raskaana ja pulassa. onko lapsen isän tiedot pakko kertoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko lapsen isää pakko selvittää? tai siis voinks mä jättää kertomatta kuka isä on, sanoo vaikka etten tiedä tai oo varma tai etten vaan taho kertoo?

oon 15v ihan kohta 16 ja tein positiivisen testin tänään. ei ollu suunniteltu juttu. ja ongelma on nyt se et isä on 20v. ollaan seukattu reilu 6kk salaa porukoilta. en voi kertoo kellekään kuka tän isä on ku en taho sille mitään vaikeuksii, ei tää ollu yksin sen vika :( mut en nyt tiä mitä pitäs tehä, mihin mun pitää ottaa yhteyttä, johkin neuvolaan?

Etkö sä voisi vain mennä raskauden keskeytykseen?

Se olisi kaikista järkevin ratkaisu jokaiselle tuossa tilanteessa. Ainakin sinulle ja alkiolle/sikiölle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ystävällinen neuvo;28641488:
Etkö sä voisi vain mennä raskauden keskeytykseen?

Se olisi kaikista järkevin ratkaisu jokaiselle tuossa tilanteessa. Ainakin sinulle ja alkiolle/sikiölle.

mut se on mun vauva :'( en mä sitä voi tappaa. mitä jos käy jotain enkä voi ikinä enää saada vauvaa. kyllä mä pärjään ja pidän tän. pakko pärjätä. nyt vaan oli vähän shokki. haluisin kertoo mun miehelle mut en uskalla.

ei olla oltu mutsin kans hirmu läheisiä nyt vähään aikaan. :/

Miltä luulet lapsesta tuntuvan kun ei tiedä kuka sen isä on....
Ja taas etsitään isää jossain kadonnutta etsimässä ohjelmassa...

Ja on sillä lapsen isälläkin oikeuksia lapseen.
Siis että kai sekin haluaa tavata lastaan... Kenties osallistua synnytykseen...

[QUOTE="a p";28641505]mut se on mun vauva :'( en mä sitä voi tappaa. mitä jos käy jotain enkä voi ikinä enää saada vauvaa. kyllä mä pärjään ja pidän tän. pakko pärjätä. nyt vaan oli vähän shokki. haluisin kertoo mun miehelle mut en uskalla.

ei olla oltu mutsin kans hirmu läheisiä nyt vähään aikaan. :/[/QUOTE]

Harva teini on kovin läheinen äitinsä kanssa ihan sen takia ettei se nyt vaankuulu murrosikään olla kovin läheinen. kyllä se silti susta välittää, se on vanhempien homma..

[QUOTE="a p";28641505]mut se on mun vauva :'( en mä sitä voi tappaa. mitä jos käy jotain enkä voi ikinä enää saada vauvaa. kyllä mä pärjään ja pidän tän. pakko pärjätä. nyt vaan oli vähän shokki. haluisin kertoo mun miehelle mut en uskalla.

ei olla oltu mutsin kans hirmu läheisiä nyt vähään aikaan. :/[/QUOTE]

Ei se ole vielä vauva. Siitä kehittyy vauva, jos raskauden annetaan jatkua.
Vastuullisinta olisi, jos ei annettaisi.

Hyvin epätodennäköistä, ettet enää ikinä tulisi raskaaksi ja muutenkin tuo perustelu on äärimmäisen itsekäs.
Tekisit lapsen ollessasi itsekin vielä lapsi, koska "mitä jos en sais enää vauvaa"? Haloo. Järki käteen nyt ja kanna vastuusi, äläkä rupea lisääntymään ja tuomaan viatonta ihmiselämää tänne omaa itsekkyyttäsi noin surkeassa tilanteessa.
Ajattele sitä "lasta".

Abortissa ei ole mitään väärää, vaan se on tuossa tilanteessa ainoa järkevä ja kunnioitettava ratkaisu. Hyvä sellainen, vaikkei kenenkään pitäisi tuohon tilanteeseen edes joutua, etenkään noin nuorena ja yksinäisenä.

Tsemppiä sinulle, mieti sitä keskeytystä. Mieti tulevaisuuttasi, mieti mitä pystyisit lapselle tarjoamaan henkisellä tasolla, kun olet itsekin vielä lapsi ja murrosiässä.
Vauva-aika on todella lyhyt. Sen jälkeen lapsi kasvaa ja vaatii henkisestikin paljon.

Lapsen isä saa syytteen alaikäisen hyväksikäytöstä tai jostain vastaavasta, jos paljastuu lapsesi isäksi. Aika varmasti asia jossain vaiheessa selviää. Neuvolassa ei tarvitse isää kertoa, voit sanoa, että oli yhdenillan juttu ja numeroa ja nimeä tai mitään tietoa ei ole. Mutta jos meinasit sitä lapsen isän kanssa kasvattaa, niin ei onnistu mitenkään, ilman, että mies joutuu jossain vaiheessa syytteeseen. Toki olisi miehelle ihan oikein ja tosiaan 20 vuotias ei voi pitää 15 vuotiasta kovin "minään". Älä kuvittele rakkaustarinaa välillenne, koska niin se ei todellakaan tule menemään. Aborttiin ei tietysti kannusta, mutta lapsen tulet elättämään yksin. Miehesi varmasti suuttuu asiasta, koska hän joutuu tästä ongelmiin. Todennäköisesti lähtee pois, eikä pidä mitään yhteyttä, jollet ilmoita häntä isäksi, jolloin häntä etsitään sitten oikeusteitse.

[QUOTE="vieras";28641517]Vai että ihan "mun miehelle". Sulla on omistajan elkeet jo 15-vuotiaana. Onnea vaan valitsemallasi uralla.[/QUOTE]

miksi sä käyt tolleen vittuilee? mä oon 30v ja mun mies on mun mies, oli jo ootas 1kk päästä tapaamisesta,vaik naimisiin mentiinki myöhemmin.

Olen ollut itse tuossa tilanteessa... mies oli vaan minua 8vuotta vanhempi. Päätin pitää vauvan, mutta luojan kiitos se meni kesken! Tuossa iässä kuvittelin asioiden menevän helpommin. Jos ei ole elänyt omillaan, ja oppinut pitämään huolen ja elättämään itsensä, niin miten voi olla valmis ottamaan toisesta vastuun 18vuodeksi? Omat opintosi ovat kesken. Ilman koulutusta on hankala saada hyvää työpaikkaa. Ja "huonommissa" työpaikoissa on niin pieni palkka että on kyllä ihan turha edes haaveilla mistään ekstrasta elämässä! Koulun penkille voi mennä tietenkin vauvan saatuakin, mutta opiskelu maksaa, vauva maksaa, eläminen maksaa... Rakkautta ja vastuullisuutta on ymmärtää tulevan lapsen etu. Äiti ajattelee Aina ensin lapsen etua! Voithan synnyttää sen ja antaa adoptioon. Tai keskeyttää. Lapsen pitäminen onnistuu mielestäni vain jos Sinun vanhemmat suostuvat lapsen huoltajiksi.
Isyyttä ei ole pakko kertoa/vahvistaa, en minäkään ole halunnut.

jos ei ole provo ,mieti nyt tyttö hyvä!! itse olin n 15 kun raskauduin 18v miehelle. en halunnut eka uskoa raskautta ja jahkasin asian kanssa ihan liian pitkään! niin pitkään että olin n rv20 kun ultrattiin, erikois luvalla sain keskeytyksen ja vauva piti synnyttää. tätä en kadu päivääkään en olisi ikinä ollut valmis äidiksi, nyt olen 24v ja naimisissa meillä on 9kk vauva ja tunnen itseni äidiksi. myöhemmällä iällä noin 20v tein abortin aikasilla viikoilla asia oli suhkot kivuton ja paljon helpompi. älä pilaa elämääsi äläkä jää miettimään kerrot asiasta heti tänään!

[QUOTE="helmi";28641728]no ei oikeastaan ole... ap sanoi kohta olevansa 16v. minä en näe 16v tytön ja 20v pojan välillä hirveesti eroa.. 20v poika saattaa olla jopa se lapsellisempi osapuoli.[/QUOTE]

20-vuotias on jo aikuinen mies, ei poika.

Yhteistyössä