Olivialta:
Tässä alkuperäinen viestisi tilkesanat poistettuna. Kyllä siellä on paljon pahaa tekstiä, eikä se kuulosta mitenkään empaattiselle, asialliselle tai eikä ainakaan hyväntahtoiselle.
>>Rakkaani vaimo:
...tulet kohta kokemaan järkytyksen.
...Säälin sinua
...et mahda tälle tilanteelle mitään.
...minä en ole syy eroonne
Toivottavasti ....et käytä lapsia manipuloimisvälineenä.
Aviomiehesi ...on ollut ahdistunut kanssasi jo vuosia.
...toivon, että kestät sen.
Ja muista kirjoituksistasi:
>>Naisilla on ihmeellinen tyyli syyllistää ""se toinen nainen"". Itse olen tuon vaiheen käynyt läpi jo vuosia sitten.
Ihan kuin sinua olisi ennen petetty ja nyt tiedät, ketä tilanteessa olisi pitänyt syyllistää. Ehkä tilanne tulee vaimolle eteen nyt ensimmäisen kerran, eikä hänellä ole vielä tuota sinun kokemustasi asiasta.
>>Mikä alentuva suhtautuminen? Mielestäni olen suurinpiirtein empaattinen.
Suurinpiirtein empaattinen, mutta ei sinne päinkään, vaikka kaytät sanaa empaattinen
>>Pahalta tuntuu hänen puolestaan, koska tulee kokemaan järkytyksen, näin oletan.
Olisithan sinä voinut ohjata miestä (samoin kuin nopeutat hänen eroaan) puhumaan vaimon kanssa hieman pehmeämmin eroasioista, kuin raukkamaisesti vain heittämään avioeropaperit pöytään! Tiedät hyvin itsekin, että se yllättävyys on osa sitä tulevaa järkytystä.
Mutta yhdessä olette miehen kanssa asioista kiherrelleet ja miettineet vaimon reaktioita ? ...tai siis sinä olet vain kuunnellut ja nyökytellyt
(Mies on pettynyt liittoonsa ja nyt kostaa sen tällä tavalla yllättäen, jos vaimo ei kuulemma osaa aavistaa yhtään mitään?)
>>Vaimo hyvä saattaa käyttää lapsia valtavälineenä, mutta sen näemme pian.
Jos olisit oikeasti empaattinen tai edes muodollisen ystävällinen, et ensimmäiseksi ajattelisi naisesta kaikesta pahinta, kuten kirjeessäsi vaimolle.
Olisit tarjonnut ystävyyttäsi tai vähintään keskusteluyhteyttä, sillä tulethan viettämään aikaasi tämän naisen lasten kanssa!
Kun ilmoitat, että sinulla ei ole mitään asiaa vaimolle, etkä halua keskustella hänen kanssaan (kuunnella voit, jos vaimolla on asiaa), osoitat ylimielisyyttä vaimoa kohtaan, joka ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa. Tuskin edes kaupan kassaa kohtaan käyttäydyt yhtä ylimielisesti.
Ajatteletko yhtään, että jos rakastat miestä, niin hänen vuokseen pitäisit hyvät välit vaimoon, onhan hän sinun rakkaasi lasten äiti.
Lasten (ja lasten kautta jopa miehenkin) hyvinvointi on riippuvainen siitä, että äitikin voi hyvin, eikä saa esim. tarpeetonta halveksuntaa osakseen. (Ei sinun, eikä miehen puolelta.)
Nimimerkiltä vastaus on tullut hyviä kommentteja ja polkupyörä-esimerkki on osuva. On taito vääntää ihmisille asioita rautalangasta
Kyllä, hylätyn polkupyörän saa löytäjä pitää. Myös silloin, kun pyöräilijän ja pyörän suhde ei toimi ja jompikumpi sanoo sopimuksen irti ( esim. pyörä hajoaa ) ja siinä tapauksessa päädytään jälleen eri teille...
Ap, miksi alussa lupaat vastata, miten suhteenne etenee, mutta sitten lyötkin hanskat tiskiin?
Et ole empaattinen edes sinun kannustajille.