Raskaana? Keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heimoi,

Kuukautiseni tulevat aina hyvin säännöllisesti ja ovat aina samanlaiset. Hankin raskaustestin, sillä neljä ensimmäistä oletettua kuukautisten päivää olivat niin vähä veriset, ettei kuukautisten voinut oikein sanoa edes alkaneen. Tein raskaustestin (viivatesti) neljäntenä oletettuna kuukautispäivänä ja tuloksena oli haamuviiva (mahdollisesti raskaana). Sitten kuukautiseni ikäänkuin alkoivatkin olettuna viidentenä kuukautispäivänä ja normaalin oloinen vuoto on nyt kestänyt noin 9 päivää (normaalisti kuukautiseni kestävät noin 6 päivää). Eilen tein toisen viivatestin ja siihen ilmestyi myös haalea viiva, mahdollisesti raskaana. Tänään tein digitaalisen testin, joka taas sanoi "Raskaana, 1-2 viikkoa".
Soitin tänään neuvolaan ja sieltä sanottiin raskauden todennäköisesti päättyneen keskenmenoon, mutta käskettiin testaamaan vielä viikon päästä uudestaan digitaalisella testillä.

Kysymykseni teille onkin: Onko teillä ollut tämän kaltaista kuukautisvuotoa raskaana ollessanne/raskauden alussa, ja onko raskaus keskeytynyt vai jatkunut? Toivoisin itse lasta, ja haluaisin vielä uskoa (vaikka faktat ymmärrän), että keskenmeno tämä ei olisi...

...hyvin todennäköisestihän se on keskenmeno. Mutta tottakai saa toivoa ja uskoa, ja ihan joskus se raskaus onkin jatkunut.
Asia voi olla kummin päin vaan...mutta 90%:n ajatuksella raskaus loppui ihan alkuunsakin... on voinut loppua jo ajat sitten..

Olen vanhoja ketjuja selannutkin, mutta ainakin kaikissa mitä olen lukenut kuukautiset eivät kuitenkaan ole olleet näin paljon normaalia pidemmät (tänään 10. vuotava päivä ja 14. oletettu kuukautispäivä). Eilen illalla/yöllä maha oli niin kipeä että heräilinkin yöllä. Ota nyt sitten selvää oliko kyse normaalista kohdun venymisestä alkuraskauden aikana vai keskenmenosta johtuvasta supistelusta. No, maanantaina uusi testi!