Rakastuin serkkuuni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Layla23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Layla23

Vieras
Kävin kahden lapseni kanssa vanhassa kotipitäjässä kylässä. Olen yh. Sukulaisperheet omi täysin mun lapset. Vanhempi lapsi oli koko ajan mummolassa, pienempi oli enimmän aikaa serkkuni perheessä, jossa oli samanikäinen poika. Mulle jäi ihan liian paljon aikaa olla yksin. En itse jaksanut niitä kälättäviä sukulaisia, mutta lapset viihtyi, niin annoin niiden olla kylässä. Ite menin sitten serkkupojan nurkkiin. Käytiin parina ekana iltana ottaan vähän kuppia. Vitsailtiin ja pelleiltiin baarissa. Naitettiin toisiamme eri ihmisille, heitettiin läppää kenestä ja minkä tyyppisistä ihmisistä pidetään. Oltiin siis kahdestaan koko ajan ja pöydästä kateltiin porukkaa ja räkätettiin hulluna.

Kolmantena iltana jäätiin sinne serkun nurkkiin katteleen leffoja krapuloissamme. No eihän siitä mitään tullut. Me oltiin lapsina tosi hyviä kavereita, muttei varmaan kymmenen vuoteen olla oltu ku jotain hyvän päivän tuttuja. Myt meillä riitti puhumista vaikka kuinka paljon. Kummankin elämässä tapahtunut kaikenlaista; sydämiä särkynyt, itkuja itketty. Itkettiin siinäkin kun muisteltiin kipeitä asioita. Ja sitten me suudeltiin. Se tuli ihan kirkkaalta taivalta! Mulla oli ihanan lämmin olo, tuntui niin kuin olisin saanut parhaan kaverini takaisin. sitten sen huulet oli yhtäkkiä mun suulla ja se tuntui niin oikealta. Ihanalta. Parhaita suuteloita elämäsässäni. Tottakai me päädyttiin sänkyyn, oltiin ihan tunteidemme vietävissä. Seksikin oli upeinta ikinä, eikä se tuntunut yhtään väärältä. Oli ihana nukkua hänen kanssa sylikkäin.

Seuraavana aamuna heräsin onnellisena. Sitten kuultiin, kun joku tuli sisään.Se oli sen serkun uskovainen veli. Tuli tuomaan sitä mun pienempääni, mutta vetipä sitten kauheat raivarit meille. Sen vaimo vei mun lapsen takasin niiden autoon kuulemasta, kun se alkoi itkeä jo ensimmäisestä karjaisusta. Kauheeta saarnaa piti meille. Jostain takaraivosta alkoi omatuntokin takoa ja tajusin sen olevan väärin. Pelottikin. Se uskis-serkku on yks helvetin kaappi ja huusi siinä otsasuoni tykyttäen! Päässä takoi, että apua, kohta se käy käsiksi. Mua alkoi itkettää ja se sitten lähti. Sanoi lähtiessään, että miettikää nyt iteki!
Ja mehän mietittiin. Se oli kamalaa. Tuntui kuin olisin löytänyt sielunveljeni ja sitä ei saanut pitää. Serkkuni, kultani, oli vakaasti sitä mieltä, ettei meidän jutussa ollut mitään väärää. Mä aloin miettiä lapsiani ja sitä millasen esimerkin annan, mitä viestitän. Mä menin suihkuun ja lähdin pitkälle kävelylle. Joen rannalla itkin ja tärisin.

Palattuani sinne kämpille keräsin kimpsuni ja hain lapseni ja lähdin kotiin. Ollaan nyt oltu viikko kotona ja mun on serkkua niin kamala ikävä, ettei ikinä ketään. Itken joka ilta ja lapset on ihmeissään, kun olen vähän poissaoleva. Yleensä värkkään niiden kanssa koko ajan. Mietin koko ajan, miten saisin pitää serkkuni elämässäni... Onnistuisikohan ystävyys?

Siis niinkuin mikä siinä nyt oli se paha juttu?

Ilmaisussasi on hämääviä yksityiskohtia, saisiko tuon faktoina, ilman tunneosuutta ja joenrantoja?

Niin, siis serkuksethan saavat mennä vaikka naimisiin, mitä se uskovainen sukulainen juttuun liittyy?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Ilmaisussasi on hämääviä yksityiskohtia, saisiko tuon faktoina, ilman tunneosuutta ja joenrantoja?

Niin, siis serkuksethan saavat mennä vaikka naimisiin, mitä se uskovainen sukulainen juttuun liittyy?

Milläs vuosisadalla sä elät? Mä oon kyllä käsittäny, että vain neljännet serkut saa mennä naimisiin. Muuten on liikaa samoja geenejä.

anteeksi,mutta mä en ymmärrä tuommosta..jospa se tuntui niin erilaiselta siksi että se oli väärin ja sinäkin sen syvällä sisimmässä tiedät,jos tunteesi on tuommoset ei varmaan kannata ajatella ystävyyttäkään vaan vältellä koko heppua ennenkun saat taas tuntees oikeisiin kuoseihin.mutta tämä on vaan mun mielipide,itehän sä aikuisena immeisenä osaat ajatella mikä on sulle ja lapsilles parasta!

Alkuperäinen kirjoittaja ai naimisiin?:

Milläs vuosisadalla sä elät? Mä oon kyllä käsittäny, että vain neljännet serkut saa mennä naimisiin. Muuten on liikaa samoja geenejä.

Minä tiedän moniakin serkkuja jotka ovat naimisissa, jotenka saavat he mennä, ihan täysserkut siis.

Alkuperäinen kirjoittaja ai naimisiin?:

Suomen laissa EI ole kielletty serkusten välisiä avioliittoja.
(millään vuosisadalla)

Geneettiset jutut ovat sitten asia erikseen.

Mun on niin vaikee ymmärtää miten kukaan voi päätyä tommoseen tilanteeseen serkkunsa kanssa. Omalle kohalle ko ajattelen ni ei ikinä tapahtuis. Tuntuis liian oudolta jo ajatuksena,et serkkuani kävisin paneksimaan..

serkut saa mennä naimisiin, menenkö heti tarkitstamaan?

tosiaan biologisestihan se on vähintäänkin arveluttavaa, vaikka niitä samoja geenejä onkin tosi vähän.
ei toi oo ennen kuulumatonta että rakastuu serkkuunsa, et oo ensimmäinen, et edes ensimmäisten tuhannen joukossa, ja tuskin oot viimeinen.

HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI HYI

Meikäläisen käly kertoi tuossa muutama vuosi sitten vastaavanlaista tarinaa. Hän oli 20v, serkku ulkomailla asuva vanhempi serkku, joka oli naimisissa ja lapsi tulossa. No tää käly oli mulle silloin hyvä kaveri, niin juteltiin kaveri-juttuja. Niin se sitten yks päivä tuli selittään, kuinka hän epäilee olevansa raskaana. Eikä suinkaan omalle avokilleen (eivät olleet harrastaneet seksiä kuukausiin, epäili miehen käyvän vieraissa kun työmatkojen jälkeen aina ilmestyi uusia naisten numeroitakin kännyyn). kun kysyin, että kelles sittenP "mitä serkumpi, sitä herkumpi" oli vastaus. :X ensi reaktiokseni taisin vähän kavahtaa. ensin tuli mieleen yksi täällä asuva serkku, sitten tajusin että se on ikänsä palvonu sitä vanhempaa serkkua. ja se serkku oli käyttänyt sitä ihastusta hyväkseen tolleen!!! ja epäilykseni on suuri ett toistivat tekonsa muutama kk myöhemmin...

Oikeusministeriön sivulta:
Avioliitto ei ole sallittu läheisten sukulaisten kesken. Tämän mukaisesti avioliitto on kielletty:

lapsen ja hänen vanhempansa sekä sisarusten ja puolisisarusten välillä
kun toinen avioliittoon aikovista on toisen veljen tai sisaren jälkeläinen (esimerkiksi eno ja sisarentytär)
ottolapsen ja ottovanhemman kesken.
Kahdessa viimeksimainitussa tapauksessa avioliitto on kuitenkin sallittu oikeusministeriön luvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
serkut saa mennä naimisiin, menenkö heti tarkitstamaan?

tosiaan biologisestihan se on vähintäänkin arveluttavaa, vaikka niitä samoja geenejä onkin tosi vähän.
ei toi oo ennen kuulumatonta että rakastuu serkkuunsa, et oo ensimmäinen, et edes ensimmäisten tuhannen joukossa, ja tuskin oot viimeinen.

Kiitos tästä tiedosta. *hymy*
Epäilen kuitenkin, etei minusta ole tällaista tekemään. Sukulaiset paheksuisivat niin paljon, että häpeäisin koko ajan itseäni, meitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeusministeriön sivulta:
Avioliitto ei ole sallittu läheisten sukulaisten kesken. Tämän mukaisesti avioliitto on kielletty:

lapsen ja hänen vanhempansa sekä sisarusten ja puolisisarusten välillä
kun toinen avioliittoon aikovista on toisen veljen tai sisaren jälkeläinen (esimerkiksi eno ja sisarentytär)
ottolapsen ja ottovanhemman kesken.
Kahdessa viimeksimainitussa tapauksessa avioliitto on kuitenkin sallittu oikeusministeriön luvalla.

rihän tuossa puhuta mitään serkuksista!

kautta aikain on serkukset saaneet menneet keskenään naimisiin, sillä eiväthän he mitään liian läheistä sukua ole toisilleen.
Sinuna Layla23 ottaisin reippaasti yhteyttä siihen mieheen ja olkaa välittämättä ahdasmielisistä uskovaisista sukulaisista. Nauttikaa toisistanne!

Alkuperäinen kirjoittaja THA:
kautta aikain on serkukset saaneet menneet keskenään naimisiin, sillä eiväthän he mitään liian läheistä sukua ole toisilleen.
Sinuna Layla23 ottaisin reippaasti yhteyttä siihen mieheen ja olkaa välittämättä ahdasmielisistä uskovaisista sukulaisista. Nauttikaa toisistanne!

Olen aikalailla samaa miltä. Lykkyä:)

Kannattaa miettiä asiaa myös lastenkin kannalta. Kiusatuksi tulemisen vaara, sukulaisten häviäminen elämästä jne.

Kieltämättä taidan olla hiukka ahdasmielinen, kun minua tuo kahden serkuksen välinen suhde oudoksuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Kannattaa miettiä asiaa myös lastenkin kannalta. Kiusatuksi tulemisen vaara, sukulaisten häviäminen elämästä jne.

Kieltämättä taidan olla hiukka ahdasmielinen, kun minua tuo kahden serkuksen välinen suhde oudoksuttaa..

No et ole ainoa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hahahahahahhahaha:
ei sitten kovin moni kehdannu mustana ilmoittaa kannattavansa sukurutsaa! :laugh:

ja sä et kehdannu ilmottaa mustana että vastustat :laugh: se tässä kaikista hauskinta oli, vaikka kannatatki yleistä mielipidettä niin silti et uskalla seistä sanojes takana...miksi et?

ja AP:lee sen sanon että tee sinä niinkuin sinä tai te parhaaksi näette, mutta suosittelisin sitä että ette kuuntelisi muita. oma on elämänne ja rakennatte siitä sellaisen kun haluatte. ( aj jos ihan naimisiin asti niin ennen häitähän tehdään se tutkimus että onko naimisiin menolal esteitä, näettehän sen sitten että kuinka moni taho asiaa estää :))

Alkuperäinen kirjoittaja Lilja maitoparta:

No et ole ainoa!!!

Minua myös oudoksuttaa serkusten välinen rakkaus ja tuntuu väärältä.

Muta tämä serkkuni ei tunnu serkulta lalisinkaan. Se on ihan erinäköinenkin kuin silloin lapsena, kun hänet oppi serkkuna tuntemaan. Tuntuu niin kuin olisin tavannut ihan uuden miehen, jonka kanssa on helppo jutella ja olla. Mun sydän itkee ikävää...

Tää serkku soittelee ja viestittää mulle koko ajan. Viikon aikana on tullut päivittäin yli kymmenen soittoyritystä (en ole uskaltanut vastata) ja kymmenkunta viestiä. Itken niitä viestejäkin. Ne on niin ihania. Osa runojakin. Suurin osa itkee ikävää, mutta joissakin haukkuu veljeään, kun pilasi hänen elämänsä parhaan asian.

Mitä ihmettä mä teen??? En uskalla toimia suuntaan tai toiseen. Pelkään menettäväni läheiset sukulaiseni, mutta kun musta tuntuu, että ihan oikeasti rakastan tuota miestä. Se on just sellasta, mistä luen harlekiineista. En uskonut että sitä olisi oikeasti olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Layla23:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilja maitoparta:

No et ole ainoa!!!

Minua myös oudoksuttaa serkusten välinen rakkaus ja tuntuu väärältä.

Muta tämä serkkuni ei tunnu serkulta lalisinkaan. Se on ihan erinäköinenkin kuin silloin lapsena, kun hänet oppi serkkuna tuntemaan. Tuntuu niin kuin olisin tavannut ihan uuden miehen, jonka kanssa on helppo jutella ja olla. Mun sydän itkee ikävää...

Tää serkku soittelee ja viestittää mulle koko ajan. Viikon aikana on tullut päivittäin yli kymmenen soittoyritystä (en ole uskaltanut vastata) ja kymmenkunta viestiä. Itken niitä viestejäkin. Ne on niin ihania. Osa runojakin. Suurin osa itkee ikävää, mutta joissakin haukkuu veljeään, kun pilasi hänen elämänsä parhaan asian.

Mitä ihmettä mä teen??? En uskalla toimia suuntaan tai toiseen. Pelkään menettäväni läheiset sukulaiseni, mutta kun musta tuntuu, että ihan oikeasti rakastan tuota miestä. Se on just sellasta, mistä luen harlekiineista. En uskonut että sitä olisi oikeasti olemassa...

lähe käymään! mene mene! :)

mene jo!

en halua painostaa mut jos ite oisin noin pohjattomasti rakastunut johonki niin en kauheesti makoilis kotona ja itkis ikävää kun tiedän että toinen osapuoli tuntee samoi mua kohtaan :)

anna mennä vaan :)

Yhteistyössä