[QUOTE="Susu";26851755]Kamalaa miehen haukkumista, ainakin alku, koko ketjua en edes sen naurettavuuden takia viitsinyt lukea. Mikäs se on miehen vika jos nainen päättää hankkia lapsen ja mies ei sitä halua!!?? Onko mies joku aivoton ääliö kuka ei saa päättää haluaako sitoutua rahallisesti ja muutenkin loppuelämäkseen johonkin!!??? Ja ei, mielestäni nainen EI saa yksin päättää vaikka raskaaksi olisikin tullut vahingossa. Ihan pitäis ap.n katsoa nyt peiliin. Ja mä olen myös nainen ja äiti mut jotain rajaa!!![/QUOTE]
En ymmärtänyt kommenttiasi, enkä jaksanut lukea sitä pidemmälle. Oli kyse vahingosta tai ei, niin mies joutuu kantamaan vastuunsa siitä, että nainen tuli raskaaksi. Toki - molemmat ovat vastuussa raskaudesta, mutta onneksi Suomessa ei voi ketään pakottaa raskaudenkeskeytykseen... Ja mikäli odottava äiti päättää jatkaa raskautta, niin hänellä on siihen oikeus. Mies on sanonut, ettei hän halua raskautta eli vauvaa, joten hän voisi siten myös rohkeasti ilmoittaa, ettei hän halua parisuhdetta. Jos näin ei tapahdu, joutuu odottava äiti päättämään, jatkuuko parisuhde toimimattomana tai osittain toimimattomana, vai erotaanko, ja kokeillaan elämää erillään.
Itselläni oli takana kahdentoista vuoden parisuhde, josta kymmenen vuotta naimisissa, kun vihdoin ja viimein raskauteni jatkui alkuvaihetta pidemmälle - keskenmenoja oli siis takana jo useampia. Rakenneultran jälkeen mies totesi, ettei hän enää osannut odottaa raskautta, vaan oli valmistautunut "vapaaseen elämiseen", joten raskaus ei ollutkaan toivottu. Pari kuukautta tämän jälkeen hän riehui kotona, ja teki lähtöä, kunnes viimein kehotin häntä lähtemään.
Tämän jälkeen elämäni on ollut hyvin seesteistä ja onnellista. Sain lapseni. Kaikki on mennyt hyvin. Lapsi on kasvanut ja kehittynyt hyvin. Vapaata minulla ei ole ollut lainkaan, mutta nyt, kun mies on uudessa parisuhteessa, hän esittää hyvää isää, ja lämmittelee suhdetta lapseensa. Lapsen kannalta asia olisi ihan ok, jos isä olisi aidosti kiinnostunut lapsesta, mutta kun asia ei ole näin...
Meitä on niin moneen junaan. Naisia ja miehiä. Joskus on vain parempi antaa niiden lapsellisten puolisoiden olla ja mennä, ja samoin näiden naurettavien kommentoijien.