Raskaana varatulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siniharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täh? olen kyllä ollut pitkässäkin suhteessa, mutta tää tuli yllätyksenä:
"hmh: yleensä se on nainen jolla kierukka tai pillerit,"

Jos ne pillerit ei vaikka sovi?

Tarkoitit kai kirjoituksellasi että se ehkäisy on vain ja ainoastaan naisen harteilla joka tilanteessa aina ja ikuisesti!
Ja jos sattuu raskaaksi tulemaan on toimittava sen mukaan mitä mies siitä miettii?
Ei helv.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Tarkoitit kai kirjoituksellasi että se ehkäisy on vain ja ainoastaan naisen harteilla joka tilanteessa aina ja ikuisesti!
Ja jos sattuu raskaaksi tulemaan on toimittava sen mukaan mitä mies siitä miettii?
Ei helv.

Biologiasta sen verran, että mies ei voi tulla raskaaksi.
Jos nainen ei missään tapauksessa halua tulla raskaaksi, on valitettava tosiasia, että jossain määrin siitä ehkäisystä on itse kannettava enemmän huolta kuin miehen. Vaikkei se reilua ehkä olekaan.

Mies selviää aika usein siitä vahingosta rahalla.

Nainen taas loppupeleissä saa/joutuu päättämään, mitä sen vahingon kanssa tehdään.
Naisen kropasta joka tapauksessa on kysymys, oli se ratkaisu sitten abortti tai lapsen synnyttäminen.

Ei helv.

Voi ei.. Nyt kirjoitin todella huonosti ymmärrettävää tekstiä.. Anteeksi, yritän uudelleen;

Eli, normaalissa parisuhteessahan ehkäisystä ymmärtääkseni keskustellaan ja päätetään yhdessä, ja yleens tai ainakin usein se on joku pitkäkestoinen tapa, kuten kierukka tai pillerit, jos ei lasta lähiaikoina aiota yrittää maailmaan. Mutta siis ehkäisymenetelmä on yhdessä mietitty.
Myös lasten hankkimista yleensä mietitään parisuhteessa yhdessä, milloin niitä voisi kenties tulla, ja kuinka monta.

Nyt sitten yleensä kun lukee näitä toisen naisen tarinoita, niissä teilataan vain mies syylliseksi, ja että on vain miehen asia hoitaa ehkäisy, mutta on vain naisen asia päättää pitääkö lapsen vai ei.

Eli se normaalin parisuhteen yhdessä asioista päättäminen ei enää päde.
Ja vielä, kyllä, mielipiteeni ei perustu yhteen vastaukseen, vaan sellaiseen yleiseen mielipiteeseen jonka olen lukevinani.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Ei helv.

Biologiasta sen verran, että mies ei voi tulla raskaaksi.
Jos nainen ei missään tapauksessa halua tulla raskaaksi, on valitettava tosiasia, että jossain määrin siitä ehkäisystä on itse kannettava enemmän huolta kuin miehen. Vaikkei se reilua ehkä olekaan.

Mies selviää aika usein siitä vahingosta rahalla.

Nainen taas loppupeleissä saa/joutuu päättämään, mitä sen vahingon kanssa tehdään.
Naisen kropasta joka tapauksessa on kysymys, oli se ratkaisu sitten abortti tai lapsen synnyttäminen.

Pääpointti tässä ketjussa ei pitänyt olla ehkäisyssä, mutta antaa nyt sitten mennä.
Mitäs ehkäisyä mielestäsi pitäisi käyttää jos kierukkaa ei lääkäri suositellut ja pillerit ei sovi?
sterilisaatio? selibaatti?
Vakavasti: mitäs muita vaihtoehtoja niitä on?

Pitkässä suhteessakin käytettiin ehkäisynä kondomia eikä silloin kyllä kukaan vihjaillut että ootte sit aatellu ottaa riskin???

Muita vaihtoehtoja... laastari tai kapseli, vai sopiiko nekään jos ei pillerit sovi? Tosin pillereitähän on nykyään monia erilaisia joten kai niistä jonku luulis käyvän.
Ja hmh:lle... kyllä meillä on käytössä ihan vaan kumi, syistä et toinen lapsi haaveissa parin vuoden sisällä ja pillereitä en aio alottaa kun ne joskus lopetin ja halut tuli takas & kiloja lähti 10.

Kerrot miehelle. Jos haluat olla rehellinen lapsellesi, joudut jonain päivänä hänellekin kertomaan, kuka hänen isänsä on. On paljon järkevämpää kertoa asiasta miehelle nyt, eipähän tule sitten yllätyksenä, jos lapsi jonain päivänä etsii isänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ehkäisyä on varmaankin turha miettiä kun se vauvan siemen on jo kasvamassa :o
mun mielestä on kyse lapsen oikeudesta isäänsä ja toisinpäin

Jep.. :)
Turhaa se on tässä vaiheessa miettiä.
Alkoi vaan ärsyttämään että onko kumien käyttäminen ehkäisynä monienkin mielestä tietoista riskinottamista?

Alkuperäinen kirjoittaja siniharmaa:
Alkoi vaan ärsyttämään että onko kumien käyttäminen ehkäisynä monienkin mielestä tietoista riskinottamista?
Yhdyntä on aina tietoista riskinottamista.

Kerrot miehelle. Jos pelkäät, että hän onnistuu painostamaan sinua, odotat niin kauan, ettei aborttia enää voi tehdä. Varmasti selviät, oli mies tukena tai ei, et olisi ensimmäinen.

Ja teille moralisoijat:
Toivottavasti joku teistä on se nainen, jolle sattui "vahinko" vauvakuumeissaan heti suhteen alussa. Mies haikaili entistään, joka olen minä. Läheltä piti, ettei sattunut vahinko toisaallakin... Luonto hoiti sen asian pois päiväjärjestyksestä, jos teidän "kieltänne" puhutaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
No suo anteeksi, mutta sinun tapauksessasi olisi pitänyt jättää olematta varatun kanssa??!
Eli vaihtoehto d) selibaatti.

Jep.
Entäs toisenlaisessa suhteessa?

p.s Me muuten kyllä keskusteltiin ehkäisyt sun muut läpi.

Enkä ole sitä mieltä että miehen vastuulla pelkästään olisi ehkäisy.. enkä kyllä allekirjoita yhtään muutakaan kohtaa aiemmasta kirjoituksestasi

Alkuperäinen kirjoittaja siniharmaa:
ehkäisyä on varmaankin turha miettiä kun se vauvan siemen on jo kasvamassa :o
mun mielestä on kyse lapsen oikeudesta isäänsä ja toisinpäin

en yhtään ihmettele että kyrsii,mua ärsyttää aina se että täällä ei aina saa vastausta siihen kysyttyyn vaan johonkin muuhun.

en yhtään ihmettele että kyrsii,mua ärsyttää aina se että täällä ei aina saa vastausta siihen kysyttyyn vaan johonkin muuhun.
Ei tämä ole mikään kysymys ja vastaus -palsta vaan moralisointipalsta. Etkö ole sitä vielä huomannut? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei tämä ole mikään kysymys ja vastaus -palsta vaan moralisointipalsta. Etkö ole sitä vielä huomannut? :D

tosiaan :laugh:
vasta päälle vuoden palstaillu ja nyt sä vasta herätit mut :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kerrot miehelle. Jos haluat olla rehellinen lapsellesi, joudut jonain päivänä hänellekin kertomaan, kuka hänen isänsä on. On paljon järkevämpää kertoa asiasta miehelle nyt, eipähän tule sitten yllätyksenä, jos lapsi jonain päivänä etsii isänsä.

En ollut päässyt ajatuksissa ihan vielä noin pitkälle että pitäähän sitä lapselle kertoa kuitenkin jossain vaiheessa. Enkä halua valehdella.
Paniikinomaiset ensimmäiset ajatukset vaan oli, että muutan jonnekin pois täältä ja aloitan tyhjästä paikassa jossa kukaan ei tunne entuudestaan ja että miehellekin ois helpompi kun ei edes tietäis..
mutta ei se ihan niin taida mennä?

Päätin jo että kirjoitan kirjeen jonka lykkään käteen luettavaksi jos sanat juuttuu kurkkuun.
Osa tästä pelosta johtuu vanhoista kokemuksista. Väkivallasta.. mieli muodostaa väkisin kuvaa mitä voisi tapahtua. :(
Luotan kuitenkin tähän mieheen 99,99% varmasti ettei hän käyttäydy väkivaltaisesti.
99% sen takia etten taida koskaan, missään tilanteessa pystyä luottamaan kehenkään 100%

Jos mies ei halua olla mukana lapsensa elämässä niin se on hänen häpeä ja menetys ei sinun! Tietty lapselle olisi parempi jos olisi molemmat vanhemmat mutta... kunhan nyt ensin saat kerrottua asian niin mietit sitten elämää eteenpäin. Asioilla on tapana järjestyä.

sinua paremmin kuin uskot. On helppoa "ajautua tilanteisiin", kun on joskus joutunut kokemaan väkivaltaa tms. Toivottavasti et ota pahalla, kun en niin sitä tarkoita. Noh, varmaankin tiedä, mitä tarkoitan, koska olet jotain samanlaista kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
sinua paremmin kuin uskot. On helppoa "ajautua tilanteisiin", kun on joskus joutunut kokemaan väkivaltaa tms. Toivottavasti et ota pahalla, kun en niin sitä tarkoita. Noh, varmaankin tiedä, mitä tarkoitan, koska olet jotain samanlaista kokenut.

Ehkä totta joo..
En ottanut pahalla :hug:

Täällä taas..
Elämää mietiskelemässä.
Oikeastaan hämmästelen että sain noinkin vähän kakkaa niskaani.. odotin pahempaa.

Ehkäpä tulen kertomaan sitten kun asiat ratkeavat suuntaan tai toiseen. Tänään puhelimessa vihjaisin et haluisin tavata.. ja jutella.. :o huuu..

Vieläkin vaan mietityttää että pitäisikö sittenkin oottaa kertomisen kanssa?
Yksi ystäväni kertoi surullisen jutun.
Oli joutunut tekemään abortin kun mies oli painostanut ja uhkaillut niin pahasti ettei ollut uskaltanut pitää lasta. Katuu vieläkin asiaa.

Yhteistyössä