Raskaana, mites graavilohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja graavigravidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

graavigravidi

Vieras
Eli plussahan pärähti testiin ja raskaus alussa, tulevaa joulua mietin ja mun herkkua, graavilohta. Oletteko muut tehneet totaalilakon graavilohesta, vai oletteko sallineet itsellenne pari palaa esim. joulun aikaan? Siis te, jotka tykkää ko. kalasta :)

Kyllä itse söin raskaana ollessa jouluna niin graavilohta kuin mätiäkin. Graavilohi oli itse tehtyä ja taatusti viellä syömäkelpoista jouluaattona ja mäti oli myös tuoretta,ei pakastettua. Ja kuten arvata saattaa täällä myös ihan terveenä syntyi lapsi:D

Ehkä tuo kielto pätee ennemminkin epäilyttäviin olosuhteisiin ja pakattuihin tuotteisiin...

Voi nam!! Ihana kun vastasitte, itse tehdystä lohesta on kyse, eli voinen hyvillä mielin pari palasta nauttia :) Maksalaatikko taitanee sitten olla ainoa, mikä jää joulupöydästä syömättä, voi nam :P

Minulle taas neuvolassa sanottiin, että graavilohet yms. ehdottomasti pois. Riskinä erityisesti tuo tyhjiöpakkaus, monesti jopa kaupan tuoretiskillä myyty kala saattaa olla tyhjiöpakattua, joten asiasta pitää aina kysyä. Itse en ottaisi niin pienen asian takia niin isoa riskiä. Kuvitteletko, että se kala maistuu kovinkaan hyvältä, kun tiedät että samalla otat tietoisen riskin? Minä en ainakaan pystyisi nauttimaan, vaikka kuinka herkkua olisikin (ja graavilohi nyt varsin onkin :)). Vaikka todennäköisyydet ovatkin pieniä, niin todennäköisyys se on silti.

Niinhän se tosiaan on, että itsetehtyä voi hyvillä mielin syödä. Listerian takiahan sitä kehoitetaan välttämään, mutta koskee vaan näitä pakattuja tuotteita.

[QUOTE="qwer";25148485]Minulle taas neuvolassa sanottiin, että graavilohet yms. ehdottomasti pois. Riskinä erityisesti tuo tyhjiöpakkaus, monesti jopa kaupan tuoretiskillä myyty kala saattaa olla tyhjiöpakattua, joten asiasta pitää aina kysyä. Itse en ottaisi niin pienen asian takia niin isoa riskiä. Kuvitteletko, että se kala maistuu kovinkaan hyvältä, kun tiedät että samalla otat tietoisen riskin? Minä en ainakaan pystyisi nauttimaan, vaikka kuinka herkkua olisikin (ja graavilohi nyt varsin onkin :)). Vaikka todennäköisyydet ovatkin pieniä, niin todennäköisyys se on silti.[/QUOTE]

Aloittajanhan puhui nimenomaan itsetehdystä. Siinä riski on 0!

Mutta kannattaa olla kyllä satavarma kalan alkuperästä. Pointtihan oli se, että kaupan tuoretiskiltäkin ostettu raaka lohi (jonka sitten itse valmistaa) saattaa olla tyhjiöpakattu kuljetuksen ajaksi, joten asiasta kannattaa aina kysyä.