raskaana vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abuwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abuwa

Vieras
Lopetin e-pillerit noin kaksi viikkoa sitten.

Ollaan käytetty poikaystäväni kanssa kortsua sen jälkeen,mutta lauantaina kävi pikkuinen vahinko,kumi puhkesi. Ja tietenkin mun tuurilla ei ollu apteekki enää auki,eikä myöskään tänään. (eikä terveyskeskuksessakaan ollut.. )

Joten kuinka todennäköistä on,että olen raskaana?
Lasketaanko ovulaatio niistä e-pillereiden kierroista vai e-pillereitä aikasemmin olevista kierroista ?
(e-pillereiden aikana kierto oli 28päivää ja ennen niitä 35 päivää. )

^ Meinaan mulla ei oo vielä tullu luomu menkkoja e-pillereiden lopettamisen jälkeen,ja tein pari ovulaatio-testiä netissä,niin niiden mukaan jos mulla on ollu 28 päivän kierrot,niin 1-6pv tätä kuuta on kaikkein hedelmällisintä aikaa eli raskaus on mahdollisin.

toivottavasti joku tajuaa tästä jotain,sillä halusin paljon vastauksia kun en halua vielä raskaaksi!!! :)

Menet sitten huomenna lääkäriin.

Reseptilääkkeellä ehdit vielä saada jälkiehkäisyn kuntoon. Kaikenlisäksi lääkäri osaa antaa valistuneemman arvion raskausriskistä.

Lauantaina tapahtunut, eli maananaamuna jälkiehkäisypillerit kannattaa vielä ottaa. Niiden toiminta-aika on 72 tuntia. Toki se kyky ehkäistä mahdollista raskautta on heikompi joka tunti.

Isommissa kaupungeissa on päivystävä apteekki auki tänäänkin kello 22 asti tai jopa pidempään.

Kuparikierukka toimii ehkäisynä yli 72 tunnin rajan, jos sellainen asennetaan ja lisäksi on tullut joku uusi keino, johon lääkäri voi määrätä reseptin aina viiteen vuorokauteen asti..

Kukaan ei voi tietää sinun kuukautisrytmiäsi, kun olet vasta lopettanut e-pillerit. Se voi alussa heittelehtiä ja hakeutua kohdalleen vasta usean kuukauden kuluttua.

Yhteistyössä