tms. enkä hirmuisesti iloinnut raskaudesta, vaikka siis toisaalta se on juuri sitä mitä halusin.
Ehkä vähän pelotti että miten uusi vauva muuttaa kaiken ja olenko hullu kun lähden tähän vauvarumbaan uudestaan, vaikka esikko on jo ihanan iso ja helppo. Ehkä se on monen asian summa, mutta en millään saanut sitä samaa tunnetta tähän toiseen masuasukkiin, kuin mitä esikkoon aikoinaan.
Nyt on meneillään rv 36 ja rakastan tätä vauvaa ihan kamalasti. En siltikään ihan samalla tavalla mitä esikkoa, mutta ihan kunnolla kuitenkin

Luulen, että jotenkin tutustuminen tähän toiseen lapseen alkaa enemmän vasta syntymän jälkeen, kun ensikon "tunsin" jo raskausaikana.
Älä turhaan kanna huolta siitä, ettet rakastaisi, sillä ihan varmasti rakastut vauvaan vielä josakin vaiheessa