8.11.06 10:10
Niina (vierailija)
Aika on miehelle venyvä käsite
Mies soittaa ja kertoo tulevansa pian käymään. Tämä "pian" on aika venyvä käsite, eli tunnista kahteen tai kolmeen tuntiin. Sama kun kysyn koska hän pääsee töistä on vastaus, ei mulla mene myöhään ja välillä on "tunnin päästä valmis". Sitten kun odottelen tunnin päästä, turha toivo että miestä näkyisi. Välillä ollaan sovittu että teen illalla ruokaa tiettyyn aikaan ja mies on sanonut tulevansa. Kuitenkin ruoka ehtii jäähtyä ja kun soitan, mies on piipahtanut paikalliseen kavereitaan moikkaamaan. Silloin olen sanonut että olisi tietysti voinut minulle soittaa ja ilmoittaa että menee vielä jonkun aikaa, kun minä odotan ruuan kanssa kotona. Ei ole kuulemma viimeksi soittaessaan tiennyt että kaveri on paikallisessa ja pyysi käymään. Sitten ihmettelee kun minä olen ärsyyntynyt kun hän odotuttaa minua kotona. Mietin välillä että eikö mies tajua kuinka v....maista on jatkuvasti odottaa koska herra viitsii vaivautua paikalle. Kun vielä näkee kuinka ärsyyntynyt olen aina tällaisen jälkeen.
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, kun harmittaa itsekin olla valmiiksi pahalla päällä kun mies vihdoin tulee käymään? Olen ajatellut että antaa sitten olla, ei sovita mitään. Että tulee sitten kun tulee ja sattuu kiinnostamaan. En sitten tee ruokaa valmiiksi odottamaan ja alan elää oman aikatauluni mukaan. Mutta en tiedä pystynkö siihenkään, että kaikki yhteiset tekemiset ovat irrallisia ja sattumanvaraisia. Pitäisi kuitenkin olla jonkinlainen järjestys asioilla. Ideoita?
Lainaa
8.11.06 10:13
Jaakko (vierailija)
Mikroruokaa
?
Niina:Mies soittaa ja kertoo tulevansa pian käymään. Tämä "pian" on aika venyvä käsite, eli tunnista kahteen tai kolmeen tuntiin. Sama kun kysyn koska hän pääsee töistä on vastaus, ei mulla mene myöhään ja välillä on "tunnin päästä valmis". Sitten kun odottelen tunnin päästä, turha toivo että miestä näkyisi. Välillä ollaan sovittu että teen illalla ruokaa tiettyyn aikaan ja mies on sanonut tulevansa. Kuitenkin ruoka ehtii jäähtyä ja kun soitan, mies on piipahtanut paikalliseen kavereitaan moikkaamaan. Silloin olen sanonut että olisi tietysti voinut minulle soittaa ja ilmoittaa että menee vielä jonkun aikaa, kun minä odotan ruuan kanssa kotona. Ei ole kuulemma viimeksi soittaessaan tiennyt että kaveri on paikallisessa ja pyysi käymään. Sitten ihmettelee kun minä olen ärsyyntynyt kun hän odotuttaa minua kotona. Mietin välillä että eikö mies tajua kuinka v....maista on jatkuvasti odottaa koska herra viitsii vaivautua paikalle. Kun vielä näkee kuinka ärsyyntynyt olen aina tällaisen jälkeen.
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, kun harmittaa itsekin olla valmiiksi pahalla päällä kun mies vihdoin tulee käymään? Olen ajatellut että antaa sitten olla, ei sovita mitään. Että tulee sitten kun tulee ja sattuu kiinnostamaan. En sitten tee ruokaa valmiiksi odottamaan ja alan elää oman aikatauluni mukaan. Mutta en tiedä pystynkö siihenkään, että kaikki yhteiset tekemiset ovat irrallisia ja sattumanvaraisia. Pitäisi kuitenkin olla jonkinlainen järjestys asioilla. Ideoita?
Kannattaisikohan teillä siirtyä mikroruokiin...ne on käteviä nopeasti lämmäyttää milloin tahansa.
Lainaa
8.11.06 10:25
Inhorealisti1
Suosittelen tekemään juuri kuten itse ehdotit vaan et haluaisi. Lakkaa odottamasta ja elä omaa elämääsi. Jos ei onnistu, niin etsi täsmällisempi kaveri tilalle.
Lainaa
8.11.06 11:25
Täti-ihminen (vierailija)
Kyllä sinä tätä herraa saat odotella samaan malliin koko loppuikäsi jos odottelemaan alat - se sen kun pahenee vuosien myötä! Kyseessä parisuhteeseen kypsymätön mies, joka ei selvästikään ota vastuuta suhteesta!
Lainaa
8.11.06 11:45
Tappaus tunnetaan (vierailija)
Just niin, että elät omaa elämää omalla aikataululla. Älä laita mitään valmiiksi koskaan ja odota. Älä edes varusta jääkaappia siten, että voit valmistaa jotain herran ilmestyttyä. Mene omiin harrastuksiin ja kavereiden kanssa, tietysti ilmoittamatta. Odotuta itseäsi, tee samat temput kuin mieskin.
Ei noiden kanssa kannata vehdata ja passata, täti-ihminen on oikeassa.
Lainaa
8.11.06 12:20
Joopa (vierailija)
Julma tuomio ja äärijyrkkiä kommentteja teiltä, haloo!
Itse tunnen tällaisen ihmisen josta tässä puhutaan.
Hän ei myöhästele ilkeyttään, hän on vain ensinnäkin niin optimistinen ajankäyttönsä suhteen että kuvittelee ehtivänsä tietyssä ajassa paljon enemmän kuin ehtiikään.
Hän myös on aina niin keskittynyt siihen mitä tekee ja vie asiansa loppuun, ettei pysty lopettamaan aikoinaan (kesken kaiken) ja ehtimään sinne mihin on tullut luvattua.
Täytyy muistaa, että aina ei esim. voi millään tasan tarkkaan tietää milloin töistä pääsee, ei kaikissa työpaikoissa voi noin vain lähteä.
Lainaa
8.11.06 12:33
Eipä (vierailija)
Joopa, olkoon selitys mikä hyvänsä niin jatkuva myöhästely kyllä viestittää siitä että ei kunnioita tarpeeksi lähimmäistään ja tämän aikaa. En tiedä toimisiko siihen sellainen että saisi itse kokeilla tarpeeksi monta kertaa vaikkapa kaverin odottamista ulkosalla kylmästä hytisten. Itselläni on yksi yhtä "tärkeä" ihminen (muutoin ihana), hän antaa jopa valtamerialusten odottaa itseään. Ikimaailmassa en parisuhteeseen hänen kanssaan lähtisi, kaikki juhlat ja vastaavat menevät aina kaaokseksi jos jokin riippuu hänen ehtimisestään. Plääh. Luulisi että omakin elämä helpottuisi kuin rukkaisi vähän kelloaan.
Lainaa
8.11.06 12:54
Joopa (vierailija)
No, ainakin tämä ihminen jonka tunnen ei myöhästy mistään tärkeistä tilaisuuksista, kokouksista, juhlista tms.
Vain nämä arkipäivän kiireet aiheuttaa tätä myöhästymistä.
Ja elän muuten parisuhteessa hänen kanssaan, eikä ota pattiin yhtään ja tiedän tasan tarkkaan että hän arvostaa ja kunnoittaa minua

En jaksa nipottaa pikkuasioista. Hän lämmittää ruokansa mikrossa kun tulee kotiin, meillä ei eletä muutenkaan sekuntiaikataulun mukaan.
Lainaa
8.11.06 13:11
mies (vierailija)
Hienoa Joopa. Asia on juuri niin kuin sinä sen sanoit. Voisin olla miehesi
Todellakin harmittaa olla myöhässä ja se ei todellakaan ole ihmissuhteista kiinni, vaan aina on jokin este olemassa. Joidenkin elämä on vain niin täynnä, että viimeiseen asti tehdään jotakin ja eletään minuuttiaikataululla. Minulle on järkytys mennä tapaamiseen 15 min etuajassa. Se on yksinkertaisesti mahdottomuus. En osaa sitä paremmin selittää, mutta kiireessä ja vähän myöhässä on ok. Ja tämä on ollut tällaista lapsesta saakka.
Mutta kun tiedän olevani myöhässä, niin en oleta, että minä saisin lämmintä ruokaa ja minua olisi odotettu. Minä toivon, että minua ei odoteta ja muut ymmärtäisivät, että tulen varmasti 7 min myöhässä. kaikkein onnellisin olen vastaanotosta, missä minulle sanotaan, että ei haittaa myöhästyminen, minulla on ollut kyllä muuta puuhaa ja voin minäkin myöhästyä joskus. En usko, että koskaan muutun sellaiseksi, että olisin jossakin ajoissa. Tietysti "Linnan Juhlissa" ollaan ajoissa.
Lainaa
8.11.06 13:19
Niina (vierailija)
Kiitos teille kaikille kommenteistanne! Itsekin tulkitsen myöhästelyt juuri niin, että on välinpitämätön, eli ei kiinnosta toisen tuntemukset tässä tilanteessa. Siis kun tämä on jatkuvaa, jos olisikin vain joskus niin se olisi eri asia. Mies tekee myös välillä niin, että menee nukkumaan kun olemme sopineet jotain yhteistä tekemistä. Sitten saakin odotella seuraavat neljä tuntia että heräilee ja soittaa minulle päin että missä mennään. Niin, mehän sovittiin että tavataan tiettyyn kellonaikaan mutta sattui uni tulemaan silmään siinä välillä. Tästäkin olen sanonut, että soita sitten minulle ennen kuin alat nukkua että minä tiedän että on turha odotella. Niin, kyllä mun piti.... Mies kyllä sanoo rakastavansa minua enkä sitä epäilekään. Juuri siksi tällaiseen käyttäytymiseen on vaikeaa suhtautua, minä en itse henk.kohtaisesti tekisi näin rakastamalleni ihmiselle.
Lainaa
8.11.06 13:49
siiri (vierailija)
nimimerkille mies:
Lyhyesti sanottuna: Olet hyvin itsekäs ihminen.
Ehdotus: Kun muut tekevät tupakkalakkoja tai tipattomia tammikuita, yritä sinä esim. tehdä myöhästymätön joulukuu. Tulet huomaamaan, että ihmiset pitävät sinusta paljon enemmän, kun et tuhlaa heidän aikaansa.
Toivomus: Kasva aikuiseksi!
Kysymys: Jos sovit tapaamisen jonkun kanssa esim. ulkona jonkun rakennuksen edessä klo viideksi ja olet 7 minuuttia myöhässä, mitä mietit? Jos et näe häntä tapaamispaikalla, jäätkö odottamaan? Odotatko vielä 20 minuutin päästä? Eikö sinua ollenkaan ota päähän, jos ystäväsi tulee vasta puoli kuudelta ja sinä olet odottanut häntä 23 minuuttia kylmässä viimassa ja selitys myöhästymiseen on, että hän on jäänyt suustaan kiinni jonkun toisen ystävän kanssa?
Itselläni oli tällaisia odotuttajia ystävissäni joskus nuorempana, mutta onnekseni olen päässyt heistä eroon. Nykyiset ystäväni pitävät lupauksensa ja voin luottaa heidän antamiinsa tapaamisaikoihin. Jos he myöhästyvät tai tulee muita esteitä, saan ilmoituksen siitä hyvissä ajoin ja tällöin syyt ovat ns. odottamattomia, kuten naapurin sairaskohtaus tms.
Lainaa
8.11.06 14:00
mies (vierailija)
Sekö minusta tekee itsekkään, että olen pahoillani, kun minua joudutaan odottamaan?
En ole muuten kääntänyt kelloja talviaikaan, koska en kääntänyt niitä kesäaikaankaan, eli nyt kelloni ovat ajassa
En minä haluaisikaan elää ihmisen kanssa, joka ei minua ymmärtäisi.
Mutta se on yllättävää, että minulla on paljon hyviä ystäviä ja minua odotetaan muutama minuutti, eikä kukaan ole pahoillaan. Ehkä he ovat enemmän yllättyneitä, jos olen ajoissa
MUTTA, te jotka olette aina puolituntia odottomassa ulkona ennen sovittua aikaa, niin älkää hyvät ihmiset menkö koskaan esim. kotikutsuille tai koti juhliin ajoissa, sillä on v...äistä tehdä viimehetken valmisteluita, kun hätähousu vieraat kyttäävät eteisessä ja tulevat katselemaan järjestelyiden sujumista. että voisitä olla ärsyttäväkin ajoissa olija. Siis mieluiten vaikka hieman myöhässä kotikutsuille

Lainaa
8.11.06 14:06
Joopa (vierailija)
Niinalle vielä:
Jotkut ihmiset muuten vaan nukahtavat, he eivät pysty pysyttelemään hereillä jos heitä nukuttaa. Eikä heitä siitä voi syyttää.
Minä en nipota siitä että joku myöhästyy enkä siitä että joku toinen on paljon etuajassa, meitä on monenlaisia.
Se sisin ratkaisee. Ei täsmällinen vittumainen nipottaja ole mikään hauska kumppani.
Lainaa
8.11.06 14:10
mies (vierailija)
"Ei täsmällinen vittumainen nipottaja ole mikään hauska kumppani. "
Joopa, olet ihana ihminen!
Tosiaankin kyllä ärsyttää todella, kun toinen katsoisi kelloa ja minua ja kelloa ja ovea ja hyppii tasajalkaa.
Lainaa
8.11.06 14:26
siiri (vierailija)
Sinusta tekee itsekkään se, että käytät ns. toisten aikaa. Ihan tarpeeksi inhottavaa on odottaa bussia, joka tulee myöhässä. Ystävät, jotka tuhlaavat toisten aikaa odotuttamalla itseään ovat ITSEKKÄITÄ, eikä sitä muuta se, että he ovat myöhästymisestään muka pahoillaan. Jos myöhästyjä on todella pahoillaan, hän ei myöhästy enää toista kertaa, vaan pitää huolen, että on seuraavan kerran ajoissa.
Vaikka sinulla olisi kuinka paljon ystäviä, se ei takaa mitä he sinusta oikeasti ajattelevat silloin, kun joutuvat sinua odottelemaan.
Kotikutsut ovat asia erikseen, mutta silloinkin myöhästyminen saisi olla enintään 15 minuutin luokkaa. Sen sijaan olen aivan samaa mieltä niistä liian aikaisin tulijoista. Jos kutsutaan klo viideksi, niin silloin ei todellakaan odoteta, että vieraat tunkevat sisälle viisitoista minuuttia tai jopa puoli tuntia aiemmin. Sekin kuuluu sarjaan epäystävällisyys ja itsekkyys.
Minusta ex-mieheni vanhemmat tekivät epäystävällisyysennätyksen eräänä jouluna, kun kutsuin heidät joulupöytään. He tulivat puolitoista tuntia myöhässä, kun lipeäkalat olivat mössönä, keitetyt perunat vetisiä jne. Olin nähnyt vaivaa kattaessani pöydän kauniisti ja tehdessäni monia herkkuja vain heitä ajatellen. Silloin joulutunnelma latistui aikatavoin moisesta epäystävällisyydestä. Syy myöhästymiseen oli, että piti käydä heittämässä paketteja joillekin tutuille ennen tuloa.
Onneksi nykyään ihmisillä on kännykät, jotta pienet myöhästymiset voidaan kertoa ja vältytään siltä, että odotetaan turhaan. Sinulle mies kuitenkin painotan, että myöhästyminen on yksi sinun huonoista puolista, josta kannattaisi päästä eroon. Mikset yrittäisi?
Lainaa
8.11.06 14:46
mies (vierailija)
Ehkä voisi yrittää

Mutta voin paljastaa, että minulla on myöhästymiselleni alibi ja sen kaikki ymmärtävät

Lainaa
8.11.06 14:51
Kissi (vierailija)
Nimim. mies ei taida ymmärtää, mitä vaikutuksia hänen myöhästymisellään on tapaamisen toisen osapuolen elämään. Hänhän ei koskaan ole itse paikalla näkemässä, kuinka toinen valmistautuu tapaamiseen, ehkä kiirehtii ja jättää välipalan syömättä, jotta ehtisi sovitusti tapaamaan "miehen". Kun hän sitten on täsmällisesti tapaamispaikalla (kuten on sovittu) ei hänellä kenties ole edes mahdollisuutta toimittaa mitään muita asioita, vaikka "mies" viipyy ja viipyy. Uudempi tuttavuus saattaa pelätä, että jotakin on sattunut. Kenties lähellä ei ole kauppoja tai niihin ei ole mitään tähdellistä asiaa. Ainoa vaihtoehto on odottaa... mitähän sitä oikeastaan tuli sovittua, olenko itse paikalla väärään aikaan? Nälkä kurnii, kun välipala jäi väliin, vilukin tulee ja seuraava bussi kotiin lähtee vasta puolen tunnin kuluttua.
Kaikenkaikkiaan tuo odotusaika menee siis täysin hukkaan tämän odottajan osalta. Hän olisi voinut tehdä itselleen tärkeitä tai muuten vain mukavia asioita koko sen ajan, minkä hän nyt joutuu turhaan odottamaan "miestä". "Miehelle" tämä ei tietenkään ole ongelma, koska eihän se hänen omasta ajastaan ole pois. Ja mitäs tuo hölmö sitten suostui tapaamiseen, jossei voi tarvittaessa tuntia odottaa? Olisihan tuon tampion pitänyt _tietää_ että "mies" ei tule ikinä ajoissa paikalle. Ja ilman muuta olisi kannattanut tulla vasta samaan aikaan kuin "mieskin". Tyhmää mennä paikalle _jo_ sovittuna aikana vartoilemaan. Ihme älykääpiö.
Lainaa
8.11.06 14:52
Joopa (vierailija)
Jäin tuossa miettimään, että eikö sekin ole jonkin sortin itsekkyyttä, kun odottaa että sen toisen käyttämä aika häneen itseensä on juuri se kaikkein tärkein.
Miksei esim. se ystävä jonka luona tämä myöhästyjä on ollut, ole tärkeä, niin että hänen vuokseen voisi myöhästyä hieman.
Eli ajatteleeko se odottaja aina olevansa tärkein sen myöhästyjän elämässä ja hänen aikansa tärkeintä?
Lainaa
8.11.06 14:55
siiri (vierailija)
Hienoa mies! Yllätä nyt itsesi ja tsemppaa seuraavilla tapaamisilla. Tulet huomaamaan, kuinka sekä sinulle että ystävällesi tulee tästä huomaavaisuudesta hyvä mieli.
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on sinun alibisi ja onko se kestosellainen?
Itse olen pienen lapsen äiti ja lapseni tekee välillä aamuistani superkiireisiä, kun joskus pukeminen tai mikä tahansa aamutoimi tökkii. Myöhästyn kuitenkin hyvin harvoin, koska tavallisesti olen n. viisitoista minuuttia ennen työajan alkamista paikalla. Onneksi jousto on myös toiseen suuntaan eli tullessani 15 etuajassa, voin myös lähteä 15 etuajassa.
Lainaa
8.11.06 15:03
mies (vierailija)
Joopa:Jäin tuossa miettimään, että eikö sekin ole jonkin sortin itsekkyyttä, kun odottaa että sen toisen käyttämä aika häneen itseensä on juuri se kaikkein tärkein.
Miksei esim. se ystävä jonka luona tämä myöhästyjä on ollut, ole tärkeä, niin että hänen vuokseen voisi myöhästyä hieman.
Eli ajatteleeko se odottaja aina olevansa tärkein sen myöhästyjän elämässä ja hänen aikansa tärkeintä?
Tuo on muuten totta: Odottajaa on loukattu ja hänen tahtoaan ei ole noudatettu jne. Kertoo sekin jostakin ongelmasta, kun ei ole hermoja odottaa. Onkin mielenkiintoinen aihe; paljastaa yhtä sun toista. Se on kyllä taivaan tosi, että kun menee paikalle muutaman minuutin myöhässä ja jos vastassa on taivaan merkit, niin viisainta olisi palata hiljaa kotiin. Voin sanoa, että en koskaan saisi hyvää suhdetta niin huonohermoiseen ihmiseen, uskon, että löytyisi muitakin aiheita mistä menettäisi hermonsa.
Lainaa
8.11.06 15:07
Kissi (vierailija)
Joopalle: Ei minusta ole ollenkaan itsekästä odottaa, että sovituista asioista pidetään kiinni. Jos on sovittu tapaaminen tiettyyn kellonaikaan, niin se ei ole muusta kuin omasta järjestelykyvystä ja itsekurista kiinni, että pystyy hankkiutumaan paikalle luvatusti. Joskus voi tulla tilanteita, että paikalle ei kertakaikkiaan ehdi ajoissa. Niin ei kuitenkaan tapahdu montaa kertaa vuodessa, jos itse aktiivisesti pyrkii aina olemaan paikalla.
Jotkut eivät laita paljon arvoa lupauksille ja sopimuksille. Kuitenkin vähintä mitä myöhästyjä voi tehdä, on ilmoittaa toiselle osapuolelle asiasta heti, kun tietää myöhästyvänsä. Minulle on käynyt joskus niin, että saan itse soittaa myöhästyjälle odoteltuani jo säällisen ajan. Silloin vasta kuulen, että myöhästyjä ei ole vielä tulossakaan, vaan saattaa mennä vielä jonkin aikaa. Olen siis aivan turhaan lähtenyt edes kotoani, mikä olisi helposti ollut estettävissä yhdellä vaivaisella puhelinsoitolla tai tekstiviestillä. Joskus taas myöhästyjät tuntuvat häpeävän saamattomuuttaan niin, etteivät edes vastaa puhelimeen. Seuraavan kerran tavatessa ollaan sitten kuin mitään ei olisi tapahtunut... Onneksi olen saanut karsittua lähipiiristäni noin piittaamattomat ihmiset. Aivan itsekkäästi olen tämän tehnyt, sillä minun aikani on niin arvokasta, että en sitä halua tuhlata turhaan odottamiseen kerta toisensa jälkeen.
Lainaa
8.11.06 15:09
Kissi (vierailija)
Ja lisäisin vielä, että kymmenen minuuttia maltan odottaa hyvillä mielin. Sen jälkeen alkavat hermot kiristyä, jos edes mitään ilmoitusta myöhästymisestä ja oletetusta saapumisajasta ei tule.
Lainaa
8.11.06 15:22
Tiit (vierailija)
mies:
Tuo on muuten totta: Odottajaa on loukattu ja hänen tahtoaan ei ole noudatettu jne. Kertoo sekin jostakin ongelmasta, kun ei ole hermoja odottaa. Onkin mielenkiintoinen aihe; paljastaa yhtä sun toista. Se on kyllä taivaan tosi, että kun menee paikalle muutaman minuutin myöhässä ja jos vastassa on taivaan merkit, niin viisainta olisi palata hiljaa kotiin. Voin sanoa, että en koskaan saisi hyvää suhdetta niin huonohermoiseen ihmiseen, uskon, että löytyisi muitakin aiheita mistä menettäisi hermonsa.
Unohdat nyt, että tulijaa ei odoteta toisen tahdon vaan sopimuksen perusteella. Eikä keskustelussa käsitelty satunnaista muutaman minuutin myöhästymistä vaan tapamyöhästelyä. Sitä, että miehen sana ei pidä.
Lainaa
8.11.06 15:23
siiri (vierailija)
"Kertoo seki jostain ongelmasta, kun ei ole hermoja odottaa."
Kuten kaikki ovat sinulle yrittäneet rautalangalla vääntää, kyse ei ole odottajan hermoista vaan odotuttajan itsekkyydestä. Aika on arvokasta ja sitä ei voi ostaa lisää mistään kaupasta. Jokaisella meillä on tänäänkin käytettävänä vain 24 tuntia.
Kissi osui ihan oikeaan kertoessaan esimerkillä miltä odotus voi tuntua. Se, että odottaako viisi minuuttia tai viisitoista ei ole se tärkein pointti, vaan yleensä myöhästyminen jatkuvasti. Pitäisikö siis sinun mies kanssa toimia niin, että sovittuaan tapaamisen kanssasi kello viideksi, ajattelee mielessään aikaa varttia yli. Näin sinun kanssa tavatessa, pitäisi muistaa tämä vartin sääntö ja tulla aina sovittua myöhemmin itsekin, jotta odottaja ehkä olisikin sinä eikä päinvastoin.
Lainaa
8.11.06 16:02
mies (vierailija)
Ilmeisesti olette sisäistäneet kellon hyvin ja haluatte tehdä sopimuksia kellon mukaan ja niistä lipsuminen on loukkaavaa.
Sitä vain mietin, että asioilla on omat järjestyksensä. Jos toista joutuu odottamaan muutaman minuutin, niin siitä tulee olennaisempi asia kuin itse tapaaminen. Kyllä silloin odottaja on loukkaantunut ja kuten sanoittekin, niin toinen ei arvosta odottajaa, kun ei tule ajoissa. Mutta näin ajattelee vain odottaja, hän ei pysty vihoissaan muuhun päätelmään. Mutta varsin hyvin se kuvaa nykyaikaista ihmistä, joka loukkaantuu muistakin asioista kovin helposti. Elämäänsä voi elää kelloon tuijottelemalla, onhan se yksi tapa, mutta aika raskas varsinkin itseleen.
8.11.06 16:12
tuli (vierailija)
No, voi jumankauta, juu nääs päivää...
"mies" totesi, "En usko, että koskaan muutun sellaiseksi, että olisin jossakin ajoissa. Tietysti "Linnan Juhlissa" ollaan ajoissa."
En usko, etteikö kukaan ihminen h a l u t e s s a a n voisi muuttua. Tämä on täysin tahdon asia. Kun tietää, että aina on myöhässä, niin miksei voisi alkaa valmistautumaan vartin etuajassa? Muutenkin tuo "tietysti" viittaa siihen, että halutessasi pystyt olemaan ajoissa, mutta et katso ystäviäsi niin tärkeiksi, jotta viitsit heidän vuokseen hoppuilla.
"Joidenkin elämä on vain niin täynnä, että viimeiseen asti tehdään jotakin ja eletään minuuttiaikataululla."
Tämä taas on oman ajankäytön hallintaa. Jotenkin en näe sinua, "mies" minuuttiaikataulu ihmisenä, vaan vetkuilijana, jonka syyt myöhästymiselle on tyyliä, "jäin suustani kiinni ellit-keskusteluissa".
Tämä ikävä tapa, joka sinulla on ollut jo lapsesta saakka, on niitä asioita joita voi opetella tekemään toisella tavalla.
Lainaa
8.11.06 16:21
minut (vierailija)
Miksi sopia tapaamisiin ja kutsuille kovin tarkkaa kellonaikaa? Totuin siihen, että myöhästelevä ystävättäreni halusi sopia iltatapaamisen esim. "siinä yhdeksän" jälkeen. No, tavallisesti odottelin kymmeneen. Totuin siihen. En suosi enää itsekään minuuttiaikatauluja, mutta jostain syystä aina vain käy niin, että olen se, joka odottaa. Varmaan siinä on takana jokin sosiaalisen kanssakäymisen juju. Olenhan perusluonteeltani aika vastuuntuntoinen. Jos itse joustan, niin toinen haluaa joustaa vielä enemmän. Vaatii luonnetta olla piittaamatta sopimuksista tai pyörittää muita pikkusormensa ympäri, vaikkapa niin että ilmoittaa viime tipassa: "Anteeksi hirveästi, valitettavasti en nyt pääsekään tulemaan, sovitaanko jokin myöhempi aika."
Kutsuista puheen ollen. Etuajassa meneminen on epäkohteliasta. Toisaalta lämpimän aterian ei pitäisi antaa odottaa, eikä siis valmistaa sitä odottamaan. Senhän vuoksi ennen ateriaa on yleensä ne alkudrinkit ja vapaata seurustelua, johon emäntä tai kokki ei (aina) pääse mukaan. Valitettavasti näin, ellei yhdessä touhuta.
Lainaa
8.11.06 16:34
mies (vierailija)
tuli:No, voi jumankauta, juu nääs päivää...
"mies" totesi, "En usko, että koskaan muutun sellaiseksi, että olisin jossakin ajoissa. Tietysti "Linnan Juhlissa" ollaan ajoissa."
En usko, etteikö kukaan ihminen h a l u t e s s a a n voisi muuttua. Tämä on täysin tahdon asia. Kun tietää, että aina on myöhässä, niin miksei voisi alkaa valmistautumaan vartin etuajassa? Muutenkin tuo "tietysti" viittaa siihen, että halutessasi pystyt olemaan ajoissa, mutta et katso ystäviäsi niin tärkeiksi, jotta viitsit heidän vuokseen hoppuilla.
"Joidenkin elämä on vain niin täynnä, että viimeiseen asti tehdään jotakin ja eletään minuuttiaikataululla."
Tämä taas on oman ajankäytön hallintaa. Jotenkin en näe sinua, "mies" minuuttiaikataulu ihmisenä, vaan vetkuilijana, jonka syyt myöhästymiselle on tyyliä, "jäin suustani kiinni ellit-keskusteluissa".
Tämä ikävä tapa, joka sinulla on ollut jo lapsesta saakka, on niitä asioita joita voi opetella tekemään toisella tavalla.
"jonka syyt myöhästymiselle on tyyliä, "jäin suustani kiinni ellit-keskusteluissa"."
Onko tuli nyt hyvä mieli?
Lainaa
8.11.06 16:42
Yksi nipottaja. (vierailija)
Huvittaa!

)
mies:
tuli:No, voi jumankauta, juu nääs päivää...
"jonka syyt myöhästymiselle on tyyliä, "jäin suustani kiinni ellit-keskusteluissa"."
Onko tuli nyt hyvä mieli?
Joko vihdoin viimein alkaa oivalluksen valo välkkyä miehellä?

SINÄ VOIT MUUTTUA! Jippii!!!
Lainaa
8.11.06 17:09
tuli (vierailija)
Mies, et ole esittänyt mitään _päteviä_ syitä, niitä alibeja, miksi myöhästyt jatkuvasti. "Se on vaan tapa", ei ole hyvä syy myöhästyä.
Mites tuo heitto nyt niin kolahti? Oikeastiko on se syy, miksi olet myöhässä? Itse notkun pari tuntia päivässä koneella, tosin pääosin muualla, kuin elleissä. Kyllä oikeat ihmiset virtuaalisuuden kuitenkin voittavat ja olisi aika huolestuttavaa, jos myöhästyisin sovitusta tapaamisesta netin vuoksi.
Lainaa
8.11.06 19:36
BB (vierailija)
Miehelle
Olet olevinasi kovin rento... tama johtuu vain siita, etta SINA olet se jota odotetaan. Ala sovi tapaamisia tietylle kellonajalle jos jo etukateen tiedat ettet pysty aikatauluja pitamaan. Sano vaikka etta soitat sitten kun olet tapaamispaikassa. Odottele siella etta tuo toinen ihminen ehtii paikalle... katso sitten kuinka kivaa oli elaa ilman tarkkoja aikoja
mies:Ilmeisesti olette sisäistäneet kellon hyvin ja haluatte tehdä sopimuksia kellon mukaan ja niistä lipsuminen on loukkaavaa.
Sitä vain mietin, että asioilla on omat järjestyksensä. Jos toista joutuu odottamaan muutaman minuutin, niin siitä tulee olennaisempi asia kuin itse tapaaminen. Kyllä silloin odottaja on loukkaantunut ja kuten sanoittekin, niin toinen ei arvosta odottajaa, kun ei tule ajoissa. Mutta näin ajattelee vain odottaja, hän ei pysty vihoissaan muuhun päätelmään. Mutta varsin hyvin se kuvaa nykyaikaista ihmistä, joka loukkaantuu muistakin asioista kovin helposti. Elämäänsä voi elää kelloon tuijottelemalla, onhan se yksi tapa, mutta aika raskas varsinkin itseleen.
Lainaa
9.11.06 03:10
mies (vierailija)
Ihme sota tuli tästä kun tunnustin, että olen max 7 min myöhässä.
Toisaalta jos joku on tapaamispaikalla 15 min ajoissa ja minä myöhästyn 5 min, niin se tekee yhteensä 20 min odottelua, mutta ei siitä mene minun piikkiin kuin 5 min, mutta se on paljontuomittavampaa, kuin 15 min

)
Entä sitten kun myöhästyjällä on esim. jokin hoidettava kotona, niin pitäisikö hänen mennä puolituntia aiemmin notkumaan jonnekin, vai olla kotona viimeiseen asti ja tavata suurinpiirtein sovittuun aikaan?
Se on kuitenkin varmaa, että en missään tapauksessa jatka tapailua, jos minut tuomitaan aikatauluistani. Kun en todellakaan tarkotuksella myöhästy.
Lainaa
9.11.06 09:03
Kissi (vierailija)
"Ilmeisesti olette sisäistäneet kellon hyvin ja haluatte tehdä sopimuksia kellon mukaan ja niistä lipsuminen on loukkaavaa." Hehhee... =D
Miten sinun mielestäsi pitäisi sopia tapaamisesta, jos ei kellonajan mukaan? Jos vaikka sovitaan että nähdään "illalla" Sokoksen edessä, niin milloin oikeastaan menet sinne ja oletatko toisen telepaattisesti kykenevän tietämään milloin sinä olet siellä ja saapumaan silloin salamana paikalle? Vai olisiko parasta vaan luottaa siihen, että ehkä sattumalta joskus tapaamme, jolloin kenenkään kanssa ei tarvitsisi sopia mitään, kukaan ei joutuisi odottamaan etkä sinä ihmettelemään odottajan hermostumista? Jos taas luulet nimenomaan täsmällisyyden olevan itsellesi vaikeaa, niin minäpä luulen, että vaikka sopisit ajaksi "klo 15 ja 16 välillä" niin olisit silti paikalla vasta klo 16.07.
"Toisaalta jos joku on tapaamispaikalla 15 min ajoissa ja minä myöhästyn 5 min, niin se tekee yhteensä 20 min odottelua, mutta ei siitä mene minun piikkiin kuin 5 min, mutta se on paljontuomittavampaa, kuin 15 min

) "
Eihän kukaan sinua odota ennen kuin vasta sovittuna aikana!! Jos tulee liian aikaisin, niin sehän on kiinni tämän tulijan oman aikatauluttamisen pettämisestä eikä suinkaan sinun.
"Entä sitten kun myöhästyjällä on esim. jokin hoidettava kotona, niin pitäisikö hänen mennä puolituntia aiemmin notkumaan jonnekin, vai olla kotona viimeiseen asti ja tavata suurinpiirtein sovittuun aikaan?"
Minulla se "viimeinen hetki" on se, kun pitää _viimeistään_ lähteä ehtiäkseen paikalle _sovittuun aikaan_. Sinulla se nähtävästi on vasta se hetki, kun tiedät jo myöhästyväsi.
Nähdäkseni sinun "ongelmasi" (tai tässä tapauksessa kenties muiden) on se, että pidät tosiaan omaa aikaasi tärkeämpänä kuin ystäviesi. Et voi vahingossakaan lähteä tapaamiseen ajoissa, sillä silloinhan saattaisit itse joutua odottamaan, vaikka kotonakin on "hoidettavia asioita". Parasta siis mennä aina himppusen myöhässä, jolloin ystävä on jo mitä varmimmin odottamassa eikä sinun aikasi kulu hukkaan häntä odotellessa. Ystävilläsihän ei varmastikaan ole muuta tekemistä tai jos onkin niin he antavat muiden asioiden mielellään odottaa heidän itse odottaessaan sinua saapuvaksi.
Lainaa
9.11.06 09:20
InXS (vierailija)
Minä sovin yleensä kavereitteni kanssa tapaamisen johonkin sellaiseen paikkaan, jossa ei tarvitse odottaa odottamalla. Esim. emme sovi yleensä tapaamista esim. Stockan kellon alle, koska siinä muutamankin minuutin odottelu tuntuu kestävän ikuisuuden. Sen sijaan sovimme tapaamisen esim. Stockan laukkuosastolle tai johonkin kahvilaan, jossa voi tehdä jotakin. Tämä järjestely siksi, että yleensä kun tapaamme Helsingin keskustassa, viivystystä voi tulla herkästikin johtuen siitä, että yleensä saavumme paikalle julkisilla kulkuneuvoilla. Jännä juttu, mutta yleensä autolla kulkijat ovat niitä, jotka myöhästelevät herkemmin kuin julkisilla kulkuneuvoilla liikkuvat. Ehkä se on sitä, että esim. työmatkakulkijat ymmärtävät sen, että aikataulut menevät bussien mukaan, ei yksittäisen ihmisen toiveiden mukaisesti.
Minusta krooninen myöhästely antaa kuvan siitä, että ihminen ei oikein hallitse elämäänsä. Tällainen ihminen ei osaa hahmottaa aikaa. Yleensähän nimittäin aikuinen ihminen osaa arvioida sen, paljonko kestää liikkuminen paikasta toiseen. Jos esimerkiksi sopii vaikka tapaamisen työpäivän jälkeen kaverin kanssa, niin kyllähän sitä pitäisi osata arvioida, mihin aikaan töistä pääsee lähtemään (ainakin minä järjestelen asiat töissä siten, että kiireelliset ja pakottavat asiat teen heti pois enkä jätä niitä iltapäivään, jolloin on riski, etten pääsekään lähtemään töistä silloin kun pitäisi) ja osaa miettiä, montako minuuttia kestää autolla tapaamispaikkaan, mihin voi jättää auton, kauanko siitä kestää kävellä kaverin luokse ja paljonko kello siinä vaiheessa on. Jos on etuajassa, niin siinähän voi sitten käydä vaikka ostamassa kioskilta päivän lehden ja lukea sitä tai vaikka käyttää aika tekstailuun tai oman kalenterin ylläpitoon tai vaikka käydä viereisessä liikkeessä katselemassa ennakkoon joululahjoja tms. Jos on etuajassa, voi myös käydä vaikka tankkaamassa auton, lisätä tuulilasin pesunestettä tai vaikka käydä nostamassa pankkiautomaatilta käteistä. Yleensä nimittäin aina löytyy jotakin pientä, jota voi hoitaa lyhyessäkin ajassa.
Lainaa
9.11.06 10:45
vaemo (vierailija)
Meidän miehen työmaailma on ihan tuota apn samaa. Lisäksi hänellä on aika ajoin harrastus, joka nielee 1-2 päivää viikossa, noin 12h. Eikä puhettakaan, että muuttaisi tapojaan. Miehellä on myös perheessä tietyissä tilanteissa sanan valtaa, koska jokin asia hoidetaan tai hoidetaanko(toki itsekin sen saan aikaiseksi, mutta se on minun sitten itse järjestettävä).
Tein jokin aika sitten 2 keikkaluontoista työtä, toinen vei 1 pvn viikossa. Ja kyllä miestä kismitti äärettömästi! Niin kauan naljaili, että lopetin.
Eli ainakin meillä, vaimo joustaa jatkuvasti ja tilanne ei muutu miksikään, ei puhuen eikä mököttäen.Mies lupaa välillä muutella tapojaan, mutta esittää asian aina niin, että vaimo jää potemaan syyllisyyttä ja homma jatkuu. Mies odottaa kodin asioiden soljuvan, vaikka hän kiertäisi maailman ympäri joka toinen viikko.
Lainaa
9.11.06 11:02
siiri (vierailija)
"Kun en todellakaan tarkotuksella myöhästy"
Silloin myöhästyt tarkoituksella, jos se on jatkuvaa eikä poikkeuksellista. Tarkoituksella jätät lähtemisen viime tinkaan, jolloin ajoissaehtiminen on lähes mahdotonta. Krooninen myöhästelijä ei ilmeisesti tiedä, että kelloista voi tehdä myös ystävän eikä vihollisen.
Jos tapaan ystäviä ja sovin kellonajan, jolloin tapaamme, ja ystävä on ajoissa paikalla, tulee siitä hyvä mieli. Hän on tosi ystävä, kun tekee kaikkensa tapaakseen minut sovittuun aikaan. Tapaaminen siis alkaa hyvänolon tunteella. Monilla ystävilläni on hyvin hektinen elämä ja täynnä aikatauluja tarkkoine tapaamisaikoineen. Tarkat aikataulut eivät tee elämää hankalaksi, vaan helpottavat sitä, jos pitää ehtiä moneen paikkaan. Kun kaikki kunnoittavat tapaamisaikoja, jää helpommin aikaa myös muuhun. Nämä itserakkaat odotuttajat ovat aikavarkaita, joille pitäisi antaa samalla mitalla takaisin.
Sinulle mies haluaisin esittää vielä yhden kysymyksen. Onko sinulla ystäviä, jotka myöhästyvät kroonisesti useimmin tai enemmän kuin sinä?
Lainaa
9.11.06 12:02
Anni (vierailija)
Oletko "mies" vähän lapsellinen? Luepa nyt kaikki tähän ketjuun kirjoittamasi viestit ikäänkuin ulkopuolisen silmin ja mieti vähän. Suurin osa kirjoituksistasi on pelkkää seli-seli ja vali-vali juttua, yhtään kunnon selvitystä siihen miksi olet aina myöhässä ei löydy.
mies:Entä sitten kun myöhästyjällä on esim. jokin hoidettava kotona, niin pitäisikö hänen mennä puolituntia aiemmin notkumaan jonnekin, vai olla kotona viimeiseen asti ja tavata suurinpiirtein sovittuun aikaan?
Ei pidä mennä puoli tuntia aiemmin, vaan mahdollisimman täsmällisesti sovittuun aikaan, ei vain "suurinpiirtein". Miksi ne kotona hoidettavat asiat pitää tehdä juuri siihen aikaan, kun on sovittu tapaaminen, miksi niitä ei voi tehdä johonkin muuhun aikaan? Se, että mieluummin hoidat ne omat asiasi ensisijassa, etkä mene sovittuun tapaamiseen ajoissa, kertoo kyllä siitä, että pidät niitä omia asioitasi paljon tärkeämpinä kuin sitä tapaamista ja henkilöä, jota olet menossa tapaamaan. Tunnistan nimittäin kuvailemassasi käytöksessä piirteitä omasta käytöksestäni, myöhästelen itsekin joskus. Olen myös (ikävä kyllä...) huomannut, että silloin kun en pidä tapahtumaa, jonne olen menossa tai tavattavaa henkilöä kovinkaan tärkeänä, niin minulla on tapana myöhästyä. Ajattelen asian jotenkin näin, että kyllä sillä ihmisellä on aikaa odotellakin vähän, teen nyt vielä tämän ja tämänkin (mukamas tärkeän) asian ensin, tai että sehän nyt on vaan "se ja se", ei sen väliä vaikka hän vähän joutuisikin odottelemaan...
mies:
Se on kuitenkin varmaa, että en missään tapauksessa jatka tapailua, jos minut tuomitaan aikatauluistani. Kun en todellakaan tarkotuksella myöhästy.
Eli siis, jos sinun pahettasi, josta todennäköisesti voisit päästä halutessasi eroonkin, ei hyväksytä, niin sinäpä otat ja suutut... No miksi sitten myöhästyt, jos et tarkoituksella? Oletko koskaan ajatellut, että muut ihmiset eivät ehkä haluaisi jatkaa tapailua sinun kanssasi, koska olet aina myöhässä, mutta ovat esim. työn tai jonkun muun asian takia pakotettuja siihen. Ja kuinka moni on jo lopettanut tapailun kanssasi myöhästelyn vuoksi. Miksi muiden pitäisi kunnioittaa ja hyväksyä sinun aikataulusi, koska sinäkään et kunnioita muiden aikatauluja, vaan toistuvasti petät ne myöhästelemällä? Jos kerran ajattelet, että täsmällisyys on pahe, niin eikö sinun silloin vain pitäisi hyväksyä se "pahe", koska odotat muidenkin hyväksyvän sinun "paheesi", epätäsmällisyyden?
Ja vielä myöhästytko koskaan esim. lääkärin vastaanotolta, parturista tms. joista myöhästymisellä aiheutat sen, että esim. parturi on myöhästymisesi jälkeen koko päivän esim. 10min. aikataulustaan jäljessä ja kaikki loppupäivän asiakkaat joutuvat odottelemaan vuoroaan (ja joutuvat samalla muuttamaan myös omaa aikatauluaan ja mahdollisesti myöhästymään omista seuraavista tapaamisistaan -> ketjureaktio..), koska yksi "herra ja ylhäisyys" on suvainnut saapua paikalle myöhästyneenä. Joissakin paikoissahan nykyään peritään jo myöhästyjiltä erillinen maksu esim. oma hammaslääkärini.
Lainaa
9.11.06 13:20
mies (vierailija)
Oikeastaan nautin , kun muut myöhästyvät, koska tekemistä kyllä riittää, enkä odottele ketään. Myöhästyn säännöllisesti parturista, mutta sanon aina parturille, että minulla on niin vähän hiuksia, että ei kai se sinun aikatauluihisi vaikuta? Hammaslääkärireissuista oli nautittavin se, kun en meenyt ollenkaan vaan maksoin sakkomaksun; ei sattunut yhtään. Lääkäristä en myöhästy koskaan, koska lääkäri on aina myöhässä. Ystävät tietävät, että ruokailun voi aloittaa heti, vaikka minä en ole paikalla, minä sitten ilmestyn myöhemmin ja minulle on aina jotakin varattu, jota lämmitän mikrossa. vastaavasti lähden sitten viimeisenä kyläpaikasta, kun isäntäväen silmät alkavat painumaan kiinni ja lapset ovat jo sängyssä

Lainaa
9.11.06 13:28
tuli (vierailija)
Jos minä olisin sinun parturisi tai lääkärisi, niin sanoisin aina aikaa varatessasi, että valitan, ei ole aikoja. Jollekin toiselle perumaton aikasi olisi ollut ehkä todella tärkeä. Mietipä omalle kohdallesi tilannetta, kun hammassärkyisenä soittelet läkäreille ja kaikki ajat ovat varattuja, vaikka oikeasti potilaat löysäilevät kotona eivätkä viitsi perua aikojansa. Todella itsekästä toimintaa!
Lainaa
9.11.06 14:19
mies (vierailija)
Ihan vain vinkkinä, että jos myöhästyy kirkkohäistä, niin ei kannata mennä sisään heti hääparin jälkeen, koska kaikki katsovat heitä, vaan kannattaa odottaa, että he ovat alttarilla ja silloin voi takaovesta livahtaa takapenkkiin sillä varauksella tietysti, että ei ole lähisukulainen , jolloin joutuu menemään etupenkkiin

Lainaa
9.11.06 14:35
tuli (vierailija)
Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa mennä ajoissa paikalle, niin ei tarvitse luimistella missään takarivissä.
Lainaa
9.11.06 15:01
siiri (vierailija)
Toimit todella vastenmielisesti, kun odotat, että sinulle on aina jotain mikrossa lämmitettävää tullessasi myöhässä kylään. Puistattavaa! Onneksi et ole ystäväni! Minun ystäväni ymmärtävät myös lähteä ennen kuin isäntäväki nukahtaa pystyyn.
Jos olisin parturisi, leikkaisin hiuksistasi ehkä kaksi ja pyytäisin tästä kahden sekunnin työstä 20 euroa.
Ihan vaan vinkkinä, paranna tapasi ennen kuin ystäväsi jättävät sinut.
Kaiken edellä kirjoittamasi perusteella minun tekisi mieleni ravistaa sinua ja laittaa sinut todella odottamaan kaikkea mitä halajat. Ehkä ambulanssimiehen pitäisi myöhästyä sinun elvyttämisestäsi, kun häntä tarvitset. Rankkaa, mutta miten sinut muuten saa ymmärtämään ajoissa tulemisen merkityksen?
Lainaa
9.11.06 15:09
Ajoissa (vierailija)
Mies
Anna tulla lisää provoa, nythän tässä vasta löylyt paranee!
Lainaa
9.11.06 15:44
höh (vierailija)
mies:Oikeastaan nautin , kun muut myöhästyvät, koska tekemistä kyllä riittää, enkä odottele ketään. Myöhästyn säännöllisesti parturista, mutta sanon aina parturille, että minulla on niin vähän hiuksia, että ei kai se sinun aikatauluihisi vaikuta?
Ja parturi vastaa hymyillen, että eihän se haittaa ja samalla mielessään haukkuu sinut idiootti-paskaksi ja kertoo saman työkavereilleen... Mutta "mies" se vaan hyvällä omallatunnolla myöhästelee...
Lainaa
9.11.06 15:55
karisma (vierailija)
Ajoissa tuleminen -hyväksytään, yhtäaikaa tuleminen -tavoiteltavaa, liian aikaisin tuleminen -noloa...
Lainaa
9.11.06 16:29
Ihmettely (vierailija)
Ajoissa:Mies
Anna tulla lisää provoa, nythän tässä vasta löylyt paranee!
Niin, minkäs takia sinä mies alat heittämään provoja silloin kun keskustellaan sinun asioistasi? Muuten olet kyllä suuna päänä neuvomassa ja moralisoimassa muiden tekoja, mutta kun kysymyksessä on sinun paheesi, niin yllättäen siitä ei saisikaan keskustella, eikä sitä ainakaan saisi moralisoida... Vastaa nyt esitettyihin kysymyksiin, äläkä pakene pelleilyn taakse!
Lainaa
9.11.06 18:15
Iih (vierailija)
Aloin juuri haaveilemaan "mies"-nimimerkistä koska kaikesta päätellen hänellä kestää normaalia pidempään tulla

Lainaa
9.11.06 18:33
tuli (vierailija)
Ajoitus on kuitenkin myöhässä... tai sitten huono tapa tarttuu ja sinulla on myöhässä...
Lainaa
9.11.06 18:56
mies (vierailija)
Mitä provoja?
Minulle käy usein niin, että kun jos kerron tosissani jotakin asiaa, niin toisia alkaa naurattamaan se vitsinä, enkä minä voi muuta kuin yhtyä nauramaan. Sitten minua naurattaa, että minä keksin vitsin, ja sitten ajattelen, että olenkin vielä vitsikäskin.
Mutta jumankekka, jos arvaisivat miten tosissani olin.
Nyt sitten kävin yllätysvierailulla, kun alkoi ottamaan pattiin ja siitä en myöhästynyt.
Siitä kestämisestä sen verran, että lämmittelyineen saan siihenkin kulumaan tunteja, mutta siitä ei olekaan tullut tällaista palautetta

Varo vain..
Lainaa
9.11.06 19:15
tuli (vierailija)
Tota noin, kuinka yllätysvierailulta voisikaan myöhästyä?
Lainaa
9.11.06 20:00
minut (vierailija)
mies,
miten tiedät, että saat siihenkin kulumaan tunteja, jos et muutoin piittaa ajasta?
Varsin takoitushakuinen tuo aikakäsitteesi. Kelloon siis katsot vain, kun on _siihen_ tarve.
Kyllä yllätysvierailultakin voi myöhästyä, jos liian kauan viivyttelee. Ovet voivat olla jo lukossa, etkä enää onnistu pääsemään sisään. Varo vain...
Lainaa
10.11.06 00:38
mies (vierailija)
Hartia- ja päähieronta ottaa puolituntia, jalat puolituntia päätyen reisien sisäpintaan ja itse akti n.2 min
Miksi miehen ajasta tehdään iso numero? Eikö se ole kohtuutonta, että peilailevaa prinsessaa saa odottaa kaksi tuntia? Myös liikenneruuhkassa nökötetään tyytyväisenä joka päivä tunti. Ruokaa saa odottaa...
Mutta jos mies myöhästyy tapaamisesta 5 min. hän on itsekäs?
Lainaa
10.11.06 00:52
odota en (vierailija)
Sun asenne on itsekäs. Lue omat tekstisi. joku oli oikeassa, jos sairastut niin toivottavasti ambulanssi on myöhässä, ovat vaik kahvilla, kun ei niin kiire ole. myöhästymine ja odottaminen on kaks eri asiaa. Oot kyllä tyhmä!
Lainaa
10.11.06 07:18
mies (vierailija)
odota en:Sun asenne on itsekäs. Lue omat tekstisi. joku oli oikeassa, jos sairastut niin toivottavasti ambulanssi on myöhässä, ovat vaik kahvilla, kun ei niin kiire ole. myöhästymine ja odottaminen on kaks eri asiaa. Oot kyllä tyhmä!
Mutta tuollahan logiikalla myöhästyneen odottaminen ei ole vakavaa

Vain 5 min.
Lainaa
10.11.06 08:46
siiri (vierailija)
Turha näköjään enää yrittää saada miestä muuttamaan tapojaan, kun tämä luulee kaikkien rakastavan häntä. Yök! Evvk hänen aktiselityksensä lämmittelyvaiheineen. Tuollainen mies pitäisi pettää ja jättää ja vielä monta kertaa.
Lainaa
10.11.06 10:34
------ (vierailija)
siiri:Turha näköjään enää yrittää saada miestä muuttamaan tapojaan, kun tämä luulee kaikkien rakastavan häntä. Yök! Evvk hänen aktiselityksensä lämmittelyvaiheineen. Tuollainen mies pitäisi pettää ja jättää ja vielä monta kertaa.
Heh, heh, ilmeisesti sitä on petettykin, noista pettämisketjuihin kirjoitetuista jutuistaan päätellen... Mutta asiaan, kaikki ihmiset vaan eivät kykene hyväksymään omia paheitaan, vaan vähättelevät niitä. Eivätkä kaikki osaa myöskään asettua toisen asemaan senkään vertaa, että pystyisivät ajattelemaan, miltä siitä odottajasta mahdollisesti tuntuu. Jotkut vaan kuvittelevat saavansa huonon ja itsekkään käytöksen anteeksi loputtomiin ja ovat usein vielä niitä samoja henkilöitä, joiden on äärimmäisen vaikea hyväksyä toisten huonoja puolia. Itsekkäitä ja lapsellisia siis...
Lainaa
10.11.06 11:01
mies (vierailija)
siiri:Turha näköjään enää yrittää saada miestä muuttamaan tapojaan, kun tämä luulee kaikkien rakastavan häntä. Yök! Evvk hänen aktiselityksensä lämmittelyvaiheineen. Tuollainen mies pitäisi pettää ja jättää ja vielä monta kertaa.
Heh.. löytyi pettämisellekin syy; ilmankos se on niin yleistä

Siiri on kyllä ihanan terhakas, oletko sängyssäkin yhtä tulinen?
Olen ilmeisesti ainoa myöhästyjä

Siiri, tehdäänpä testi, kun sinä myöhästyt seuraavan kerran, niin mieti sitä mitä minulle kirjoitat
Usein muuten löytää edestänsä kaikki sanomisensa, en sitä kuitenkaan sinulle toivo, mutta voit kääriytyä suruusi nopeammin kuin uskoitkaan.
Lainaa
10.11.06 11:12
ymmärrys (vierailija)
OMA NAINEN KOTONA , PYSYY KOTONA ON MANIPULOINTIA.
ap. kertomuksessa se että mies laukkoi "paikalliseen " ennen kotiin tuloa, kertoo kyllä että mies ei arvosta.
Onhan nyt txt viestitikin keksitty jolla ilmoittaa että myöhästyy pari tuntia.JA OLEN SIELLÄ JA SIELLÄ.
Viestit ja yleensäkin ilmoittelu toiselle on sitä huomioimista. Kun toiselle ei ilmoita on se valtakysymys pidät naisesi odottamassa kotona ja huvittelet itse paikallisessa. Siksikö että hän ei tulisi sinne ?
Lainaa
10.11.06 12:23
siiri (vierailija)
Jos myöhästyn, siihen on tosi hyvä syy ja kaikki ystäväni tietävät sen. En ole mikään tapamyöhästyjä, joten yksi myöhästyminen ei kaada yhtään hyvää ystävyyssuhdettani. Siitä on varmaan vuosia, kun olen viimeksi myöhästynyt ja vaikka kuinka mietin, en muista milloin näin olisi käynyt.
Lainaa
10.11.06 13:09
yritäs nyt edes (vierailija)
Eikä mies ole vieläkään vastannut, että miksi hän myöhästelee. Minkälaiset asiat ovat niin tärkeitä, että ne menvät ohitse sovitun tapaamisen?
Lainaa
10.11.06 13:12
tuli (vierailija)
Kyllä se myöhästyminen ja odottaminen ovat tosiaankin kaksi ihan eria asiaa. Mieheni joutuu silloin tällöin odottamaan minua, koska toki on nahkatukkaisena nopeammin valmis, kuin minä joka föönailee ja tupsuttelee saunan jälkeen. Yleensä kun jonnekin menemme, sovimme että lähdetaan esim kello 20 etenemään. Tuohon kellon aikaan olen viimeistään valmis. Mieheni odotellessaan minua, yleensä blankkailee kenkiä, lukee tai tekee muuta, eli ei ota odottamisesta stressiä.
En muutenkaa näe ihan samanarvoisina sitä, että tulee vieraisille viisi minuuttia yli sovitun ajan kuin sitä, että myöhästyy varatusta ajasta tai treffeiltä... tai töistä.
Yritin myös Siirin tavoin miettiä, milloin olisin viimeksi myöhästynyt jostain...ei tule mieleeni muuta kuin yksi läheltä piti tilanne, eli jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen ollakseni sovitussa tapaamisessa sovittuun aikaan. Itse olisin kokenut tosi nolona, jos olisin myöhästynyt ja muut olsivat joutuneet odottamaan.
Tämä(kin) tapa taitaa periytyä (mallikäyttäytyminen) ja kehoittaisinkin "miestä" muuttamaan lapsensa/lastensa vuoksi tapojaan, sillä kuten varmasti olet huomannut näistä kommenteista, pidetään tapamyöhästelijää itsekkäänä yms. Et varmasti halua lapsellesi asioita, joista hän/he joutuvat kärsimään?
Hiukan asian vierestä vielä. Näistä kirjoituksista voi yleensäkin saada hyvää palautetta ja neuvoja, koska itseään on liian lähellä arvioidakseen kriittisesti tapojaan ja toimiaan. Itseään kun pitää lähes täydellisenä

-D) on ehkä pysähdyttävää saada negatiivistä kommenttia itsestään. Palautteesta ei pitäisi loukkaantua, vaan ottaa opiksi.
Lainaa
10.11.06 16:02
höh (vierailija)
yritäs nyt edes:Eikä mies ole vieläkään vastannut, että miksi hän myöhästelee. Minkälaiset asiat ovat niin tärkeitä, että ne menvät ohitse sovitun tapaamisen?
Hu-huu mies, minne hävisit??
Lainaa
10.11.06 16:18
Niina (vierailija)
Täällä on ollut ihan rakentavaa keskustelua myöhästelystä. Monesti on juteltu n. 5 minuutin myöhästymisestä tms. mutta haluan painottaa että kyse on ollut kyllä lähes aina yli tunnista. Tosin ei sillä ole niinkään merkitystä kuinka paljon myöhästyy vaan juuri sillä että se kuka myöhästyy on pistänyt jonkun toisen asian tapaamisen edelle.
Minua henk. koht. loukkaa juuri tuollaiset myöhästelyt kun poiketaan baariin moikkaamaan kavereita eikä edes ilmoiteta siitä vaikka toinen odottelee. Tai sitten istutaan siellä baarissa ja sanotaan että lähden juuri tulemaan. Kuluu tunti eikä kuulu, soitat uudelleen ja sanotaan että nyt olen juuri lähdössä. Tästäkin voi mennä vielä puolesta tunnista tuntiin että todellakin tulee. Tällaiset myöhästelyt harmittavat niin vietävästi ja lopulta sitä huomaa tuijottavansa kellon sekunttiviisareita kun aika vaan kuluu eikä mitään tapahdu. Sitten alkaa höyry nousta päästä. Sen jälkeen on vaikeaa olla hyvällä tuulella enää. Eli tavallaan koko loppupäivä on pilalla kun on hermot menneet.
Siksi toivoisin todellakin että myöhästelijät ajattelisivat muitakin kuin itseään ja ehkä voisivat edes joskus yrittää tulla ajoissa. Sitten olisi aivan erilainen vastaanotto eikä vastassa olisi naama väärinpäin oleva hermoraunio

Näin se menee!
Lainaa