Rasistiset suomalaiset eivät halua lapsiaan samoihin kouluihin mamujen kanssa :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en mielestäni ole rasisti, mutta olen sitä mieltä että jokaista maahanmuuttajaoppilasta pitäisi kohdella erityislapsena koululuokassa. Eli mitoittaa luokka siten, kuin olisi erityisoppilaita jos on maahanmuuttajia samalla luokalla. Taustojen takia opettajan työ vaikeutuu huomattavasti ja jos luokkakoko on se normaali 21-23 oppilasta niin kyllä veisin oman lapseni "tavisten" luokalle mieluummin. Sit jos vaihtoehtona olisi pienempi ryhmä jossa oppilaana myös maahanmuuttajia niin se tietysti parempi.

Ja tässä mielipiteessä kyse nyt ihan siitä että opettajan työ vaikeutuu kun on hyvin erilaisista taustoista ja erilaisella oppimisvalmiudella varustettuja lapsia, esim kielitaito voi olla puutteellinen ja lapsi tarvita myös sen takia erityistä tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja di:
Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:
Eiköhän tehdä niin että jätetään ottamatta yhtään lisää mamuja. Säästyy yhteiskunnan varoja. Muuten käy niinkuin Ruotsissa.

Samaa mieltä!!!

Peesi!!! Nyt kun sais vielä noi päättäjät tajuamaan ettei suomea kannata täyttää mamuilla. ne valitettavasti pilaa tän maan.

mä en ainakaan halua lastani sellaiseen kouluu jossa suurin osa on mamuja. onneksi vieöä löytyy sellaisiakin kouluja jossa ei ole ollenkaan tai vain muutama.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Kyse ei liene rasismista, vaan siitä, että vanhemmat ovat huolissaan opetuksen tasosta.

Et kai väitä mamujen lapsien olevan tyhmempiä kuin suomalaisten lapsien??? :o

Minulla on sisaren kertomaa ruotsista, jossa opetuksen taso todellakin laski. Luokalla yksi syntyperäinen ruotsalainen, lapsilla suuria vaikeuksia ymmärtää opetettuja asioita, kun ruotsi ei ollut äidinkieli. Opettaja joutui käyttämään vähintää tuplasti aikaa asioiden läpikäyntiin - > mitä luulet, kuinka paljon tämä luokka ehti opiskella vaikkapa biologiaa siihen luokkaan verrattuna, jossa opettajan puheet ymmärrettiin heti? Kummassa luokassa opittiin enemmän?

Rasistista paskaa!!!!

Maahanmuuttajat ovat se suuri voimavara jolla Suomi ponnistaa lamasta uuteen nousuun =)

Ei tod.ole! katsos vähän esim.Ruotsin tilannetta

No sittenhän poliitikot, virkamiehet, tiedoitusvälineet ja muu "eliitti" valehtelevat meille päin naamaa vuodesta ja päivästä toiseen :o

Itse olen töissä koulussa, jossa 40 prosenttia mamuja. Ongelmia on kyllä lähes yhtä paljon suomalaisillakin lapsilla meidän koulussa. Mulla on myös useita esimerkkejä erittäin tunnollisista ja ahkerista maahanmuuttajista, ja erityispiirteenä mainitsisin sosiaalisen aktiivisuuden: oppilaskunta-, tukioppilas- ja juhlatoiminnassa valkoiset ovat vähemmistönä.

Omista lapsistani olen huolissani: asumme itse toisella paikkakunnalla, jossa ei ole maahanmuuttajia lainkaan. Jotenkin se tuntuu minusta aivan hassulta, että omat lapseni eivät kasva yhtä kansainvälisiksi kuin oppilaani koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Kyse ei liene rasismista, vaan siitä, että vanhemmat ovat huolissaan opetuksen tasosta.

Et kai väitä mamujen lapsien olevan tyhmempiä kuin suomalaisten lapsien??? :o

Minulla on sisaren kertomaa ruotsista, jossa opetuksen taso todellakin laski. Luokalla yksi syntyperäinen ruotsalainen, lapsilla suuria vaikeuksia ymmärtää opetettuja asioita, kun ruotsi ei ollut äidinkieli. Opettaja joutui käyttämään vähintää tuplasti aikaa asioiden läpikäyntiin - > mitä luulet, kuinka paljon tämä luokka ehti opiskella vaikkapa biologiaa siihen luokkaan verrattuna, jossa opettajan puheet ymmärrettiin heti? Kummassa luokassa opittiin enemmän?

Rasistista paskaa!!!!

Maahanmuuttajat ovat se suuri voimavara jolla Suomi ponnistaa lamasta uuteen nousuun =)

Ei tod.ole! katsos vähän esim.Ruotsin tilannetta

No sittenhän poliitikot, virkamiehet, tiedoitusvälineet ja muu "eliitti" valehtelevat meille päin naamaa vuodesta ja päivästä toiseen :o

Niin se vain on!! Ruotsissa jo kaaottinen tilanne... autoja poltetaan illassa kymmenittäin ja kun palokunta menee sammuttaan paloja ha saavat kivisateen mamuilta... yks esim. vain,

Pakko laittaa oma lusikka soppaan. Ei asuta Suomessa. Täällä on todella paljon ulkomaalaisia. Ja se on ikävä fakta, jota on turha käydä kieltämään, että nuo "ulkomaalaiset" lapset käyttäytyvät erittäin huonosti ja ovat todella rauhattomia. Koulussa "kotimaalaiset" lapset joutuvat junnaamaan ulkomaalaislasten vuoksi (kieliongelmat yms.) Minä TODELLAKIN valitsen asuinalueen, jossa vähemmän ulkomaalaisia niin koulussa, kuin naapurinakin. Ja ei, en ole rasisti. Tämä asia vaan on niin fakta, että sitä ei käy kieltämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Määää:
Itse olen töissä koulussa, jossa 40 prosenttia mamuja. Ongelmia on kyllä lähes yhtä paljon suomalaisillakin lapsilla meidän koulussa. Mulla on myös useita esimerkkejä erittäin tunnollisista ja ahkerista maahanmuuttajista, ja erityispiirteenä mainitsisin sosiaalisen aktiivisuuden: oppilaskunta-, tukioppilas- ja juhlatoiminnassa valkoiset ovat vähemmistönä.

Omista lapsistani olen huolissani: asumme itse toisella paikkakunnalla, jossa ei ole maahanmuuttajia lainkaan. Jotenkin se tuntuu minusta aivan hassulta, että omat lapseni eivät kasva yhtä kansainvälisiksi kuin oppilaani koulussa.

Taidat olla nimby.

Taidat olla nimby.

Ei ymmärrä??

Kuka tässä maassa uskaltaa sanoa mitään negatiivista maahanmuuttajista julkisesti? Semmoisen kun menee tekemään, niin leimautuu rasistiksi alta aikayksikön.

No, ehkäpä tää on nyt se suuri haaste johon opetushallituksen olisi puututtava...miten opettaa lapsia siten, että kaikki oppivat suurinpiirtein samat tiedot/taidot? Onnistuukohan se, jos rahaa nipistetään kouluilta vieläkin enemmän...?

Koulujen vaihtaminen on vaan turhaa kikkailua..ja lopulta melko älytöntä. :whistle:

Mun mielestä maahanmuuttajat kyllä sopivat samalle luokalle, jos ryhmäkokoa pienennetään, niin että opettajan työlle on jotkin realistiset mahdollisuudet. En usko hetkeäkään että kukaan opettaja kirjoittaisi että on samanlaista opettaa maahanmuuttajia kuin suomea äidinkielenään puhuvia. Varmasti monikulttuurisuus ja kielikysymykset tuovat lisää haastetta opetukseen.

Eli ryhmäkoot alas jos maahanmuuttajia luokalla paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No, ehkäpä tää on nyt se suuri haaste johon opetushallituksen olisi puututtava...miten opettaa lapsia siten, että kaikki oppivat suurinpiirtein samat tiedot/taidot? Onnistuukohan se, jos rahaa nipistetään kouluilta vieläkin enemmän...?

Koulujen vaihtaminen on vaan turhaa kikkailua..ja lopulta melko älytöntä. :whistle:

Täällä tuli koko asian ydin :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Määä:

Taidat olla nimby.

Ei ymmärrä??

Not In My Back Yard

Ja tuosta rauhattomuudesta kouluissa..voi olla, että sotaa paenneiden lapsilla on ongelmia, joita ei ihan hetkessä ratkaista ja toki se heijastuu koulunkäyntiinkin, mutta onhan tuo kielimuuri iso asia..jos et ymmärrä mitä muut puhuvat, niin kyllähän siinä nopsasti turhautuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:

Kuka tässä maassa uskaltaa sanoa mitään negatiivista maahanmuuttajista julkisesti? Semmoisen kun menee tekemään, niin leimautuu rasistiksi alta aikayksikön.

Niin ja sanavapautta rajoitetaan jos sanoo jotain neg. esim. muslimeista...

Alkuperäinen kirjoittaja kettu:

Ei, vaan sananvapautta rajoitetaan, jos esittää oletettuja ennakkoluuloja ihmisryhmästä jonka edustajia ei tunne alkuunkaan....

Mun mielestä maahanmuuttajat kyllä sopivat samalle luokalle, jos ryhmäkokoa pienennetään, niin että opettajan työlle on jotkin realistiset mahdollisuudet. En usko hetkeäkään että kukaan opettaja kirjoittaisi että on samanlaista opettaa maahanmuuttajia kuin suomea äidinkielenään puhuvia. Varmasti monikulttuurisuus ja kielikysymykset tuovat lisää haastetta opetukseen.

Eli ryhmäkoot alas jos maahanmuuttajia luokalla paljon!

Samaa mieltä, että ryhmäkokoja on pienennettävä. Maahanmuuttajat luokassa ovat kuitenkin myös voimavara: ei ole mitään niin hauskaa kuin katsella, miten suomalainen ekaluokkalainen yrittää opettaa mamu-kaverilleen suomenkielisiä ilmaisuja tyyliin "Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla" :). On myös mukavaa katsella sitä luontevuutta, jolla suurin osa lapsista suhtautuu esim. ihonväriin tai vaikkapa huivinkäyttöön.

Kannattaa myös ottaa huomioon, että yläkouluun siirryttäessä suurimman osan maahanmuuttajista kielitaito on jo suomalaisten tasolla.

Ei, vaan sananvapautta rajoitetaan, jos esittää oletettuja ennakkoluuloja ihmisryhmästä jonka edustajia ei tunne alkuunkaan....

Eiköhän ne ennakkoluulot ole karisseet viimeisen 20 vuoden aikana ja karu totuus iskenyt päin pläsiä kuin marraskuinen räntäsade.

Näin hyvin voimavara ja rikkaus on sopeutunut Ruotsiin:

http://www.liveleak.com/view?i=b1b_1253752395

Huomatkaa esimerkiksi videolla näkyvä seinäkirjoitus: "Ne jotka tappavat poliisin, pääsevät paratiisiin."

Alle 10 vuotta, ja Suomessa on tietyillä alueilla sama tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Täällä tuli koko asian ydin :attn:

Mites on Lilii, meinaatkos Sinä panna lapsesi monikulttuuriseen kouluun?

Eiköhän ne ennakkoluulot ole karisseet viimeisen 20 vuoden aikana ja karu totuus iskenyt päin pläsiä kuin marraskuinen räntäsade.

No ihan miten vaan, mutta kun rikoksista yms. muista epäoikeudenmukaisuuksista puhuu niin kannattaa kuitenkin pidättäytyä siinä rikoksen tekijässä...eikä osoittaa sormella sitä ihmisryhmää jota hän edustaa. Vai?

Meinaan. Aion suosia tuota meidän lähikoulua monesta hyvästä syystä. Koulumatka ilman yhtään autotien ylitystä on yksi hyvä syy, samoin se, että tutut pk-kaverit tulee samaan kouluun. Lapsen etu on turvallinen koulumatka ja tutut ihmiset.

Ja kaada taas lisää sitä perussuomalaista retoriikkaa päälleni, kiitos. Oletan, että olit jo yllä olevan kysymyksen laittaessasi miettinyt jonkin mahtavan lauseen, johon moni tyhmempi kaatuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Meinaan. Aion suosia tuota meidän lähikoulua monesta hyvästä syystä. Koulumatka ilman yhtään autotien ylitystä on yksi hyvä syy, samoin se, että tutut pk-kaverit tulee samaan kouluun. Lapsen etu on turvallinen koulumatka ja tutut ihmiset.

Ja kaada taas lisää sitä perussuomalaista retoriikkaa päälleni, kiitos. Oletan, että olit jo yllä olevan kysymyksen laittaessasi miettinyt jonkin mahtavan lauseen, johon moni tyhmempi kaatuu.

Tämä oli vain ihan viaton kysymys, eikä minun ole tarkoitus kaataa kenenkään päälle "perussuomalaista retoriikkaa", mitä se sitten lieneekään.

Se on hyvä jos elät niin kuin opetat. Useimmilla "suvaitsevaisilla" se vain tuppaa menemään toisin.

Näin hyvin voimavara ja rikkaus on sopeutunut Ruotsiin:

http://www.liveleak.com/view?i=b1b_1253752395

Huomatkaa esimerkiksi videolla näkyvä seinäkirjoitus: "Ne jotka tappavat poliisin, pääsevät paratiisiin."

Alle 10 vuotta, ja Suomessa on tietyillä alueilla sama tilanne.

Samaa mieltä... Karseeta touhua!

samaa mieltä!!