Rakastuin mä luuseriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väärä vai oikea?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Väärä vai oikea?;8816646:
No en ehkä ihan luuseriin mutta huonomaineiseen mieheen kuitenkin.

Asia on niin että olen päässyt tutustumaan OIKEASTI erääseen mieheen, joka on maineeltaan ns. renttu. Hänet tunnetaan pääasiassa juopottelustaan ja entisistä mokailuistaan, kun hän on nuorempana tehnyt rikoksia, ollut rattijuoppo j.n.e. Mutta kun olen oppinut tuntemaan hänen oikean itsensä olen huomannut että hän on todella kiltti, ymmärtäväinen, fiksu ja ihana ihminen. Ulkonäöltään hän ei ole mistään kotoisin, mutta hänen luonne on sitäkin parempi. Mä oikeasti VIIHDYN hänen seurassaan ja me voimme puhua tuntikausia mistä vaan. Hänen ainoa vikansa on että viina maistuu liikaa. Vaikka "vain" viikonloppuisin, mutta kuitenkin.

Valitettavasti meidän välillämme on luonnollisesti kehittynyt tunteita. Mä vaan en tiedä pitäisikö tässä toimia järjen vai tunteiden mukaan? Voiko mies muuttua "suhteessaan" alkoholiin? Toinen asia mikä mua pelottaa on muiden reaktio? Kuten sanoin tämä mies tunnetaan pääasiassa huonoista asioista. KYLLÄ, tiedän ettei saisi välittää liikaa mitä muut ajattelevat, mutta kuitenkin teen niin. En halua saada itse samanlaista mainetta.

Mulla on takanani pitkä suhde "kunnon" miehen kanssa, joten tiedän kyllä millaista sekin voi olla. "Kunnon" mies, ns. anopinunelma, ei välttämättä ole oikealta persoonaltaan yhtään sen parempi kuin ns. renttu.

Tuota viimeistä lausetta ei varmaan kukaan ymmärrä, mutta olkoot. Onko kellään mitään kommentteja tähän? Miten reagoisitte jos ystävänne/tyttärenne/siskonne/tms kertoisi seurustelevansa sen "hullun" kanssa? Onko kellään henkilökohtaisia kokemuksia?

Aina kannattaa tutustua ja vähän kuunnella, mitä henkilöstä kuuluu sivusuunnista, miettiä, pystyykö elämään hänen kanssaan, jos juopottelee, on tyhjätasku, entisen elämän laskuja maksellaan tai harrastukset ovat niin aikaa vieviä, että joudut olemeen kuitenkin hyvon paljon yksin. Voitko luottaa, tässä kanattaa otta selustasta tietoa, suinpäin etsii vain itselleen surujaja vaikeuksia.

Minusta tärkeintä on muodostaa mielipide ihmisestä itse. On epäitsenäistä mennä muiden mielipiteiden mukaan. Mielestäni kirjoituksesi ilmaisi että sinulle on tärkeää mitä muut ajattelevat ja siksi olet tietävinäsi niin tarkkaan mitä muut (tietyt ihmiset, joiden mielipiteitä olet kuunnellut) ajattelevat.

On tosiasia, että akuutisti alkoholiongelmaisen kanssa ei kannata ryhtyä rakkaussuhteeseen, koska tilaat ongelmia. Olkaa ystävyyspohjalta, ja katsokaa tekeekö hän jotain ongelmalleen/riippuvaisuudelleen. Järjenkäyttö sinulle siinä, että tiedät mitä tuleman pitää, jos ryhdyt suhteeseen alkoholinkäyttäjän kanssa, eli ei kuulosta helpolta. Ystävänä voit tukea häntä paranemisessa, se on toisesta välittämistä.

Sinänsä, jos toisella on oikeasti maine, että tekee ja on tehnyt erilaisia rikoksia, niin minä en ryhtyisi suhteeseen. Voisin olla ystävänä toisen muutoprosessissa, mutta en suhteessa, jossa toiseen pitää voida luottaa. Hän voi muuttua, ystävän tuella, mutta se on hänestä itsestään kiinni.

Ihmisellä voi oikeasti olla sellainen luonne, että hän ei saa omantunnontuskia siitä, että tekee rikkomuksia ja pettää toisen luottamuksen. Sellaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, miksi luulet että sarjamurhaajat murhaavat, jne.