Raskaana olevat, kuinka usein teillä neuvola?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Huomenna pääsen itse pitkästä aikaa neuvolaan. Edellinen oli 8vko. sitten.

Edellisten raskauksien aikaan oli kyllä vähän useammin. Saas nähdä, luulisi että nämä loppuakohden vähän tihentyvät.
Mutta äippäpolillakin on tullut käytyä useammin kuin neuvolassa.
 
mä olen käynyt th:n luona neuvolassa 8 krt ja huomenna on LA,neuvolalääkärikäyntejä on ollut 2,äitiysneuvolassa olen käynyt 2 krt ultrassa ( nt sekä rakenneultrat ) ja kerran lähetteellä pari viikkoa sitten makoilemassa sydänkäyrillä tunnin verran..ja tämä on siis toinen raskaus mulla
 
1. raskaudessa aika usein, sittemmin vähemmän ja vähemmän. Koska 1. raskaus meni hyvi, luottavat että uudelleensynnyttäjällä kaikki menee hyvin ja osaa paremmin tunnistaa itse oireensa.
 
[QUOTE="xxx";25563859]Huomenna pääsen itse pitkästä aikaa neuvolaan. Edellinen oli 8vko. sitten.

Edellisten raskauksien aikaan oli kyllä vähän useammin. Saas nähdä, luulisi että nämä loppuakohden vähän tihentyvät.
Mutta äippäpolillakin on tullut käytyä useammin kuin neuvolassa.[/QUOTE]


Jos käyt useammin äippäpolilla niin siinä syy. Eihän siinä ole mitään järkeä ravata kummassakin, vaan jos olet juuri käynyt äippäpolilla, niin sitten ei heti neuvolaan.

Itse käyn äippäpolilla 1xkk alkuun ja loppuun tihenee ja neuvolassa koko raskauden aikana 3 kertaa ja nekin lähinnä Kelan papereita ym.
 
4 neuvolakäyntiä+ 1 lääkärineuvola ollu tähän asti- mulla viikkoja 31. Tästä lähin rupeaa neuvola olemaan 2 viikon välein. Tämä on toinen raskaus- ekassa oli neuvolakäyntejä huomattavasti enemmän.
 
Nyt ollu 1 lääkärikäynti ja 3 neuvolakäyntiä + 2 ultraa (NT ja rakenne), joissa e tehty kuin ultra.
Nyt olis ens viikolla seuraava neuvola viikolla 32+. Siitä eteenpäin en tiiä tiheneekö...lääkärin tapaan seuraavan kerran synnytyksessä :)
 
nykyään taitaa olla niitä neuvolakäyntejä harvemmin. Mulla oli ensimmäinen vasta viikolla 10 ja seuraavaa aikaa käskettiin soitella kun olen käynyt ekassa ultrassa (joka viikolla 12). Vielä viime vuonna oli automaattisesti kerran kuussa.
 
[QUOTE="vieras";25564088]mä kävin kerran kuussa sinne rv32(?) asti, sen jälkeen joka toinen viikko ja lopulta kerran viikossa (rv36-37 eteenpäin)[/QUOTE]

Näinhän sen pitäis olla.... Mutta ilmeisesti paikkakunta kohtaisia eroja... Itsellä kyllä näin oli neuvola käynit esikoisen kohdalla ja niin on nytkin vaikka maakunta on vaihtunut raskauksien välillä...
 

Similar threads

Ä
Viestiä
11
Luettu
868
M
V
Viestiä
9
Luettu
2K
Aihe vapaa
vierailija
V
P
Viestiä
2
Luettu
488
Lapsen saaminen
Kokenut testailija:-)
K

Yhteistyössä