Raskaana ja mies ei tue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksin Yhdessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos pelkän lapsen haluaa, sen voi sitten vaikka adoptoida. Tosin ne naiset jotka adoptoi ovat ihan eri luokkaa monella tavalla kun nää toiset... Enkä siis ole kieltänyt lasta pitämästä vaan olen sitä mieltä että jos yksin päättää lapsen pitää, vastoin toisen tahtoa, pitää olla valmis myös huolehtimaan lapsesta yksin. Rahallisesti ja muutenkin.

[QUOTE="Susu";26851881]Jos pelkän lapsen haluaa, sen voi sitten vaikka adoptoida. Tosin ne naiset jotka adoptoi ovat ihan eri luokkaa monella tavalla kun nää toiset... Enkä siis ole kieltänyt lasta pitämästä vaan olen sitä mieltä että jos yksin päättää lapsen pitää, vastoin toisen tahtoa, pitää olla valmis myös huolehtimaan lapsesta yksin. Rahallisesti ja muutenkin.[/QUOTE]

Joo, siinä tilanteessa että on kepulikonstein mieheltä salassa raskaaksi hankkiutunut. Mutta jos vahinko on yhteinen eikä nainen halua aborttia tehdä, niin silloin miehen tulee ottaa vastuu teoistaan siinä missä naisenkin. Epäreilua siinä mielessä, että jos nainen taas haluaa abortin tehdä niin saa tehdä miehestä huolimatta, mutta niin se vaan tänä päivänä on. Pitäiskin tulla joku laki, joka ottais huomioon syntymättömän lapsen isän mielipiteen tapauksissa jossa mies haluaa lapsen mutta nainen ei, mutta vielähän sellaista ei ole.

• Tykkää
Reactions: Katylina
[QUOTE="vieras";26851893]Joo, siinä tilanteessa että on kepulikonstein mieheltä salassa raskaaksi hankkiutunut. Mutta jos vahinko on yhteinen eikä nainen halua aborttia tehdä, niin silloin miehen tulee ottaa vastuu teoistaan siinä missä naisenkin. Epäreilua siinä mielessä, että jos nainen taas haluaa abortin tehdä niin saa tehdä miehestä huolimatta, mutta niin se vaan tänä päivänä on. Pitäiskin tulla joku laki, joka ottais huomioon syntymättömän lapsen isän mielipiteen tapauksissa jossa mies haluaa lapsen mutta nainen ei, mutta vielähän sellaista ei ole.[/QUOTE]

Eikä sellaista lakia tule, se on täysin selvää. No, sä olet tota mieltä ja mä toista, ei siinä sen kummempaa!

[QUOTE="Susu";26851910]Eikä sellaista lakia tule, se on täysin selvää. No, sä olet tota mieltä ja mä toista, ei siinä sen kummempaa![/QUOTE]

Näin on näppylät :)

[QUOTE="Susu";26851832]Olenko missään kohtaa kirjoittanut että pitää tehdä abortti jos mies käskee?? Ota silmä käteen ja lue uudestaan. Jos nainen yksin päättää pitää lapsen, välittämättä miehen tahdosta, pitäisi hänen myös olla valmis ottamaan vastuu lapsesta yksin. Täysin. Ei toista voi pakottaa. Nainen siis voi valita haluaako lapsen vai ei, mutta mies ei voi??? Kuis nyt silleen???[/QUOTE]

No näinhän se käytännössä meneekin. Nainen ottaa vastuun. Mies joutuu toki rahallisesti maksamaan, mutta eipä tarvi mitään käytännön vastuuta tehdä jos ei halua.

Ei tässä synnytysasiassa voi mennä täydellisesti tasa-arvoisesti. Eihän mies sitä lasta kanna 9kk tai edes synnytä, vaikka tahtoisikin. Nämä ovat näitä sukupuolisia eroja, eikä vain tasa-arvo juntit aina tajua näitä asioita.

Tasa-arvoa on se, että tajuaa, että aina on riski raskautua kun sekstailee. Jos ei halua minkäänlaista riskiä, kannattaa tutustua vaikka seksiputiikin tuotteisiin.

Kieltämättä kuulostaa ikävältä. Mutta ethän voi aidosti väittää että tämä tuli yllätyksenä sinulle? Mies kuiten teki vahingon sattuessa selväksi ettei lasta halua. Sinun pitää ottaa se asenne että ketään ei voi isäksi pakottaa (niin kuin ei äidiksikään) ja otat itse vastuun lapsesta. Mies ei tuosta ole mihinkään muuttumassa, helpommalla pääset kun muutat sinne omaan kämppään ja alat elää itsenäisesti. Puhu neuvolassa asioista ja lapsen synnyttyä ala ota selvää kaupunkisi erilaisista kerhomahdolllisuuksista (jossa voit tutustua muihin ihmisiin), näistä saat tietää varmasti jo neuvolan kautta.

Ja siis mielestäni mies käyttäytyy idiootisti, mutta sinun tulee ottaa nyt faktat faktoina ja toimia niiden mukaan: lapsi ei ole toivottu miehelle syystä tai toisesta. Joko hänellä on siihen hyvät syyt tai huonot. Mutta et voi pakottaa häntä haluamaan lasta.

Eikö ihan oikeasti nämä "mies joutuu maksaan elareita byhyy"-ihmiset ymmärrä, että kyseessä on lapsen oikeus, ei sen "vittumaisen akan", joka päätti pitää lapsen. Jos "en halunnut lasta"-vikinällä miehet pääsisivät maksuistaan, niin eiköhän joka hemmetin kusipää käyttäisi tuota tekosyynään, oli alunperin halunnut tai ei. Tai mikä sen kivempaa, laitetaan akka vaikka tahalleen paksuksi ja naureskellaan partaan kun itse ei tarvi osallistua asiaan mitenkään.

Ikäviä ne tapaukset, joissa nainen kusettaa, mutta kusettajankin lapsilla on oikeus isäänsä. Ja miehet voi kuitenkin lapsensa hylätä ilman mitään sanktiota tai vaivaa, niin aika vähän siinä mitään vastuuta pitää kantaa. Jos ei ole elareihin varaa niin nekin kela maksaa.

Ap:lle tsemppiä ja ehkäpä kannattaa jatkaa tuota raskautta ilman miestä, mieluusti tietysti sukulaisten/ystävien tuella. Tai sitten vaikka yhteyttä sinne neuvolaan, josta löytää erilaisia tukiryhmiä. Minustakin tuntuu, että tuollaisella menolla vain katkeroidutte toisillenne. Mies voi herätä myöhemmin haluunsa osallistua, kun koko ajan päällä ei ole muistutusta "pakosta".

Mielestäni miehen käytös ei kuitenkaan ole millään tapaa fiksua tai hyväksyttävää. Nimenomaan nämä asiat pitäisi puhua halki. Nytkin pakeni kaljalle sen sijaan, että keskustelisi siitä, ettei halunnut tätä lasta. Aina voi myös erota, ei ole pakko alkaa puolisoaan henkisesti moukaroimaan kun vituttaa.

Viimeksi muokattu:
Eikö ihan oikeasti nämä "mies joutuu maksaan elareita byhyy"-ihmiset ymmärrä, että kyseessä on lapsen oikeus, ei sen "vittumaisen akan", joka päätti pitää lapsen. Jos "en halunnut lasta"-vikinällä miehet pääsisivät maksuistaan, niin eiköhän joka hemmetin kusipää käyttäisi tuota tekosyynään, oli alunperin halunnut tai ei. Tai mikä sen kivempaa, laitetaan akka vaikka tahalleen paksuksi ja naureskellaan partaan kun itse ei tarvi osallistua asiaan mitenkään.

Ikäviä ne tapaukset, joissa nainen kusettaa, mutta kusettajankin lapsilla on oikeus isäänsä. Ja miehet voi kuitenkin lapsensa hylätä ilman mitään sanktiota tai vaivaa, niin aika vähän siinä mitään vastuuta pitää kantaa. Jos ei ole elareihin varaa niin nekin kela maksaa.

Ap:lle tsemppiä ja ehkäpä kannattaa jatkaa tuota raskautta ilman miestä, mieluusti tietysti sukulaisten/ystävien tuella. Tai sitten vaikka yhteyttä sinne neuvolaan, josta löytää erilaisia tukiryhmiä. Minustakin tuntuu, että tuollaisella menolla vain katkeroidutte toisillenne. Mies voi herätä myöhemmin haluunsa osallistua, kun koko ajan päällä ei ole muistutusta "pakosta".

Mielestäni miehen käytös ei kuitenkaan ole millään tapaa fiksua tai hyväksyttävää. Nimenomaan nämä asiat pitäisi puhua halki. Nytkin pakeni kaljalle sen sijaan, että keskustelisi siitä, ettei halunnut tätä lasta. Aina voi myös erota, ei ole pakko alkaa puolisoaan henkisesti moukaroimaan kun vituttaa.

Siis mikä on lapsen oikeus?? Lapsen oikeus olla ei-toivottu isänsä puolelta?? Ja onko lapsen oikeus että isä maksaa elareita vaikkei olis koskaan ei-toivottua lasta nähnytkään?? Kyllä ne on just sen "vittumaisen akan" aikaansaannoksia.

Täs vaahdotaan sekä lapsen (tässä tapauksessa siemenen), että naisen oikeuksista. Missä on miehen oikeudet?? Ja että miehen käytös ei ole fiksua tai hyväksyttävää!!??? Ap:han itse kirjoittaa miehen olleen 100% varma ettei lasta halua. On siis ilmeisesti sanonut sen suoraan, ilman vehkeilyä. Mitäs väärää mies on siinä tehnyt?? Ei varmaankaan halua joutua samanlaisten syyttelyjen kohteeksi kuin täällä, joten se lienee syynä lähtöön ja on täysin ymmärrettävää.

Miehellä pitää myös olla oikeus haluaako lasta elämäänsä (millään tavalla) ja nyt puhun ainoastaan tästä keissistä, tätä kun ei voi yleistää.

[QUOTE="hmh";26855584]Jos mies ei halua lapsia hän voi ihan hyvin hoitaa ehkäisyn. Kortsu, piuhat poikki tai miehen ehkäisypilleri.

Miksi kutsutaan miestä joka EI huolehdi ehkäisystä? Isäksi.[/QUOTE]

Joko se miehen ehkäisypilleri on viimein sitten keksitty?

[QUOTE="Susu";26855164]Siis mikä on lapsen oikeus?? Lapsen oikeus olla ei-toivottu isänsä puolelta?? Ja onko lapsen oikeus että isä maksaa elareita vaikkei olis koskaan ei-toivottua lasta nähnytkään?? Kyllä ne on just sen "vittumaisen akan" aikaansaannoksia.

Täs vaahdotaan sekä lapsen (tässä tapauksessa siemenen), että naisen oikeuksista. Missä on miehen oikeudet?? Ja että miehen käytös ei ole fiksua tai hyväksyttävää!!??? Ap:han itse kirjoittaa miehen olleen 100% varma ettei lasta halua. On siis ilmeisesti sanonut sen suoraan, ilman vehkeilyä. Mitäs väärää mies on siinä tehnyt?? Ei varmaankaan halua joutua samanlaisten syyttelyjen kohteeksi kuin täällä, joten se lienee syynä lähtöön ja on täysin ymmärrettävää.

Miehellä pitää myös olla oikeus haluaako lasta elämäänsä (millään tavalla) ja nyt puhun ainoastaan tästä keissistä, tätä kun ei voi yleistää.[/QUOTE]
Jos kyse on "siemenestä", tarkoitat tällä ilmeisesti sitä, että lapsi tulisi abortoida jos isä ei sitä halua? Koska jos ei abortoida niin kyllä sieltä tulee ihan oikea lapsi, jolla on ihan oikea oikeus elatukseen ja vanhempiinsa. Kyllä pakkoabortit on mielestäni aika paljon isompi vääryys, kun ehkäisyn kanssa mokanneen isän kuukausittainen rahanmeno lapsen elatukseen.

Ja sinäkö se päättäisit sitten jokaisessa yksittäistapauksessa, että onko nyt miehellä oikeus irtisanoutua isyydestään vai ei? Kyllä tässä nyt joudutaan väkisinkin puhumaan yleisesti asiasta, eikä vain yhdestä tapauksesta.

Muutenkin sinulla on hirveä vauhkoaminen päällä. Joutuuko miehesi kenties maksamaan elareita "jonkun muun naisen kakaroille" vai mistä tämä vihamielisyys kumpuaa?

Joko se miehen ehkäisypilleri on viimein sitten keksitty?

Onhan noita ollut jo hyvän aikaa. Ei vaan ole hirveän suosittuja, kun miehethän ei omaan kehoonsa hormoneita laita ja naisen on vaikea uskoa, että mies ne pillerinsä muistaa ottaa, kun nainen kuitenkin itse joutuu sitten mahdollisen abortin/lapsen tekemään.

Nii ja kato piuhat poikki (heti). Nainen saa haluta lapsia myöhemminkin, mies ei...
Miehen vasektomian voi kyllä peruuttaa aika helpolla operaatiolla, eikä kukaan pakota valitsemaan juuri vasektomiaa. Kyllä nainenkin voi halutessaan hommata sterilisaation, jos hän ei lapsia halua. Tässä tapauksessa kuitenkin halusi.

Jos kyse on "siemenestä", tarkoitat tällä ilmeisesti sitä, että lapsi tulisi abortoida jos isä ei sitä halua? Koska jos ei abortoida niin kyllä sieltä tulee ihan oikea lapsi, jolla on ihan oikea oikeus elatukseen ja vanhempiinsa. Kyllä pakkoabortit on mielestäni aika paljon isompi vääryys, kun ehkäisyn kanssa mokanneen isän kuukausittainen rahanmeno lapsen elatukseen.

Ja sinäkö se päättäisit sitten jokaisessa yksittäistapauksessa, että onko nyt miehellä oikeus irtisanoutua isyydestään vai ei? Kyllä tässä nyt joudutaan väkisinkin puhumaan yleisesti asiasta, eikä vain yhdestä tapauksesta.

Muutenkin sinulla on hirveä vauhkoaminen päällä. Joutuuko miehesi kenties maksamaan elareita "jonkun muun naisen kakaroille" vai mistä tämä vihamielisyys kumpuaa?

Kyllähän nainen tässä valinnan tekee. Mitäs tuumaisit että joutuisit itse maksajaksi jostain mitä et halua, vaan toinen vain päättää mielestäni jopa itsekkäästi?? Kokemasi "vihamielisyys"(?) johtuu vain ja ainoastaan siitä ettet osaa ajatella asiaa miehen kannalta. Itse olen ollut nuorena samanlaisessa tilanteessa ap;n kanssa, enkä hetkeäkään ajatellut niinkuin te. Se oikeus mulla varmasti on? Mielestäni myöskään mies ei saa yksin päättää siitä että lapsi pidetään jos nainen ei sitä halua.

[QUOTE="Susu";26855791]Kyllähän nainen tässä valinnan tekee. Mitäs tuumaisit että joutuisit itse maksajaksi jostain mitä et halua, vaan toinen vain päättää mielestäni jopa itsekkäästi?? Kokemasi "vihamielisyys"(?) johtuu vain ja ainoastaan siitä ettet osaa ajatella asiaa miehen kannalta. Itse olen ollut nuorena samanlaisessa tilanteessa ap;n kanssa, enkä hetkeäkään ajatellut niinkuin te. Se oikeus mulla varmasti on? Mielestäni myöskään mies ei saa yksin päättää siitä että lapsi pidetään jos nainen ei sitä halua.[/QUOTE]

Kyllä kokemani vihamielisyys johtuu ihan vain tästä!!!???!?!??!?!??!??!?!??!?!??!?!

Jos minä saattaisin alulle lapsen, kokisin todellakin velvollisuudekseni osallistua vähintäänkin rahallisesti kyseisen lapsen elämään. Enkä muuten halua enempää lapsia.

Ja miten se ap nyt sitten ajatteli? Ja mikä hänen ajattelussaan on väärää? Hänen olisi pitänyt abortoida omien toiveidensa vastaisesti, kun mies niin haluaa? Aika kammottavan huono päätös minusta, pelkästään tutkimuksetkin osoittavat, että painostuksen alla tehtyjä abortteja kadutaan eniten ja ne aiheuttavat mielenterveysongelmia myöhemmin. Ehkä itse koitat puolustella omaa päätöstäsi, vai miksi ap:lla ei saa olla samaa oikeutta valita kuin sinullakin oli?

Tulevaisuudessa kun keinokohdut yleistyy ehkä mieskin voi päättää pitää lapsen. Tämä on mielestäni hieno asia. Se taas, että joku toinen saisi ikinä päättää abortoida toisen henkilön sisällä kasvavan alkion... sille en löydä mitään perusteita.

Kyllä kokemani vihamielisyys johtuu ihan vain tästä!!!???!?!??!?!??!??!?!??!?!??!?!

Jos minä saattaisin alulle lapsen, kokisin todellakin velvollisuudekseni osallistua vähintäänkin rahallisesti kyseisen lapsen elämään. Enkä muuten halua enempää lapsia.

Ja miten se ap nyt sitten ajatteli? Ja mikä hänen ajattelussaan on väärää? Hänen olisi pitänyt abortoida omien toiveidensa vastaisesti, kun mies niin haluaa? Aika kammottavan huono päätös minusta, pelkästään tutkimuksetkin osoittavat, että painostuksen alla tehtyjä abortteja kadutaan eniten ja ne aiheuttavat mielenterveysongelmia myöhemmin. Ehkä itse koitat puolustella omaa päätöstäsi, vai miksi ap:lla ei saa olla samaa oikeutta valita kuin sinullakin oli?

Tulevaisuudessa kun keinokohdut yleistyy ehkä mieskin voi päättää pitää lapsen. Tämä on mielestäni hieno asia. Se taas, että joku toinen saisi ikinä päättää abortoida toisen henkilön sisällä kasvavan alkion... sille en löydä mitään perusteita.

Onko sulla nyt jäänyt päivän lääkkeet ottamatta vai onko noin muuten luetunymmärtämisessä ongelmaa???

[QUOTE="hmh";26855584]Jos mies ei halua lapsia hän voi ihan hyvin hoitaa ehkäisyn. Kortsu, piuhat poikki tai miehen ehkäisypilleri.

Miksi kutsutaan miestä joka EI huolehdi ehkäisystä? Isäksi.[/QUOTE]

Niin, mihinkään tasa-arvoisuuteen tässä ei tulla koskaan pääsemään, sen sanelee jo biologia. Se että miehiltä poistettaisiin elatusvelvollisuus kokonaan ei toisi juurikaan mitään positiivista uutta. Taas asian käsittely tapaus tapaukselta ja farssi-oikeudenkäynnit siitä mitä oltiin puhuttu ennen seksiä, mitä ehkäisyä käytettiin jne tuntuvat nautettavilta, harvalla noissa tilanteissa on edes ollut todistajaa mukana.

Selkeintä siis että miehellä on elatusvelvollisuus ja isyys voidaan testillä selvittää. Jokainen mies on tietoinen siitä mitä seksistä voi seurata ja jos on varma ettei lasta halua niin kannattaa toimia sen mukaan. Elatusmaksujen lisäksi muita velvollisuuksia ei ole ja siitä on hyvä naisten olla tietoisia tahollaan -myös tässä ap:n tapauksessa.

[QUOTE="Susu";26855866]Onko sulla nyt jäänyt päivän lääkkeet ottamatta vai onko noin muuten luetunymmärtämisessä ongelmaa???[/QUOTE]

Ei ole jääneet lääkkeet ottamatta enkä koe tarpeelliseksi alkaa vihjailemaan toisten ihmisten mielenterveydestä, vaikka he ovatkin eri mieltä kanssani.

Sinä et tunnu ymmärtävän, että kyllä muutkin tajuavat miehen kannan ja halun. Ne ovat vain ristiriidassa naisen (oikeus omaan vartaloonsa) sekä tulevan lapsen oikeuksien kanssa, ja muiden mielestä nuo jälkimmäiset oikeudet tässä tapauksessa (ja luultavasti ihan yleisestikin) voittavat. Eikä mies itsekään mikään syytön tähän tilanteeseen ole ollut. Ap:nkin mies on ihan itse päättänyt jatkaa seurustelua vielä, vaikka huonosti käyttäytyykin.

[QUOTE="Susu";26855791]Kyllähän nainen tässä valinnan tekee. Mitäs tuumaisit että joutuisit itse maksajaksi jostain mitä et halua, vaan toinen vain päättää mielestäni jopa itsekkäästi?? Kokemasi "vihamielisyys"(?) johtuu vain ja ainoastaan siitä ettet osaa ajatella asiaa miehen kannalta. Itse olen ollut nuorena samanlaisessa tilanteessa ap;n kanssa, enkä hetkeäkään ajatellut niinkuin te. Se oikeus mulla varmasti on? Mielestäni myöskään mies ei saa yksin päättää siitä että lapsi pidetään jos nainen ei sitä halua.[/QUOTE]

Itse ajattelisin miehen asemassa että oma moka ja siitä joutuu sitten maksamaan. Ei sen ihmeellisempää, nykyistä järjestelmää parempaa tapaa näiden asioiden hoitamiseen en keksi.

Henk.koht jos naisena tulisin raskaaksi tilanteessa jossa mies ei lasta halua niin en vaatisi isyydentunnustusta vaikka tuota oikeutta kannatankin. Mutta se olisi minun henkilökohtainen päätökseni enkä voi edes sanoa että se olisi oikein lasta tai ketään muutakaan kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Miehen vasektomian voi kyllä peruuttaa aika helpolla operaatiolla, eikä kukaan pakota valitsemaan juuri vasektomiaa. Kyllä nainenkin voi halutessaan hommata sterilisaation, jos hän ei lapsia halua. Tässä tapauksessa kuitenkin halusi.

Miksi ihmeessä miehen olisi mentävä vasektomiaan, jos olisi.
Miksi ihmeessä pitäisi hommata, jos sen aikoo perua eli ts. haluaa JOSKUS lapsia.
Sama pätee naiseen, eikä ainakaan nainen saa tuosta vaan sterilisaatiota.

Onhan noita ollut jo hyvän aikaa. Ei vaan ole hirveän suosittuja, kun miehethän ei omaan kehoonsa hormoneita laita ja naisen on vaikea uskoa, että mies ne pillerinsä muistaa ottaa, kun nainen kuitenkin itse joutuu sitten mahdollisen abortin/lapsen tekemään.

Hassua, että niistä ei silti löydy mistään mitään tietoa. Paitsi kehittelystä ja siitä miten sekin on jo Suomessa lopetettu.