Rakkautta ilman... mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Immortal beloved
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos panacea, laitan teille kaille tulemaan sylillisen onnea, jotka ymmärrätte minua. Toivon, että elämässänne on myötätuuli, onnistutte asioissanne ja löydätte mielenrauhan.

Olkaa hyvä.

Merkkinä siitä, että kävin luonanne on pieni kyynel silmäkulmassanne:)

Alkuperäinen kirjoittaja panacea:
Minusta nämä ovat kaksi eri asiaa:
- olla eri mieltä
- haluta loukata

Sille ei mitään voi, jos ihminen loukkaantuu siitä, että hänen kanssaan ollaan eri mieltä. Mutta sille voi, jos lähtee tieten tahtoen loukkaamaan toista.

Kukin tietää varmaan tykönänsä, millä motiivilla kulloinkin on liikkeellä.

Aivan näin. Ja tässä ketjussa en ole havainnut mitään tarpeetonta loukkaamista, paitsi ehkä mies1:n puolelta nimimerkki tulia. kohtaan.

Yleisesti ja erityisesti nimimerkille kokemusta..
Kannattaisiko kaikkien vaan tulevaisuudessa hypätä ärsyttävyyksien yli, eikä takertua niihin. Minua ei muiden deittikeskustelut haittaa, paljon enemmän haittaa jatkuva niiden paisuttelu muiden osallistujen taholta. Näiden sivuhuomauttelijoiden takia , eikä näiden kahden deittailijan, tukkiutuvat kaikki ketjut.

Jos keskustelijat tai keskustelut ärsyttävät näin paljon, laittakaa se kone kiinni välillä. Nettipalstoilla tietty kärkevyys kuuluu kuten yllä mainittu, pelin henkeen. Muistaakseni sinäkin panacea osaat olla aika kärkevä ja suorasukainen, kuten monet muutkin tässä ketjussa.

Ottakaa ensin se malka poi sieltä omasta silmästä.. vai miten se vanha raamatullinen sanalasku menikään, ennekuin lähdette tuomitsemaan muita.

Ehkäpä mies1 voisi keksiä itselleen sopivamman nimimerkin. Itkupilli1 olisi kuvaavampi.
Muistaakseni muita tämän ketjun osaanottajia on räävitty mennen tullen monta kertaa todella paljon ilkeämminkin. Kukaan ei ole vänissyt halpamaisesta kohtelua. Kasvatapa hiukan selkärankaa mies1 ja ota vastaan kritiikki kuin MIES. Turhaan haukut vain paria kirjoittajaa krittikistä, sitä olet saanut tässäkin ketjussa usealta taholta.Samoin tuossa copipeistaamassasi ketjussa. Toki jos se sinua auttaa ja saat näin kasvosi pelastettua ainakin omissa silmissäsi niin tuudittautu toki siihen uskoon, että olet jonkun halpamaisen toiminnan uhri. Tai sitten voit toimia nimimerkkisi edellyttämällä tavalla ja miettiä myös omaa käytöstäsi.
Muistaakseni myös jossain toisessa ketjussa aloitit turhan ilkeilyn aloittajan kerrottua kauniista luontoretkestä, en muista tarkkaan ketjua sen kummemmin.

Kokemus paras opettaja:

"Kiinnitin huomioni tuohon lopetukseen. Vastasit minulle ja jatkoit pit.:lle. Ethän vain taasen sotke kirjoittajia? Vai mistä ongelmasta liekään kyse, ylläpidon ongelmastako, vai alimittaisuudesta, vai...? Jokin minua deittikeskusteluissanne, karismaako. ja pit., ärsyttää, täytyy myöntää. "

Tarkoitus ei ole ärsyttää ketään, silti joku aina ärsyyntyy syytä tai toisesta. Sitä on liikkeellä näkojään. itse henk.kohtaisesti en jaksa ärsyyntyä täällä mistään, koska en koe tätä tärkeäksi, ainoastaan huviksi.

Sotkenko mielestäsi henkilöitä? Vastasin sinulle, mutta lisäsin kylläkin loppuun kysymyksen Pit:lle. Hän kun kysyi: pitäskö alkaa ruorimaan minun ongelmia?
Niin, nuo olisi kai pitänyt laittaa eri "laatikoilla", mutta en jaksanut. Pahoittelut.

Nyt tähän loppuun pieni kommentti, sitten en enää jatka tässä: en erityisemmin jaksa pahoitella, jos minun ja karismaakon. hauskuttelu ärsyttää. Tuntuu todella moniakin ärsyttävän.

Luulis tosiaan olevan helppo hypätä meidän (ehkä parin) viestin yli ja jatkaa aloittajan aiheesta. Mutta tuntuu olevan mahdotonta monelle.

Ja sinulle ketjun aloittaja. Olen pahoillani, että olen omalta osaltani mahdollisesti vesittänyt ketjuasi.

Itse kyllä otin sinun arvoisa herra/rouva kokemus ensimmäisen kommenttisi ihan hauskana pilailuna, kyllä minun kustannuksellani saa leikkiä laskea :-)

Ainakin vähän :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Ota riski!:
Ehkä taiteilijalla olisi ollut hetki muuttua mutta hän ei uskaltanut tehdä sitä? Miksi inspiraatiota ei voisi pulputa ilosta ja onnestakin? Halusiko hän palata vanhaan ollakseen "surullinen" ja voidakseen luoda? Ehkä taiteilijan pitäisi uskaltaa ottaa riski ja uusiutua! Ei aina tarvitse tehdä samalla vanhalla kaavalla. Ehkä hän ei uskaltanut päästää sinua todella lähelleen?

Näin minäkin se olen ajatellut. Hän ei oikeasti uskaltanut, tai ehkäpä säikähti omia tuntemuksiaan, minua, muutosta, kaikkea. Mutta ehkäpä joskus... Onhan tässä vielä elämää (toivottavasti) vuosikymmeniä jäljellä, täytyisi oppia siihen että elämän ei tarvitse aina tapahtua "nyt minulle kaikki heti"...

Tämä keskustelu on rönsynnyt aika vahvasti johonkin toiseen suuntaan :) Joten ehkäpä tässä vaiheessa alkuperäinenkin toivottaa hyvät juhannukset kaikille!

Voi harmi tämä keskustelu meni ihan pööpöilyski...

Ap:lle tahtosin vaan sanoa et kirjotukseistasi paistaa (ainakin tämänhetkinen) zen-tilamaisuus, että ehkäpä sinä sitten voisitkin elää sen faktan kanssa, että teillä oli mitä oli, toista samanlaita ei tule, eikä "yhtä hyvää"... Näinhän se on. Pitkän suhteen kokeneena tietänetkin että jokainen rakkaus on Erilainen!
Nyt olet kokenut tuon "hullun rakkauden", voi mennä pari vuottakin että pääset voisit vasta ajatella että joku muu mies edes koskisi sinua...mutta ehkäpä se joskus vielä löytyy se sitten kun olet nelkyt-ja-risat, se Juuri Silloin Sinulle Sopiva Mies :)

Ai ap oli vastannut vielä juuri tähän nelossivulle.
Jep.
Noh, kirjoitukseni sinäänsä osui samaan asiaan, koskaan ei tiedä mitä vuosikymmenet tuo tullessaan :)
Kunhan ei katkeraksi ryhdy, niin elämä antaa uskomattomasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Immortal beloved:
Hip hei, olemme pointissa:
Teenkö väärin, jos annan itseni myöntää, että toista Taiteilijaa ei tule? Teenkö väärin, jos en enää haluakaan ketään muuta - hukkaanko itseni jos en etsi lisääntymiskumppania ja eläkepäivien jakajaa? Voinko elää täysipainoisen elämän, jos myönnän, että Hän se oli. Ja meni. Säilyttää tämän rakkauden sydämessä ja elää ilman kumppania. Onhan ihania ystäviä ja muita ihmisiä. Miksi haluaisin kumppanin, jota rakastaa jos tiedän että mikään ikinä ei voi olla sellaista, mitä minulla ja Taiteilijalla oli. En turhaan kirjoita tuota isolla kirjaimella. Hän oli todella todella persoonallinen ihminen, eli ihan konkreettisesti tarkoitan sitä, että en usko että hänelle on vertaistaan. Saatikka että sattuisin sellaiseen törmäämään. Saatikka että sellainen edes haluaisi suhteeseen kanssani.

Se taiteilija on manipuloinut sinut uskomaan itseensä. Mutta säilytä vain rakkaus sydämessä. Niin moni muukin tekee, kun ihmissuhde ei sovi kuvioihin niin jostainhan sekin romantiikkapuoli on esiin raavittava. Ja se on ihan okei.
Arvaa miten se käy?

Olla saavuttamaton. Kun rakkauden lopettaa kun se on tuskallisinta, jää ikuinen kaipuu.
Et kuitenkaan välttämättä tiedä mitä kaipaat.
Sellainen mies tekee vain itsestään numeron sinun avullasi.

Koitapa etsiä itsestäsi se taiteilijasielu. Ehkäpä tajuat että egoisteilla on syynsä vetäytyä, hankkia kärsimystä eli ero rakkaasta.

NÄETSEN:

Ehkä joillain ihmisillä on taito vetäytyä pelistä kun ovat voiton puolella.
Toisilla menee talot ja kesämökit kun eivät osaa hillitä pelihimoaan.

taiteilijan salaisuus, miksi pystyy kieltämään itseltään rakkauven palon, on tämä että rakastaa itseään ja taidettaan enemmän. Tietää että molempia ei voi saada yhtäaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Kirjoitettiin n22 samaan aikaan aika samansuuntainen vastaus, kirjoitit muuten tosi fiksusti:))

Samaa ajattelin kirjoituksestasi. Itseasiassa monet aikuisina taiteilijauran valitsevat tulevat "rankoista" töistä. Meidän luokalla on eräs ex-juristi ja ex-sairaanhoitaja..

Ja tietenkin on sellaisia kurinalaisia taiteilijoita, jotka tekevät työtään klo 8-16. Tiedän heitäkin.

Itkupilli ja itkettäjänaiset koolla:) Täytyy sanoa, että sympatiat ovat kyllä naisten puolella. Mies1 on todellakin juuri sellainen miksikä jotkut hänet kuvailivat.

Niin näyttää historia toistavan itseään. Sama touhu jatkuu; kohde vain vaihtuu tasaisin väliajoin. No nyt sitten olen auttanut uusia kohteita ja tässä taas ollaan , kohteena.

Ihan väliaikatietona ilmoitan, että hyvin olen lasten kanssa selvinnyt. Työt jatkuvat ja olen saanut tartutettua nuoriinkin kiinnostuksen ruuanlaittoon. Sitä en kiellä, että ihmettelen itsekin miten olen jaksanut kaikki nämä vuodet, kun katson taaksepäin. Mutta minun tehtäväni on siirtää lapsiini oikeudenmukaisuutta ja sitä päättäväisyyttä, että itse on asioistaan päätettävä ja päätöksiä tehtävä.

Se, että minä olen ollut parisuhdepalstalla pitkään , johtuu varmaan siitä, että minua kiinnostaa nämä asiat ja haluan ymmärtää näitä asioita ja esitän myös omia hyvin usein kokemuksiakin muidenkin tietoon.

Sitä vain en tule koskaan hyväksymään asiapalstalla, että lähdetään useamman kirjoittajan voimin mollaamaan jotakin palstalaista.

Kivan ketjun onkin joku löytänyt.

Nyt taas käs syrämmen päälle, -saako yhden miehen voimalla hyökätä ja nimitellä? Jos, niin mikäpä se suo sinulle tämän oikeuden ja jopa avata ketjuja vartavasten tähän tarkoitukseen? Kuinka voit olla noin sokea omille teoillesi?

Olet kyllä mestari osoittamaan syyttävällä sormella muita, vaikka lähes poikkeuksetta aloitat itse pään aukomisen. Tuo marttyyriasenne, jolla keräät säälipinnoja -tai yrität kerätä, ei osu minuun, eikä moneen muuhunkaan naiseen joka pienellä rahalla, isolla työllä ja kaikkensa muutenkin tehden hoitaa lapset ja kotinsa siitä sen kummemmin meteliä nostamatta. Usko jo, se ei ole mikään äiti Teresa -palkinnon arvoinen juttu, että mies hoitaa OMIA lapsia. Usein vielä suuremmilla tuloilla kuin nainen vastaavassa asemassa. Olisit onnellinen, että saat olla lastesi kanssa, moni mies ei saa, lopettaisit turhan vinkumisen.

Luulitko ihan oikeasti, että voit nikkiä vaihdellen tulla herjaamaan esim minua ja minä en siihen reagoi? Väärä luulo. Tässähän jonnin aikaa jo menikin, ennen kuin keksit alkaa suun soiton vaikka mistä ja löysit olemattomia asioita rivien välistä. Hetken sitä katselin, mutta sait sitä mitä tilasit. Sinä olet alun alkaen ottanut kaikki vahvat naiset syntipukeiksi vaimosi tekoihin ja ylipäätänsä surkeaan(ko) kohtaloon.

"Sitä vain en tule koskaan hyväksymään asiapalstalla, että lähdetään useamman kirjoittajan voimin mollaamaan jotakin palstalaista."

Näet taas kerran sitä mitä haluat. Hassua, että olet joka paikassa mukana, missä tapahtuu ja näet piruja sielläkin, missä niitä ei ole. Etkö ymmärrä, että vastakkainen mielipide ei ole toisen solvaamista? Etkö ole osanut lukea, kuinka usein joku muu aloittaa alatyylisen kirjoittelun eriävän mielipiteen omaavan ihmisen kanssa -varsinkin jos tämä käyttää vakinikkiä. Olitko muuten kertaakaan puolustamassa muita kun esim. "myrkkysumakki" kävi suoraan päätä jonkun kimppuun, jos tämän mielipide vähänkin erosi hänen omastaan? Etpä, sillä tämä nikki ei ollut sinulle punainen vaate, niin kuin esim. minä. Pitkään jaksoitkin antaa minun kirjoitella kommenttejani ihan rauhassa, ennen kuin hokasit että "tulihan" se siellä kirjoittelee.

Et ole mitenkään kommentoinut sitä asiaa, että SINUN tekstejäsi on moderoitu useammin kuin esim. minun. Mistäpä luulet sen johtuvan? Tuskin ainakaan asiallisesta kommentoinnista.

Uskopa huviksesi, että minulla on aika paljon tietoa eri asioista, joten monet sinulle oudoiksi tai provoksi luulemasi asiat ovat tutkittuja tai omassa lähipiirissä koettuja asioita. Sinun kommentointisi perustuu usein mutuun tai pelkästään sinun omaan kokemukseen, eikä se ole tarpeeksi kattava otos yleisen arvion tekemiseen.

Olisin sinun laillasi voinut avata ihan oman ketjun pelkästään sinun haukkumistasi varten, mutta en koe siihen mitään tarvetta. Poistuiko muuten se sinun ketjusi, miksi? Eikö se ollut tarpeeksi asiallinen tänne asiapitoiselle palstalle?

Lopuksi vielä. Mikä hiton tarve sinulla on yrittää koulia naisia haluamasi kaltaisiksi? Etkö ymmärrä, että ihmiset ovat omanlaisiaan ja se mikä sopii sinulle, ei sovi monelle muulle? Et sinäkään minun unelmamieheni ole -tooosi kaukana siitä, mutta en jaksaisi sinua ryhtyä koulimaan sen kummemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Niin näyttää historia toistavan itseään. Sama touhu jatkuu; kohde vain vaihtuu tasaisin väliajoin. No nyt sitten olen auttanut uusia kohteita ja tässä taas ollaan , kohteena.

Ihan väliaikatietona ilmoitan, että hyvin olen lasten kanssa selvinnyt. Työt jatkuvat ja olen saanut tartutettua nuoriinkin kiinnostuksen ruuanlaittoon. Sitä en kiellä, että ihmettelen itsekin miten olen jaksanut kaikki nämä vuodet, kun katson taaksepäin. Mutta minun tehtäväni on siirtää lapsiini oikeudenmukaisuutta ja sitä päättäväisyyttä, että itse on asioistaan päätettävä ja päätöksiä tehtävä.

Se, että minä olen ollut parisuhdepalstalla pitkään , johtuu varmaan siitä, että minua kiinnostaa nämä asiat ja haluan ymmärtää näitä asioita ja esitän myös omia hyvin usein kokemuksiakin muidenkin tietoon.

Sitä vain en tule koskaan hyväksymään asiapalstalla, että lähdetään useamman kirjoittajan voimin mollaamaan jotakin palstalaista.

Ymmärrän mitä tarkoitat.
Niin se vain näköjään on, että solvauksiin ei saa puuttua. Jos puuttuu, niin tulee lisää samaa tavaraa. Jokainen ei ilkeä ihminen ymmärtää eron kiltin ja ilkeän kirjoituksen välillä. Sinun kirjoituksesi eivät ole ilkeitä.

Lähdetään kahvitauolle tästä ketjusta. Minä tarjoan.

"No johan oli taas "tieto" mies1! BTW, etkös se sinä ollut mestari tuolla myöhästelyn ja aikatauluista lipsumisen saralla? "

Ei sulle pitäisi vastata ollenkaan, mutta vastaan kuitenkin. Sulla on uskomattoman huono itsetunto ja erittäin vastenmielinen luonne. Olet ainoa nainen tällä palstalla, joka jaksaa nälviä vanhoilla asioilla ja aina kaivaa mitä ikävimpiä asioita pienestä päästään esille. En kyllä yhtään ihmettele, että roikut täällä kokoajan, kun et varmasti muuhun pysty. Ärsytät kanssaihmisiä aivan suunnattomasti ja seurasi on todella ikävää, harvoin tapaa noin lapsellista ja kehittymätöntä naista kuin sinä tuli olet. Olisit hiljaa ja kasvaisit henkisesti ensin. Enempää en tähän hätään sinua osaa haukkua, mutta itsepä aloitit.

Tämäkö esimerkki siitä kiltistä kirjoittelusta -ja näitähän piisaa. Tämä ehkä sieltä siisteimmästä päästä, törkeimmät moderaatori on modennut pois. En tosin viitsi niitä kaivella/nostella, kuten no on tehnyt(?)

Ei pitäisi kommentoida teille puusilmille yhtään mitään.

Mutta Lillukka hyvä, tuohan on totta! Ihan kohtuullinen vastaus nettikuisaajalle. Ei tuo mitään solvaamista ole jos hän sinulle noin vastaa. Minusta tuo on vain oikeudenmukaista sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvänen aika:
Mutta Lillukka hyvä, tuohan on totta! Ihan kohtuullinen vastaus nettikuisaajalle. Ei tuo mitään solvaamista ole jos hän sinulle noin vastaa. Minusta tuo on vain oikeudenmukaista sinulle.

Niinpä niin, Lillukka. Missä se suorapuheisuuden arvostaminen, josta niin usein puhut?

Alkuperäinen kirjoittaja hyvänen aika:

Eikö sinulle saa vastata samaan tyylin kuin itse kommentoit muita?
On kaksi täysin eri asiaa aloittaa solvaustyyli, tai vastata siihen samalla mitalla.

Toki saa. Kuten olen aiemminkin todennut, jos heittelee kiviä, niin täytyy myös itse varutua mosiin.

Ps, sinä nettiluuseri (jos minä olen kiusaaja, niin sinä kai luuseri, eikös, näin ne roolit menee, sanomasi olisi mennyt perille ihan yhdelläkin viestillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Toki saa. Kuten olen aiemminkin todennut, jos heittelee kiviä, niin täytyy myös itse varutua mosiin.

Ps, sinä nettiluuseri (jos minä olen kiusaaja, niin sinä kai luuseri, eikös, näin ne roolit menee, sanomasi olisi mennyt perille ihan yhdelläkin viestillä.

No miksi et varaudu?

"No johan oli taas "tieto" mies1! BTW, etkös se sinä ollut mestari tuolla myöhästelyn ja aikatauluista lipsumisen saralla? "

Ei sulle pitäisi vastata ollenkaan, mutta vastaan kuitenkin. Sulla on uskomattoman huono itsetunto ja erittäin vastenmielinen luonne. Olet ainoa nainen tällä palstalla, joka jaksaa nälviä vanhoilla asioilla ja aina kaivaa mitä ikävimpiä asioita pienestä päästään esille. En kyllä yhtään ihmettele, että roikut täällä kokoajan, kun et varmasti muuhun pysty. Ärsytät kanssaihmisiä aivan suunnattomasti ja seurasi on todella ikävää, harvoin tapaa noin lapsellista ja kehittymätöntä naista kuin sinä tuli olet. Olisit hiljaa ja kasvaisit henkisesti ensin. Enempää en tähän hätään sinua osaa haukkua, mutta itsepä aloitit.

Tämäkö esimerkki siitä kiltistä kirjoittelusta -ja näitähän piisaa. Tämä ehkä sieltä siisteimmästä päästä, törkeimmät moderaatori on modennut pois. En tosin viitsi niitä kaivella/nostella, kuten no on tehnyt(?)

On selvää, että jo kiusattu ( mies 1) yrittää tässä puolustaa itseään. Eikö kiusatulla ole oikeutta siihen? Eikö saa puolustaa toisiakaan kiusattuja?
Jos loukkaantuu ilkeyksistä, niin sitä ivaillaan myös (itkupilli).
Miten näihin loukkauksiin pitäisi suhtautua, jos ei niihin saa suhtautua normaalilla tavalla?

Täytyy varmaan ruveta potkimaan partneria, lapsia, kotieläimiä, työkavereita ja eläkeläisiä kaupungilla kun ei saa enää purkaa aggressioita netissäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja suuuuuuuri huokaus:
Täytyy varmaan ruveta potkimaan partneria, lapsia, kotieläimiä, työkavereita ja eläkeläisiä kaupungilla kun ei saa enää purkaa aggressioita netissäkään.

Eivät aggressiot vähene raivoamalla ja väkivallalla. Paremminkin lissäntyvät. Mietipä hetki, miksi sinulla on tarvetta purkaa aggressioitasi sivullisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vain:

On selvää, että jo kiusattu ( mies 1) yrittää tässä puolustaa itseään. Eikö kiusatulla ole oikeutta siihen? Eikö saa puolustaa toisiakaan kiusattuja?
Jos loukkaantuu ilkeyksistä, niin sitä ivaillaan myös (itkupilli).
Miten näihin loukkauksiin pitäisi suhtautua, jos ei niihin saa suhtautua normaalilla tavalla?

No eikös ole aivan yhtä selvää, että myös minä teen niin? Oikein kun pengot, jos et ole aiemmin keskustelujamme lukenut (vaikka luulenpa sinun olevan itse "no"), niin huomaat mies yhden sortuvan jatkuvasti alatyyliin, kun ei muuten osaa keskustella.

Myös se olisi selkeää, että ihmiset kirjoittaisivat yhteen ketjuun yhdellä nikillä. Kyllä se sanoma menee perille ilman omaa peesaustakin, -ainakin pitäisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja syvältä:
Alkuperäinen kirjoittaja suuuuuuuri huokaus:

Eivät aggressiot vähene raivoamalla ja väkivallalla. Paremminkin lissäntyvät. Mietipä hetki, miksi sinulla on tarvetta purkaa aggressioitasi sivullisiin.

Varmaan harmittaa kun vuosia hyvin toiminut oman äkäisyyden siirtokanava yritetään tukkia.