"RASISTI!!1"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja addis ameba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huuhaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joukkio pahoinpiteli ihmisiä Turun yössä
Turun Sanomat 20.6 2010 14:41:44

Sunnuntaina aamuneljältä Turun yössä liikkui joukkio noin 25-vuotiaita somalitaustaisia miehiä, jotka syyllistyivät kahteen vakavaan pahoinpitelyyn. Ensin miehet tönivät ja kaatoivat miehen Yliopistonkadulla ja potkaisivat häntä vielä kaatumisen jälkeen. Hetkeä myöhemmin miehet riitaantuivat toisen miehen kanssa ja viilsivät tätä jollakin terävällä esineellä kaulaan.

Ambulanssimiehistö antoi uhreille ensiapua paikan päällä. Vammat eivät vaatineet jatkohoitoa.

Mahdolliset havainnot tapahtumista voi ilmoittaa Turun poliisin numeroon 071?874?6805.
Ei saa yleistää!11
Mutta oletteko koskaan kuulleet, että Suomessa esim. japanilais- tai grönlantilaissakki olisi pahoinpidellyt ihmisiä tai raiskaanneet? En ainakaan minä ole. Mistä lie johtuu, varmaan tervellisemmästä ravinnosta tai jotain....

Kenties kalaruoka tekee japanialaisista ja grönlantilaisista väkivallattomia. Voiskohan somalit siirtyä kalaruoan ystäviksi?

Miksi tämä rotusyrjintä olisi pahin syrjinnän muoto?

Esim. jos mä "vääräuskoisena" saisin uhkauksia ja väkivaltaa joltain himouskovaisten lahkosta, niin kyllä kokisin sen syrjintänä ja todella pahana asiana. Itseasiassa kokisin kaiken syrjinnän muodon pahana, joka on noin vakavaa.

Joo toki voisin vaihtaa uskontoani päästäkseeni eroon uhkauksista.
Joo ja syrjitty tummaihoinen voisi ostaa ihonvalkaisuväriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Mikä niissä ÄO-tutkimuksissa sitten on niin pahaa, siis jos oletetaan että ne puhuvat totta..? Toki fakta voi olla epämiellyttävä, mutta ei voi mitään. Jokainen ihminen on kuitenkin jollain tavalla toista huonompi ja parempi. Ja jos ei älykkyydestä keksi mitään syrjittävää, niin sitten keksitään aihe esim. uskonnosta, hiusten väristä, musiikkimausta tms.

Enpä todellakaan tiedä. Eikö nykyään muutenkin uskota kaiken johtuvan joko huonosta kasvatuksesta, huonosta ympäristöstä, puutteellisesta ravinnosta jne. Ihmiset pyritään tasapäistämään voimakkaasti. Ihmiset eivät voi olla erilaisia. Mutta erilaisuus on silti rikkautta.

Eiköhän kaikkia meitä ole "syrjitty" joskus jossain. Joko kiusattu koulussa ja sorsittu kassajonossa. Tietylle kansanryhmälle nyt on vain tullut tavaksi opettaa, että tämä on "syrjintää", eikä normaalia, elämään kuuluvaa kurjaa vastoinkäymistä jota jokainen kokee joskus elämänsä aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja suvaitsevainen mies:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämähän ei ole totta lähimainkaan, ja sitäpaitsi järkevä helsinkiläinen ei muutenkaan kannata persuja, koska persut haluavat tuhota pk-seudun. Persut ovat SMP:n eli vanhan maaseutulaisen populistipuolueen perillisiä. Persut haluavat jakaa rahaa junttien pikkukaupunkeihin, niitä ei todellakaan kiinnosta pk-seudun lähiöiden kohtalo.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, asuinpaikastaan huolimatta. PK-seutujen lähiöt ovat pientä siihen verrattuna, mihin väenvängällä toteutettu monikulttuurisuus on ajamassa meidät seuraavien kymmenien vuosien aikana. Koko Suomi tulee kokemaan sen, mitä pk-seudun lähiöissä koetaan jo nyt.

Näen maahanmuuttajia katukuvassa joka päivä, mutta todenteolla huolestuin asioista, kun aloin seurata mitä muualla Euroopassa tapahtuu. Oletko sinä seurannut? Jos olet, miksi et ole huolestunut Euroopan tapahtumista?

Suomi on tällä hetkellä samassa tilassa kuin Ruotsi 80-luvulla, maahanmuuton näkökulmasta. Miksi olisi syytä olettaa, että Suomi ei tee samoja virheitä kuin Ruotsi? Nykykehitys nimittäin viittaa vahvasti siihen, että kehitys on aivan samansuuntaista.

Ei ehdi kirjoittaa pidempää vastausta, niin sanon vain kaksi pääkohtaa. 1) Asun tälläkin hetkellä lähiössä, jossa on varmasti ainakin neljäsosa ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Minua ei haittaisi yhtään, vaikka koko kaupungin väestöstä neljäsosa olisi ulkomaalaisia. Olen asunut vuoden verran keskieurooppalaisessa kaupungissa, jossa oli tuon verran ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Se oli minusta kivaa.
2) Minua taas ei kiinnosta pätkääkään mitä jollekin junttien pikkukaupungeille käy. Kun rasistit niin kohkaavat maahanmuuttajille menevistä tuista, niin milloinka aletaan puhumaan niistä miljardeista, joita syötetään pikkukaupunkien junteille?? Oikeaa maanviljelijää voi sentään vielä arvostaa, mutta tukien avulla elävää 15000 asukkaan junttikylää ei.
Kerro meille mitä kivaa sä näet alla olevan linkin pätkässä.

http://www.youtube.com/watch?v=diw5SneythM

Niin, monikulttuurin koostumuksella onkin väliä.
Jos ulkomaalaiset tai muut erilaiset ovat sopeutuneet kulttuuriin, noudattavat samoja lakeja kuin kantaväestökin (kuten esim. tataarit), ei ole mitään ongelmaa. Ei, olivat vähemmistöt sitten ruotsalaisia tai somaleita. Sen sijaan jos lakeja jatkuvasti rikotaan ja kantaväestön kanssa tapellaan, nii ei tuu kesää.

Tämähän ei ole totta lähimainkaan, ja sitäpaitsi järkevä helsinkiläinen ei muutenkaan kannata persuja, koska persut haluavat tuhota pk-seudun. Persut ovat SMP:n eli vanhan maaseutulaisen populistipuolueen perillisiä. Persut haluavat jakaa rahaa junttien pikkukaupunkeihin, niitä ei todellakaan kiinnosta pk-seudun lähiöiden kohtalo.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, asuinpaikastaan huolimatta. PK-seutujen lähiöt ovat pientä siihen verrattuna, mihin väenvängällä toteutettu monikulttuurisuus on ajamassa meidät seuraavien kymmenien vuosien aikana. Koko Suomi tulee kokemaan sen, mitä pk-seudun lähiöissä koetaan jo nyt.

Näen maahanmuuttajia katukuvassa joka päivä, mutta todenteolla huolestuin asioista, kun aloin seurata mitä muualla Euroopassa tapahtuu. Oletko sinä seurannut? Jos olet, miksi et ole huolestunut Euroopan tapahtumista?

Suomi on tällä hetkellä samassa tilassa kuin Ruotsi 80-luvulla, maahanmuuton näkökulmasta. Miksi olisi syytä olettaa, että Suomi ei tee samoja virheitä kuin Ruotsi? Nykykehitys nimittäin viittaa vahvasti siihen, että kehitys on aivan samansuuntaista.

Ei ehdi kirjoittaa pidempää vastausta, niin sanon vain kaksi pääkohtaa. 1) Asun tälläkin hetkellä lähiössä, jossa on varmasti ainakin neljäsosa ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Minua ei haittaisi yhtään, vaikka koko kaupungin väestöstä neljäsosa olisi ulkomaalaisia. Olen asunut vuoden verran keskieurooppalaisessa kaupungissa, jossa oli tuon verran ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Se oli minusta kivaa.
2) Minua taas ei kiinnosta pätkääkään mitä jollekin junttien pikkukaupungeille käy. Kun rasistit niin kohkaavat maahanmuuttajille menevistä tuista, niin milloinka aletaan puhumaan niistä miljardeista, joita syötetään pikkukaupunkien junteille?? Oikeaa maanviljelijää voi sentään vielä arvostaa, mutta tukien avulla elävää 15000 asukkaan junttikylää ei.
Kerro meille mitä kivaa sä näet alla olevan linkin pätkässä.

http://www.youtube.com/watch?v=diw5SneythM

Näen siinä propagandaa. Kuten sanottu, olen itse asunut hollantilaisessa kaupungissa, jossa neljäosa ihmisistä oli ulkomaalaistaustaisia. Kaverini olivat puolalaisia ja marokkolaisia.

En tosiaan enää ehdi kommentoida, mutta sen vielä sanon, että jos te rasistit tuhoatte Suomen ja teette tästä pikkukaupunkien junttilan lopullisesti, niin silloin tämä koulutettu mies ja hänen koulutettu vaimonsa muuttavat maksamaan veroja johonkin toiseen maahan.

Tervemenoa. Itsekin voisin täältä Suomesta lähteä maailmalle, suosittelen erityisesti Sveitsiä. Sekin on hieman junttila, mutta tyylillä... ja kansa saa päättää asioistaan. :)

Kenties kalaruoka tekee japanialaisista ja grönlantilaisista väkivallattomia. Voiskohan somalit siirtyä kalaruoan ystäviksi?

Nämä ovat juuri niitä merkittäviä kulttuurieroja. Afrikassa vallitseva kulttuuri hyväksyy naisen alistamisen ja raiskaamisen, jonka vuoksi joka neljäs afrikkalaismies TUNNUSTAA raiskanneensa jonkun. Montako mahtaa olla niitä, jotka eivät edes tunnusta?

Miksi on syytä olettaa, että kun näitä afrikkalaisia tuodaan Suomeen, he yhtäkkiä lentokoneessa unohtaisivat kulttuurillisen kasvatuksensa? Tai lopettaisivat raiskaamisen, koska suomalainen sanoo sellaiselle touhulle "hyi hyi"?

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/12/1012655

Mikä niissä ÄO-tutkimuksissa sitten on niin pahaa, siis jos oletetaan että ne puhuvat totta..? Toki fakta voi olla epämiellyttävä, mutta ei voi mitään. Jokainen ihminen on kuitenkin jollain tavalla toista huonompi ja parempi. Ja jos ei älykkyydestä keksi mitään syrjittävää, niin sitten keksitään aihe esim. uskonnosta, hiusten väristä, musiikkimausta tms.

Enpä todellakaan tiedä. Eikö nykyään muutenkin uskota kaiken johtuvan joko huonosta kasvatuksesta, huonosta ympäristöstä, puutteellisesta ravinnosta jne. Ihmiset pyritään tasapäistämään voimakkaasti. Ihmiset eivät voi olla erilaisia. Mutta erilaisuus on silti rikkautta.

Eiköhän kaikkia meitä ole "syrjitty" joskus jossain. Joko kiusattu koulussa ja sorsittu kassajonossa. Tietylle kansanryhmälle nyt on vain tullut tavaksi opettaa, että tämä on "syrjintää", eikä normaalia, elämään kuuluvaa kurjaa vastoinkäymistä jota jokainen kokee joskus elämänsä aikana.

Voidaan siis päätellä, että olet paitsi rasisti, myös fasisti?

Tervemenoa. Itsekin voisin täältä Suomesta lähteä maailmalle, suosittelen erityisesti Sveitsiä. Sekin on hieman junttila, mutta tyylillä... ja kansa saa päättää asioistaan. :)

Minä haluaisin tuoda Sveitsin mallin Suomeen, jotta suomalaiset saisivat kansanäänestysten muodossa päättää Suomen asioista. Kuten nyt sveitsiläiset päättävät Sveitsissä.

Nämä ovat juuri niitä merkittäviä kulttuurieroja. Afrikassa vallitseva kulttuuri hyväksyy naisen alistamisen ja raiskaamisen, jonka vuoksi joka neljäs afrikkalaismies TUNNUSTAA raiskanneensa jonkun. Montako mahtaa olla niitä, jotka eivät edes tunnusta?

Mikä kulttuuri vallitsee Afrikassa?

Kysyn silkasta uteliaisuudesta, sillä olen kuvitellut sen olevan laaja maanosa jossa vallitsee monenlaista kulttuuria ja uskontoa.

Siinäpä toinen kovin inflaation kokenut, kulahtanut haukkumasana. Miksi oletat, että olen fasisti? Miten määrittelet fasistin?

Suomen poliittisessa kentässä ei toimi edes marginaalisella tasolla yhtään fasistista ryhmittymää. Antifasistinen liike sen sijaan löytyy, ja voi hyvin. Tästä voitaneen olettaa, että koska antifasistinen ryhmittymä määrittelee itsensä "fasismin" vastustamisen kautta (heillä ei siis ole muuta agendaa, kuin jonkun toisen vastustaminen eli antifa elää fasismin kautta), heillä on ollut tarve luoda Suomeenkin fasisteja. Jotta on jotain vastustettavaa. Jotta oman ryhmittymän olemassaolo on edes mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Kysyn silkasta uteliaisuudesta, sillä olen kuvitellut sen olevan laaja maanosa jossa vallitsee monenlaista kulttuuria ja uskontoa.

Mikä kulttuuri vallitsee Suomessa? Suomalainen, länsimaalainen kulttuuri? Kulttuuri on laaja käsite.

Linkittämäni lehtijutun mukaan Etelä-Afrikan lääketieteellisen tutkimusneuvoston mukaan Etelä-Afrikassa vallitsee "etelä-afrikkalainen kulttuuri". Jos paikallinen kantaväestö voi yleistää kulttuuriaan noin, lienee se sallitua silloin myös meille.

Toivon, ettet menettäisi toivoasi vielä tämän asian suhteen. Mitä suurempi joukko suomalaisia herää todenteolla, sitä suurempia muutoksia ehdimme saada aikaiseksi. Jos tätä maata todella rakastaa, on valmis tekemään suuriakin asioita sen eteen. Rasismi-leimankin uhalla.
Mä en ole menettänyt toivoani vaan ainoastaan haluan olla lähellä tytärtäni ja hänen perhettään. Ja koska tyttäreni on sattunut rakastumaan meksikolaiseen, niin suomalaisen maahanmuuttovastaisuuden vuoksi mun tyttäreni elämä ei tule koskaan olemaan Suomessa vaan jossain muualla maapallolla. Luultavimmin Meksikossa ta iainakin jossain päin latinalaista Amerikkaa.

Mä en suostu ottamaan rasisti-leimaa itselleni, sillä silloin mä suoraan läimäyttäisin tytärtäni pän kasvoja. Rasistinahan mä en voisi hyväksyä puolisoa, jonka hän on valinnut. Kaiken lisäksi tämä puolis on äitinsä ainoa lapsi, joten . kuten ollaan tässä tätä mummokeskustelua käyty - on aika selvää, että tyttäreni anoppi ei tule koskaan pysyvää oleskelulupaa Suomesta saamaan. Joten ainao vaihtoehto on, että tyttö puolisoineen menee sinne, missä tytön anoppi on. Mä jään tänne, mutta pääsenhän mäkin - kunhan velvollisuudet on ohi - täältä perässä. Suomen ja suomalaiste kannalta on pelkästään positiivinen juttu, että me lähdetään täältä pois. Mullakin kroonisia sairauksia, joten en ole sitten aikanaan riesana veronmaksajille.

Mikä kulttuuri vallitsee Suomessa? Suomalainen, länsimaalainen kulttuuri? Kulttuuri on laaja käsite.

Linkittämäni lehtijutun mukaan Etelä-Afrikan lääketieteellisen tutkimusneuvoston mukaan Etelä-Afrikassa vallitsee "etelä-afrikkalainen kulttuuri". Jos paikallinen kantaväestö voi yleistää kulttuuriaan noin, lienee se sallitua silloin myös meille.

Etelä-Afrikka on maa, Suomi on maa, Afrikka ei ole maa.

Vallitseeko sama eurooppalainen kulttuuri niin Suomessa, Portugalissa kuin Romaniassakin, ja Turkin Euroopan puoleisissa osissa...?

Etelä-Afrikassa on siis mielestäsi sama kulttuuri kuin Keski- ja Pohjois-Afrikassa??

Minua ainakin on koulukiusattu, mutta en ole ainakaan kiusannut muita. Enkä kokenut olevani mikään rasismin uhri, vaikka kiusaamisen syy johtui fyysisestä ulkomuodosta, johon olen voinut vaikuttaa yhtä paljon kuin johonkin ihonväriin tai etnisyyteen.. Siinä mielessä olen "fasisti", että voisin lyödä turpaan jos joku koittaa käydä päälle.

Olet fasisti, koska yleisesti hyväksyt kaikenlaisen syrjinnän ja kiusaamisen, jopa kannustat siihen.

Olen fasisti, koska kannustan kiusaamaan muita? Tätä juuri tarkoitan termien suoranaisella väärinkäytöllä. Haukkujat eivät tiedä itsekään muuta, kuin että rasistiksi ja/tai fasistiksi haukkuminen saa usein vastapuolen hiljenemään nolon näköisenä, joten tekniikkana haukkuminen on varsin käyttökelpoinen. Perusteluja ei kaivata.

Oletko tutustunut fasismin todelliseen määritelmään? Kommenttisi perusteella et ole tutustunut.

Et voi kutsua minua edes kiusaajaksi, koska en missään vaiheessa kannustanut kiusaamaan muita. Totesin vain, että myös me kantaväestön edustajat koemme elämässämme vastoinkäymisiä. Toisin kuin maahanmuuttajat, me joudumme ymmärtämään, että vastoinkäymisen ovat osa normaalia elämää, vaikka ne ikäviä asioita ovatkin. Maahanmuuttajille taas opetetaan, että vastoinkäymiset johtuvat siitä, että he ovat maahanmuuttajia. Tällöin he eivät ymmärrä, että myös me kantaväestön edustajat koemme elämässämme kurjia asioita ja syyttävät kaikesta rasismia. Usein aivan turhaan.

On kieltämättä irvokasta miten vedotaan siihen ettei näillä "rasisteilla" ole kokemuksia maahanmuuttajista ja he perustavat mielipiteensä ennakkoluuloille.

Mitä jos ne ennakkoluulot paljastuvat kohtaamisten kautta tosiksi? Pitääkö silloin uskotella itselleen että kyseessä oli yksittäistapaus? Mitä, jos niin käy monta kertaa, montako "yksittäistapausta" pitää sietää? Varsinkin naiset tuntuvat tarvitsevan sen että "pilkka kapsahtaa omaan nilkkaan" ihan käytännön tasolla tässä mamu-asiassa, jotta he tajuavat todellisuuden. Ja sittenkin vielä pelätään rasistin leimaa.

Perussuomalaisten vahvin kannatus tulee maaseudun pikkukaupungeista. Voitko väittää vakavalla naamalla, että jollain pikkukaupungin asukkaalla on enemmän käytännön tietoa maahanmuuttajien kanssa elämisestä kuin esim minulla, joka asun turkulaisessa maahanmuuttajarikkaassa lähiössä?

Asun maaseudun pikkukaupungissa.... Se ei tarkoita sitä, etteikä minulla olisi mamuista kokemuksia. Asuinhan minäkin maahanmuuttajarikkaassa lähiössä, 10 vuotta. Myöskin tuttavani täällä, jotka ovat asuneet koko ikänsä tässä kaupungissa, ovat ikäväkseen joutuneet tutustumaan mamuihin, erilaisissa tilanteissa kukin. Ei se, että on pienestä maaseutukaupungista, ja asunut siellä koko ikänsä, todellakaan tarkoita, etteikö olisi henkilökohtaisia kokemuksia mamuista.
Noh, tämän pikkukaupungin mamuton idylli jo sortui, kun saimme vanhaan motelliin pakolaisetn vastaanottokeskuksen. Varmaan jo arvaatkin paikan.
Noh, ihme ja kumma, kaikenlaista alkoi tapahtua sen jälkeen, kun ulkomaalaistaustaiset ihmiset kansoittivat tuon motellin. Viereinen, ennen koko vuorokauden palvellut huoltoasema-K-kauppa sulkee ovensa yöksi....syy=vastaanottokeskuksen asukkaat. Röyhkeitäkin ovat, paikallisesta kahvilasta yritti yksi ulkomaalaistaustainen nuori mies varastaa vanhemman suomalaisen herrasmiehen takin, naulakosta. Ei onneksi onnistunut. Kaupoista näpistelevät, todistetusti, polkupyöriä on jo hävinnyt....lista jatkuu, en jaksa kirjoittaa!

Näin juuri! Ei suomalaiset kaipaa niitä, jtoka täältä lähtee muille maille. Mä tunsin aluksi huonoa omaatuntoa aikeistani lähteä täältä pois, mutta en tunne enää. Sen verran selväksi on tullut, että tälle maalle muutama kymppitonni vuodessa on yks paskan turahdus eikä kukaan ole kiinnostunut sellaisista pikkusummista.

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Asun maaseudun pikkukaupungissa.... Se ei tarkoita sitä, etteikä minulla olisi mamuista kokemuksia. Asuinhan minäkin maahanmuuttajarikkaassa lähiössä, 10 vuotta. Myöskin tuttavani täällä, jotka ovat asuneet koko ikänsä tässä kaupungissa, ovat ikäväkseen joutuneet tutustumaan mamuihin, erilaisissa tilanteissa kukin. Ei se, että on pienestä maaseutukaupungista, ja asunut siellä koko ikänsä, todellakaan tarkoita, etteikö olisi henkilökohtaisia kokemuksia mamuista.
Noh, tämän pikkukaupungin mamuton idylli jo sortui, kun saimme vanhaan motelliin pakolaisetn vastaanottokeskuksen. Varmaan jo arvaatkin paikan.
Noh, ihme ja kumma, kaikenlaista alkoi tapahtua sen jälkeen, kun ulkomaalaistaustaiset ihmiset kansoittivat tuon motellin. Viereinen, ennen koko vuorokauden palvellut huoltoasema-K-kauppa sulkee ovensa yöksi....syy=vastaanottokeskuksen asukkaat. Röyhkeitäkin ovat, paikallisesta kahvilasta yritti yksi ulkomaalaistaustainen nuori mies varastaa vanhemman suomalaisen herrasmiehen takin, naulakosta. Ei onneksi onnistunut. Kaupoista näpistelevät, todistetusti, polkupyöriä on jo hävinnyt....lista jatkuu, en jaksa kirjoittaa!

Teidän pikkukaupungissa on ollut mamuja/ulkomaalaisia työntekijöitä jo kauan, mutta heistä ei varmaan ole ollut ongelmia...vastaanottokeskus toi sitten mukanaan kaikenlaista kurjempaa.

Meillä on kesämökki ko. kaupungissa, ja oon itse asunut sen kaupungin ns. keskustassa aikoinaan vuoden päivät.

Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Etelä-Afrikassa on siis mielestäsi sama kulttuuri kuin Keski- ja Pohjois-Afrikassa??

En ole puhunut Pohjois-Afrikasta mitään. Kuten sanoin, linkittämässäni jutussa etelä-afrikkalainen tutkimusneuvosto itse puhuu raiskaamisesta etelä-afrikkalaisen kulttuurin hyväksyttynä ominaispiirteenä, eihän se silloin ole minun itseni keksimä asia? En tiedä millä kriteerein he kulttuuria pitävät yhtenäisenä, ainakin tuo raiskaaminen on näköjään sitten yhteinen piirre ko. alueen kulttuurissa.

En edes tiedä, miten eurooppalaisen kulttuurin voisi määritellä, tuskin muuten kuin maantieteellisesti. Ja kuten sanottua, kulttuuri käsitteenä on laaja. Tuossa jutussa sivuttiin ainakin käyttäytymisnormeja, jotka kuuluvat kulttuuri -termin alle.

En ole puhunut Pohjois-Afrikasta mitään. Kuten sanoin, linkittämässäni jutussa etelä-afrikkalainen tutkimusneuvosto itse puhuu raiskaamisesta etelä-afrikkalaisen kulttuurin hyväksyttynä ominaispiirteenä, eihän se silloin ole minun itseni keksimä asia? En tiedä millä kriteerein he kulttuuria pitävät yhtenäisenä, ainakin tuo raiskaaminen on näköjään sitten yhteinen piirre ko. alueen kulttuurissa.
Kirjoitit että "Afrikassa vallitseva kulttuuri hyväksyy naisen alistamisen ja raiskaamisen, jonka vuoksi joka neljäs afrikkalaismies TUNNUSTAA raiskanneensa jonkun. Montako mahtaa olla niitä, jotka eivät edes tunnusta?"

Miksi kirjoitat Afrikasta ja afrikkalaisista, jos tarkoitatkin Etelä-Afrikkaa?

Kirjoitit myös, että "kun näitä afrikkalaisia tuodaan Suomeen". Onko maassamme paljon Etelä-Afrikan kansalaisia tai sieltä lähtöisin olevia?

Teidän pikkukaupungissa on ollut mamuja/ulkomaalaisia työntekijöitä jo kauan, mutta heistä ei varmaan ole ollut ongelmia...vastaanottokeskus toi sitten mukanaan kaikenlaista kurjempaa.

Meillä on kesämökki ko. kaupungissa, ja oon itse asunut sen kaupungin ns. keskustassa aikoinaan vuoden päivät.

Työtä tekevistä, kulttuuriin sopeutuvista maahanmuuttajista ei ole haittaa. Toki olisi suotavaa, että heitä tuotaisiin maahan vain aloille, joissa on todellinen työvoimapula. Suomessa on tarpeeksi omiakin työttömiä, jotka kaipaavat kohtuupalkkaisia hommia.

Vastaanottokeskukseenhan ne ongelmat todella keskittyvät, traumatisoituneet pakolaiset ja nk. turvapaikanhakijat ovat yhä harvemmin valmiita sopeutumaan Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Näin juuri! Ei suomalaiset kaipaa niitä, jtoka täältä lähtee muille maille. Mä tunsin aluksi huonoa omaatuntoa aikeistani lähteä täältä pois, mutta en tunne enää. Sen verran selväksi on tullut, että tälle maalle muutama kymppitonni vuodessa on yks paskan turahdus eikä kukaan ole kiinnostunut sellaisista pikkusummista.

Mä tunnen olevani jotenkin juureton täällä, vaikka olenkin valkoihoinen suomalainen. Ei ole mitään motivaatiota maksaa veroa tällaiselle pläntille, jossa tavallinen kansalainen on ahtaalla jo muutenkin. Lisäksi on aivan sairasta läppää kiljua jostain työvoimapulasta vaikka tiedetään, että työttömiä on satoja tuhansia. Voisin vaikka heti muuttaa maahan jossa perusasiat on kunnossa, jos asia järjestyisi. Kielitaitoa pitää opetella...

Yhteistyössä