Rakkaani vaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja kaiken sinä uskot sinisin silmin mitä mies ""kamalasta"" vaimostaan selittää. Jos perehtyisit asiaan yhtään enempää (esim kirjoista ja netistä) tietäisit että petturimiesten vakiokeino on saada uudelta suhteelta sääliä maalaamalla vaimostaan kuvaa hulluna ja uhkailevana skitsona. Ja tällä yleensä juuri perustellaan se miksi on oikeutettua pettää ja miksi eroaminen kestää ja venyy.

Kun petosvyyhti jossain viheessa leviää käsiin, huomaat että vaimo olikin ihan tavallinen ihminen. Samalla kiinnijäänyt mies selittelee vaimolleen että se uusi on ihan hullu ja kuvittelee vaan että teillä oli suhde ja uhkailee ja kiristää, siksi ei uskaltanut kertoa tästä vaimolle. Ja vaimo joskus huomaa että sinäkin olit kuitenkin ihan tavallinen ihminen.

Tämä on niin yleistä. Ja tätä harrastavat myös potenssiongelmaiset miehet jotka eivät välttämättä edes kykene seksiin. Ei se petos ole seksistä kiinni.

Lue edes omaksi parhaaksesi esim narsistien uhrien kertomuksia niin tiedät mikä kaikki tässä maailmassa on mahdollista. Parempi olla varautunut pahimpaan.

Ja tiedoksesi että vuosikausia kestäneissä liitoissa voi olla hyvinkin pahoja ongelmia ja kriisejä joista monet silti selviävät. Yhteisten vuosien rinnalla ei ""hetken huuma"" välttämättä loppujen lopuksi paina kovin paljoa.
Kun ihmiset suhteidensa ja elämänsä kriiseissä etsivät itseään, viattomat saattavat jäädä jalkoihin. Huomaa ettei sinulla tosiaan ole kokemusta avioliitosta (tuskin kovin pitkäaikaisista suhteistakaan) jos et tätä ymmärrä.

Kiitos jatkojen toivotuksista ja toivon sydämestäni onnea sinulle ja rakkaallesi. Olette varmasti ansainneet toisenne. Mikään ei ole kauniimpaa ja ihmeellisempää kuin kahden aikuisen,kypsän ihmisen todellinen keskinäinen RAKKAUS! Sen vaistoaa toisesta, ei tarvita sanoja, ei vakuutteluja, ei mitään todisteita,ei seksiä välttämättä....aidolle rakkaudelle riittää syvä tunne kun vain katsookin toista ja koskettaa hellästi toista kädelle, IHANAA! Älä välitä näistä kateellisista miehistä ja katkerista naisista täällä, he eivät tiedä mitään aidosta onnesta eikä rakkaudesta.

Mitäpä tuohon, Olivia, sitten on enää muuta sanomista kuin että otathan sitten avosylin vastaan myös minun ja tulevan ex-mieheni rakkauden hedelmät, kolme ihanaa lastamme, jotka kylläkin nyt sattuvat olemaan kaameassa murrosiässä. Mutta onneksi se menee pian ohi, vanhimmalla varmaan jo parin-kolmen vuoden sisällä; nuorimmalla se on vasta alkamassa. Eihän siinä onneksi mene kuin yhteensä ehkä kuutisen vuotta.

Tulee olemaan minullekin helpotus, kun he asuvat vuoroviikoin teidän luonanne ja samoin puolet lomistaan, saan minäkin sitä kauan kaivattua omaa rauhaa. Rahanikin riittävät paremmin, kun joka toinen viikko ja lomien aikan voin ostaa huomattavasti vähemmän ruokaa, pesuaineita jne.

Ja onneksi tosiaan lastemme isä rakastaa heitä ja haluaa heistä huolehtia, niinpä voinkin huokaista helpotuksesta, kun tiedän hänen huolehtivan siitä, ettei heiltä mitään puutu. Kohta tarvitaan ajokorttia, autoa jne.

Mutta tiedätkö mitä? Minä en aio edes etsiä miestä, joka minua rakastaisi; aion nauttia täysin rinnoin sinkkuelämästä.

Olet minulle se katalyytti, jonka avulla tempaisen itseni irti vaikeasta elämäntilanteesta ja vaimostani, jota en enää rakasta. Mutta olen pahoillani, en rakasta sinuakaan. Vähän ajan kuluttua huomaat, miten suhteeseemme hiipii eripuraa, mustasukkaisuutta, vanhojen asioiden taakkaa, lasten tapaamisiin ja elatusmaksuhin ym. liittyviä raskaita tilanteita, minun syyllisyyttäni. Me erkanemme vähitellen, sinä ja minä. Se mies, jonka kanssa tulet elämään en ole minä, etkä sinä ole minulle se oikea. Kuljimme hetken yhdessä, menneen päälle ei voi rakentaa uutta. Meidän suhteemme alkoi liian raskaan taakan alla. Olen pahoillani.

ei se ihana rakkaus ole ihan kahdenkeskistä kynttiläillallista kellään. Kuulemma odotatte, että avioeropaperit on valmiit ja entä sitten? Kiukuttelevien murrosikäisten hoitoa ehkä, siinä sitä erotiikkaa, mitä Olivia jaksaa odottaa... Muustahan ei ole mitään tietoa edes.

Itse päätät oman elämäsi ratkaisut, turha niitä aikuisen on vierailta ihmisiltä kysellä. Etkös se ollut sinä, joka aloitit tämän ketjun tavoitteenasi saada kommentteja, vai?

Mitä mieltä itse olisit tyypistä, joka pöllii baarista lähdettyään jonkun tuntemattoman fillarin ja ajaa sillä kotiinsa, kun muita kulkuvälineitä ei ole käytössä. Seuraavana aamuna sitten kirjoittelee tänne elleihin tälle tuntemattomalle pyöränomistajalle osoitetun avoimen kirjeen, jossa pahoittelee tapahtunutta, tuntee empatiaa pyörätöntä raukkaa kohtaan ja miettii millähän tämä on päässyt kotiinsa, jos sattuu olemaan vaikka yötöissä. Samaan hengenvetoon tyyppi toteaa, ettei tämä pyöränomistaja oikeastaan tätä pyörää ansainnutkaan, koska oli pitänyt sitä huonosti; ketjut löysällä, valo ei pala, kurainen ja lukko rämä. Potkinutkin varmaan on, kun lokasuojassa on lommoja. Siitä tyyppi pääseekin ajatukseen, että pyörä itse asiassa kuuluukin hänelle, koska hän osaa huoltaa ja rasvata sen. Tyypille ei tule mieleenkään palauttaa pyörää, vaikka tunteekin myötätuntoa pyörätöntä kohtaan. Saati, että hän olisi odottanut läheiseen osto- ja myyntiliikkeeseen ilmestyvän hyvän käytetyn pyörän, jonka voisi sitten itselleen ostaa.

Toiset on sitä mieltä, että hyvä kun tyyppi otti pyörän itselleen, koska osaa sitä niin paljon paremmin pitää. Toiset taas ajattelee, että varas mikä varas oli perustelut mitkä tahansa.

Olivialle voimia näillä sanoin

Missä maassa, millä tähdellä kohtasimme
missä metsässä huojuimme
millä niityllä kasvoimme kukkien rinnakkain.
Kulkivatko sielumme samojen usvien läpi
saman ikävän kantamina ja nyt
tällä tähdellä, tällä polulla kohdatessamme
sielumme samaa sukua löysivät levon toisissaan.

-Maaria Leinonen-

Minusta ap on hyväsydäminen nainen, kun ei ole harrastanut esiaviollista seksiä:) On varmasti jalomielinen tunne, kun odottaa toisen ensin eroavan.
Tietysti toisen eroa voi vauhdittaa lupaamalla hyvää ja anteliasta seksiä, kunhan ensin eroat...
Alan uskoa siihen sanontaan, että rakkaus on sokea. Tai ""kaikkea se teettää""

Ja KATILLE tiedoksi, että ei tarvitse kovin kummoinen fakiiri olla, että tietää mitän aimisisa olevan äijät baareissa ym. selvittää. Niitä juttuja ei tarvitse uskoa sinisin silmin, enkä ole koskaan uskonutkaan. Luulen jopa, että sinä uskot helpommin niitä kuin minä. Minä nimittäin joudun niitä useinkin kuuntelemaan, koska satun olemaan sieltä viehättävämmästä päästä ja sinnehän ne yleensä iskee:=) -no niin, nyt sait uuden aiheen haukkua taas, antaa tulla.

Vaimo varmaan on täysin tavallinen ihminen. Anteeksi ""ylemmyyteni"", mutta varmaan todellakin tavallinen niin kuin suomalainen tuulipukukansa yleensä. Ei ole ihme, jos miehet rupeavat vähän tyylikkäämpään suuntaan vilkuilemaankin.

Usko jo myös se, että kyseessä ei ole narsistimies. Olen tavannut heitä sun muita kahjoja ja olen jopa netissä lueskellut narsistienuhrientuen juttuja useampaan kertaan silkasta mielenkiinnosta.

Olet erittäin pessimistinen ihminen. Koeta edes hieman uskoa johonkin hyvään ja uskotko, että minulla on myös elämänkokemusta hyvin paljon ja näen ihmisestä hyvin paljon? En täällä, mutta elävässä elämässä. Ihmeellisinä, katkeroituneen naikkosen puheina pidän sinunkin juttujasi.

Tämän suhteen kriisit eivät vaimon kanssa enää selviä, koeta saada se nyt päähäsi. Et tunne tapausta etkä taustoja. Minä tiedän asiasta enemmän kuin sinä, väitä sitten ihan mitä tahansa.

Sitä en sano, että menenkö hänen kanssaan hautaan asti, mutta tästä on erittäin hyvä lähteä, kun viimeikin on kohdannut samalla tasolla olevan ihmisen. Tämä EI OLE hetken huumaa. On nekin koettu. Tämä mies ei myöskään ole impotentti, sekin on selvitetty, vaikka seksiä ei ole harrastettu. Mitä vielä keksisit? Eläimiinsekaantuja kenties? Kriminaali? Transu?

Kukaan ei ole kertonut kamalasta vaimostaan. On ollu ainoastaan puhe vaimon herkkyydestä ja ujoudesta EI kamalauudesta. Vaimoa ei ole myöskään haukuttu sen suuremmin. Kukahan tällä palstalla haukkuu ja arvostelee ja ketä?

Jutan pyörävertaus on täysin naurettava...heh,heh

Eihän tässä ole kyse siitä, että alkuperäinen kirjoittaja olisi ottamassa teidän jokaisen ukon ja murrosikäiset lapset, ei ollenkaan. Voi luoja!!!! On rakastunut yhteen mieheen ja tunne on molemminpuolinen. Onko sitä nyt niin helvetin vaikea käsittää?

Ilmeisesti näiden Ellien on. Pelänneevätkö oman nahkansa puolesta, että jos se heidänkin siippansa yksi päivä ottaa ja jättää...enkä ihmettele, kun ovat tuollaisia suunpieksäjiä.

Ei ole edes pillun antamisesta kyse...eikös ne yleensä sitä ole vailla? No, impotenttihan se sitten on..heh, heh.

Jätin perheeni rakastuessani maailman ihanimpaan naiseen. Entinen vaimoni oli vanhanajan nainen: -palveli perhettään kuin koira, mustasukkainen, seksiä vain minun tarpeitten mukaan (epäaito rakastelussa ja rakkaudessa), roikkui kuin takiaispallo (epäitsenäinen), jne…. En ole katunut päivääkään sitä että repäisin itseni irti kyseisestä avioliitosta. Kyllä siitä itkua, hammasten kiristystä ja uhkailuja entisen vaimon taholta aikaisemmin saatiin. Samoin ihmiset jaksoivat juoruta aikansa, kunnes huomasivat että päätäni ei käännetä. Tästä kaikesta on jo aikaa ja olen ennättänyt olla avioliitossa rakastamani naisen kanssa jo yli kaksikymmentä vuotta. Katunut en ole valintaani. Edellisestä liitosta kolme lasta, aikuisia jo. He ovat kertoneet jälkeenpäin tuntemuksiaan siitä kun erosin äidistään. Olivat tarkkanäköisinä huomioineet miten epäsuhta pari ja perhe olimme. Ja lapsia en jättänyt koskaan, heillä oli minut vaikka eri osoitteissa asuimmekin. Isänä ja miehenä he arvostavat minua enemmän kuin koskaan ja juuri rohkeitten valintojeni tähden. Sen voin kertoa että ei avioero ole negatiivinen asia vaan kasvun paikka kaikilla tavoin ja kaikille osapuolille.

Risto, emme me kyseenalaista eron mahdollisuutta, eikä oikeutustakaan. Se on varmasti oikea ratkaisu niille, jotka niin päättävät.
Mutta meidän moraalimme ei kestä sitä, että avioliiton ulkopuolinen henkilö esiintyy ylimielisenä tulevan tragedian voittajana. Ymmärtäisimme hyvin jos eroamassa oleva mies lähettäisi vaimolleen kirjeen, mutta minä antaisin silloinkin vaimolle mahdollisuuden korjata omalta osaltaan liittoa. Tässä tapauksessa korpit kokoontuvat haaskalle.

Ja syyllisten osoittamista toisten aviokriisiin on ulkopuolisten mahdoton hakea, varsinkin kun käytettävissä on vain toisen osapuolen pyhäpuoli. Kuka takaa, että aviomiehellä ei ole arkisia tapoja, jotka suorastaan v...tavat vaimoa ja tunnetusti yksi ei tappele.

Hyvä Risto ja sinä mies joka kirjoitit kauniin runon! Täällä on tosiaan harvinaisen typeriä ja tylsiä naisia liikkeellä! Ei ole maailmassa kauniimpaa kuin se että jossain löytyy vielä aitoa rakkautta eikä mitään läheisriippuvuutta ja roikkumista toisen lahkeissa. Kauan eläköön RAKKAUS!

mies

""...Mutta meidän moraalimme ei kestä sitä, että avioliiton ulkopuolinen henkilö esiintyy ylimielisenä tulevan tragedian voittajana...""
Kuka on esiintynyt ylimielisenä ja voittajana? Luet tekstiä kuin piru raamattua. Kyllä on elämä ahdasta eräillä...hoh hoijaa

Jos meiltä häviää usko Rakkauteen niin mitä meille jää -tyhjyys ja toivottomuus lopuksi elämää. Rakkaus on se voima joka pitää meidät käynnissä ja elinvoimaisina.
Hyvää päivää meille kaikille.

Onko sulle Risto sitten Rakkaus tätä, kun joku nimimerkki Olivia kirjoittelee tänne elleihin voittajan elkein sääliä tihkuvan kirjoituksen osoittaen sen valloittamansa miehen kohta jätetyksi tulevalle vaimolle? Herrakiesus, että onkin Suurta Rakkautta ja Aitoa Tunnetta, jolla maailma heti huomenna pelastuu!

En oo se, joka sitä vertausta kommentoi, mutta mua siinä huvitti ajatus siitä, että mies on niin kuin polkupyörä. Esine, jolla ei ole omaa tahtoa, noin vaan otetaan ja ajetaan pois. Tai toisinpäin: polkupyörä, jolla on sielu ja tunteet.

Ja hauskaa musta siinä on se, että juuri sellasia ne välillä vaikuttaa olevan. Esim. mies, joka petti mua, syytti siitä itseään tyrkyttänyttä naista, että kun se tuppasi ja pakotti ja kiristi, niin ihan pakko oli sille antaa. Ja täälläkin miehet sanoo olleensa vuosikymmeniä naisen kanssa väkisin.

Sitten mä voin ajatella, että ihannemies olis sellanen kuin polkupyörä: aina saatavilla, ei vaadi mahdottomia, vie mut joka paikkaan, ei karkaile yöllä tallistaan... Kai ;D

...pyörää tosin voi kyllä vähän verratakin mieheen, niin paljon hyviä ominaisuuksia on molemmilla on. Ja niinhän ne miehet taitaa usein selitellä, etteivät voineet toiselle naiselle mitään...

Niin, omalle muijalle kun kaikki selitykset uppoaa. Tietää varmasti että valehtelen mutta ei uskalla nostaa kissaa pöydälle. Pelkää mitä siitä seuraa. Eli otan ja lähden lopullisesti.

Yhteistyössä