Meillä myös ihan sama tilanne. 5-vuotta yhteiseloa takana, josta syntynyt mitä ihanin 10kk tyttö. Edellä kirjoitetut tekstit kuvaavat myös täysin omaa tunnettani. Ahdistaa niin paljon tämä "parisuhde", jos tätä siksi enää voi sanoa.. En nuku, ei ole ruokahalua, olen jollain tasolla hyvin masentunut. Tuntuu siltä, etten anna nyt tyttärelleni läheskään kaikkea sitä onnea ja iloa, mikä minussa normaalisti olisi.. Miehen kanssa ollaan tästä puhuttu, ja hän ei pysty kuulemma ymmärtämään tilannetta, eikä näe mitään ongelmaa. Mutta halusi yrittää kun puhuttiin alkuvuodesta tästä asiasta vakavasti.. lupasin yrittää, mutta terästin kokoajan sitä, että en voi luvata taas sitä, että minun tunteet muuttuu enää häntä kohtaan lämpimiksi. Eivätkä ne muutu, vaikka kuinka yrittää ja yrittää. Ja kai tässä nyt on tajunnut sen, ettei se väkisin yrittäminenkään välttämättä aina pelasta.. Tuntuu, että nykyään kun kumpaakin tilanne vaivaa, tiuskimme ja kinastelemme jopa normaaleista asioista.. ja ennenpitkää varmaan alamme vihaamaan toisiamme. Pakko tälle tilanteelle on siis tehdä jotain. Ja nyt olen päättänyt, että haen tyttärelleni ja minulle omaa asuntoa, ja alan järjestää käytännönasioita. Ero tuntuu nyt ainoalta asialta, joka saa minut hengittämään ja tuntemaan edes vähän valoa tunnelin päässä. Meidän parisuhteessa kävi niin, että pienistä puroista syntyi liian iso joki, ja sen joen mukana minun tunteeni hukkuivat ja kuolivat pois. Ja sen olen päättänyt, että tyttäreni ansaitsee onnellisen äidin, jolla on paljon enemmän annettavaa, kuin ihmisraunion, joka katkeroituu päiväpäivältä enemmän.
Voimia, siskot <3.