Raskaana raskaassa työssä, kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitaja"

Vieras
Teen fyysisesti erittäin raskasta työtä (hoitajana pitkäaikaisosastolla), tein hiljattain plussatestin. Haluaisin kuulla kokemuksia muilta raskaantyön raatajilta, kuinka raskaus ja fyysisesti raskas työ sopii yhteen? Kuinka pitkille viikoille uskallan tehdä raskaita siirtoja yms? Olen perusterve ja suhteellisen hyväkuntoinen.

Sisätautivuodeosastolla töissä tammikuuhun asti, kun maaliskuussa oli laskettu aika. Meillä työkaverit parhaansa mukaan jeesaa, jos tosi iso vatsa, mutta mulla ei ollut. Yötyön meillä pomo lopettaa ite jossakin vaiheessa, vaikka muuten olisikin töissä.

Ratsastuksenohjaajana/kesäleirien vetäjänä/tallityöntekijänä eli paskaluojana rv 37 saakka jokaisessa (kolmas raskaus menossa nyt) raskaudessa. Nyt rv 32 ja hevosia kotosalla joten tallityöt jne. tulen tekemään sinne saakka kun vauva syntyy. Työpäivät usein 12-13h..
Mikäs siinä, pysyy keho ja mieli virkeänä kun saa puuhailla =)

Esikoisen odotus aikana olin kotihoidossa töissä, jossa myös paljon nosteltavia vanhuksia! Töissä olin rv 33 asti, jolloin loppui työsopimus. Ihan hyvin tuolloin pystyin työt tekemään, vaikka välillä raskasta olikin!
Nuorimmaista kun odotin, olin myös alkuraskauden aikana kotihoidossa sijaisena, mut jäin omasta halustanui pois, kun selkä reistaili alusta asti. Myöhemmin todettu välilevynpullistuma, lisäksi nostot aiheutti minulle supistuksia.
Raskaudetkin on niin erilaisia, että ihan omien tuntemusten mukaan voi raskastakin työtä tehä! :)

Yhteistyössä