raskaanaolevat otatteko sikarokotteen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämäteen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla myös LA kahden viikon päästä, enkä aio rokotetta ottaa. Mun päätökseni sinetöi tiedot siitä, että kyseistä rokotetta ei ole hyväksytty Yhdysvalloissa ja joissakin maissa (kuten esim. Kanadassa) sitä ei uskalleta antaa raskaana oleville naisille lainkaan. Ilmeisesti Saksassakin sen käyttö raskaana olevien kohdalla aiotaan peruuttaa. Suomen rokote on niin kokeellisella asteella, etten tosiaan uskalla asettaa lastani sen vaaroille alttiiksi. Sitä ei ole vielä koskaan testattu raskaana olevilla ihmisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja 12+5:
mä kävin äsken terkkarilla ja suositteli ottamaan..

Terveydenhoitohenkilökunta sanoo mitä THL käskee. Kuten myös lääkärit. Vaikka ne olisivat eri mieltä, ne tuskin uskaltavat sitä sanoa. Niin kauan, kun he välittävät annettua tietoa, he eivät ota henkilökohtaista vastuuta sanomisistaan.

Minä sain jo :D

Muutama tunti sitten terkkari soitti, että mitä tehdään täällä on rokote.
En tosiaankaan tiennyt mitä tekisin ja olen tässä tuumaillut suuntaan ja toiseen asiaa, mutta
kallistuin sitten ottamaan koska on diabetes ja astma, sekä tuplia odotan.

En tosin osaa hysterioida koko sikaflunssasta yhtään, mutta ajattelin kuitenkin sen olevan riskitön ja turvallinen sekä vauvoille sitten tarpeellinen jos sattuu joku menemään vikaan ja tuleekin joku tulehdus homma tai jos pitää päätyä sektioon niin jo tuo diabetes on siinä huono homma haavan parantumisen takia, joten ei enää mitään flunssia tarvitsisi sitten pelätä.

Tosin eihän se 100% suojaa anna, ja meillä on kaikki muut menny flussa tautia läpi nuorin jo neljännen kerran tälle syksyä, mutta minä olen pysynyt terveenä
:D

Hankala juttu, mutta onneksi tuli itselle niin nopeasti sitten kuitenkin eteen vaikka tiesin odotella soittoa tällä tai ensi viikolla, mutta nyt se on otettu ja perua ei voi =)

Alkuperäinen kirjoittaja en ota:
Mulla myös LA kahden viikon päästä, enkä aio rokotetta ottaa. Mun päätökseni sinetöi tiedot siitä, että kyseistä rokotetta ei ole hyväksytty Yhdysvalloissa ja joissakin maissa (kuten esim. Kanadassa) sitä ei uskalleta antaa raskaana oleville naisille lainkaan. Ilmeisesti Saksassakin sen käyttö raskaana olevien kohdalla aiotaan peruuttaa. Suomen rokote on niin kokeellisella asteella, etten tosiaan uskalla asettaa lastani sen vaaroille alttiiksi. Sitä ei ole vielä koskaan testattu raskaana olevilla ihmisillä.

Mitään rokotetta ei testata raskaana olevilla!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Jep, jep. EIKÄ NIITÄ MYÖSKÄÄN ANNETA.

Ei paljon testailla lääkkeitä tai muitakaan raskaana olevilla ja silti niitä käytetään raskaana.

Minä ainakin otan kunhan sen vaan voi saada.

Ei paljon testailla lääkkeitä tai muitakaan raskaana olevilla ja silti niitä käytetään raskaana.

Minä ainakin otan kunhan sen vaan voi saada.

Ei testata mutta usein lukee että ei ole huomattu raskaana oleville aiheuttavan mitään tai vastaavaa. Olkaa te nyt niitä kekaniineja jotka rokotteen otatte. Tietää sitten muut tulevaisuudessa kun sitten on todettu tuleeko raskaana oleville (sikiölle) mitään.

Joissain tilanteissa on pakko antaa raskaana olevalle rokote, esim. jäykkäkouristus.

Tuohon koekaniininäkökulmaan sen verran, että itse toimin mieluummin todennäköisesti turvallisen rokotteen kuin sikainfluenssatartunnan koekaniinina. Jälkimmäisessä tapauksessa ottaisin riskin omasta kuolemastani, keskenmenosta tai sikiövauriosta (kaikki useasti dokumentoituja tartunnan yhteydessä). Rokotteeseen ei ole vielä kukaan kuollut, sikainfluenssaan jo useita tuhansia. Vaikka lapseni tai minä saisimme rokotteesta haittavaikutuksia, valitsisin silti sen ennemmin kuin kuoleman riskin.

Kyllä mun luottamus THL:ään on mennyt tämän rokotuskampanjan myötä. NIIN monessa muussa maassa tätä Pandemrix rokotetta pidetään liian riskialttiina, mutta THL vaan vakuuttaa meille, kuinka "turvallinen" se on. Olenko ainoa, joka epäilee THK:n tarkoitusperiä? Millä lailla te muut perustelette sen, että monessa kehittyneessä maassa asiantuntijat ovat täysin eri mieltä sen turvallisuudesta? Meinaatteko, että maailman ainoat ja parhaat asiantuntijat löytyvät Suomesta? Minä en.

Mä otan. Luettuani aiheesta, olen vakuuttuneempi sairauden riskin olevan suurempi kuin rokotteen riskin. Saan rokotteen marraskuun alussa.

Yksikään rokote ei ole täysin turvallinen joten ainoana vaihtoehtona on pohtia kumpi riski on suurempi. Olisi eri juttu jos asuisin Suomessa jollakin pikkupaikkakunnalla, jossa koko tauti on vain median hypetys. Mutta tässä miljoonakaupungissa, jossa asun, sikainfluenssaa raportoidaan ympäriinsä, niin kouluissa kuin työpaikoillakin.

Edellisen kirjoittajan väittämä siitä, että kehittyneiden maiden asiantuntijat ovat rokotteesta hyvin eri mieltä on virheellinen. Joka maassa on toki eriäviä mielipiteitä ja monenlaisia salaliittoteorioita, mutta mm. WHO suosittelee H1N1-rokotetta, adjuvanteilla ja ilman.

Edellä onkin linkki tuohon asialliseen rokotekeskusteluun. Siellä on myös aika paljon tieteellistä tietoa.

Otan rokotteen. Taudin riski on rokotteen riskejä suurempi.

Tuosta vastustuksesta USassa: se kai liittyi niihin pakkorokotteisiin joissa on eläviä taudinaiheuttajia. Suomen rokotteessa niitä ei ole.

Pohjoisessa on kuulemma jo tuhat tartuntaa eli kertoo viruksen tarttumisesta nopeasti ihmisestä toiseen. En ottaisi jos en olisi riskiryhmässä eli raskaana. Musta on aivan selviö että tässä painavat nyt kupissa enemmän faktatiedot jälkitautien vaarallisuudesta odottajille kuin kuvitellut rokotteen riskit. Lisäksi kyllä luotan rokotteen turvallisuuteen siten kuin nyt rokotteeseen voi luottaa (mikään rokote ei ole 100% varma). Sehän ei ole uusi rokote vaan vanha rokote jossa vain viruskanta on muutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun luottamus THL:ään on mennyt tämän rokotuskampanjan myötä. NIIN monessa muussa maassa tätä Pandemrix rokotetta pidetään liian riskialttiina, mutta THL vaan vakuuttaa meille, kuinka "turvallinen" se on. Olenko ainoa, joka epäilee THK:n tarkoitusperiä? Millä lailla te muut perustelette sen, että monessa kehittyneessä maassa asiantuntijat ovat täysin eri mieltä sen turvallisuudesta? Meinaatteko, että maailman ainoat ja parhaat asiantuntijat löytyvät Suomesta? Minä en.

Voisitko laittaa linkkiä, jos sulla on. En löydä hakemalla googlella tietoja noista rokotteen kieltäneistä maista. Uskon siis, että näin on, mutten vaan löydä lisätietoa..

THL, kuten yleensäkin kunkin maan terveysviranomaiset, ottavat tietysti yhden kannan asialle ja he ovat päättäneet luottaa tuohon rokotteeseen.

Onko muissa maissa rokote kielletty juuri tiomersaalin takia? Sitähän ei nykyään enää sallita rokotteissa normaalioloissa. Johtuisiko siitä nämä maiden torjuvat päätökset rokotteen suhteen? Kuitenkin aiemmin (silloin kun me olemme saaneet rokotteemme) useimmat rokotteet sisälsivät juuri tuota elohopeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja otan:
Otan rokotteen. Taudin riski on rokotteen riskejä suurempi.

Tuosta vastustuksesta USassa: se kai liittyi niihin pakkorokotteisiin joissa on eläviä taudinaiheuttajia. Suomen rokotteessa niitä ei ole.

Vastustus koskee nenäsumutteita. Kyseinen viittaus USA:han koski sitä, että siellä ei ole hyväksytty Pandemrixin käyttöä lainkaan johtuen juuri sen riskeistä.

Yhteistyössä