Raskaana tietämättään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

-Jonttu-

Vieras
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/mista-kysymys-voiko-raskaana-olla-huomaamattaan/136882

Miten tällainen voi olla mahdollista muutoin, kuin että naisella on korvien välissä vikaa. Ei voi ymmärtää..

Meidän kylillä oli nuori likka jonka isä vei päivystykseen vatsakipujen takia, syntyikin potra poika. Eikä sitä kyllä kukaan huomannut, hieman pyylevä tyttö. En ole tytön kanssa itse puhunut niin en lähde sitä spekuloimaan tiesikö hän itse olevansa raskaana.

Mun on kanssa kamalan vaikea uskoa, ettei nainen huomaa mitenkään olevansa raskaana ja asia huomataan vasta kun tullaan ensiapuun synnytyspoltoissa... Siis mulla ainakin nyt keskivälin raskaudessakin lapsi melskaa niin kamalasti, että niihin potkuihin reagoi varmasti. Niin ja vaikka painoakin on enemmän kuin neuvola tykkää, niin kyllä mulla silti on ihan kunnon ja ISO vauvamaha. Ei tuollaista palloa syömällä saisi mitenkään tuohon eteen. Mä olenkin miettinyt, että jos sen asian pystyy itseltään kieltämään (ei toivottu raskaus, niin kuin tuossa linkissä lääkäri puhui psykologisesta jutuista), niin on se ihmismieli ihmeellinen!!!

Niin no, kaikkea ei todellakaan voi eikä tarvitse ymmärtää... Ihmetellä toki voi ja saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiskä:
Mun on kanssa kamalan vaikea uskoa, ettei nainen huomaa mitenkään olevansa raskaana ja asia huomataan vasta kun tullaan ensiapuun synnytyspoltoissa... Siis mulla ainakin nyt keskivälin raskaudessakin lapsi melskaa niin kamalasti, että niihin potkuihin reagoi varmasti. Niin ja vaikka painoakin on enemmän kuin neuvola tykkää, niin kyllä mulla silti on ihan kunnon ja ISO vauvamaha. Ei tuollaista palloa syömällä saisi mitenkään tuohon eteen. Mä olenkin miettinyt, että jos sen asian pystyy itseltään kieltämään (ei toivottu raskaus, niin kuin tuossa linkissä lääkäri puhui psykologisesta jutuista), niin on se ihmismieli ihmeellinen!!!

Niin no, kaikkea ei todellakaan voi eikä tarvitse ymmärtää... Ihmetellä toki voi ja saa.

Mä olen ihmetellyt samaa. Eilenkin lapsi potki terävillä kantapäillään niin, että oikein sattui. Siinä vaiheessa kun lapsi liikkuu, niin luulis jo menevän lääkäriin. Mut jos se on kyse siitä psykologisesta kieltämisestä, niin ehkä ne sit vaan kuvittelee ne jokskun vatsanväänteiksi. Mä luulen, että suurin osa noista on kuitenkin sellasia henkisesti jälkeenjääneitä, jotka ei huomaa raskautta edes loppuvaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Tarviiko kaikkea edes ymmärtääkään? Sellaista on hankala ymmärtää mitä ei ole itse kokenut.
Aivan niin.

Onhan se harvinaista, että raskautta ei huomaa, mutta ei mitenkään mahdotonta. Jos ei ole aiemmin synnyttänyt eikä tiedä, että pitäisi olla raskaana, sitä ei välttämättä huomaa. Mahassa nyt välillä vääntää ja murisee muutenkin, että vauvan potkuihin ei niin kiinnitä huomiota.

Minä tiedän yhden tapauksen, missä vähän pyylevä tyttö sai yllärinä vauvan. Söi pillereitä koko raskausajan ja menkat tulivat sen takia. Ei siis todellakaan tiennyt olevansa raskaana kun ehkäisystä oli huolehdittu eikä kyse ole mistään psykologisesta kieltämisestä.

Ja tiedän useammankin uudelleensynnyttäjän, jolla raskaus on mennyt puoleen väliin ja sitten liikkeet ovat herättäneet, että ohops, voisinkohan olla raskaana. Sekin menee siis viikkoja yli normaalin ensipotkujen tuntemisajan, kun niitä ei osaa odottaa.

Yhteistyössä