Raskas elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Almandiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Almandiini

Jäsen
10.03.2012
793
0
16
Mulla on ollut niin raskas elämä, että tuntuu siltä jo että haluaisi jotenkin luovuttaa. Ikään kuin antaa asioiden olla, kun enhän niille kuitenkaan mitään voi. Olen oikeastaan "ammentanut" itseni tyhjiin ja moni asia on tullut opittua kantapään kautta. Joskus on sellainen olo, tai aika useinkin, että voisipa vaan kadota, mennä kauas pois. Elää sellaista elämää, mikä olisi itselle hyväksi. Ei aina vain muille. Niin, tällä hetkellä, jo vuosia olen elänyt elämää joka on muiden etusijalle asettamista, muiden huomioon ottamista, itsensä ja omat tarpeensa unohtaen. Kyse ei ole ihan tavanomaisesta arjesta, ei ihan tavanomaisista ongelmista. Vaan sellaisista, jotka ylittävät sen sanonnan "kenellekään ei anneta isompaa taakkaa kuin jaksaa kantaa". Minusta tuntuu, että olen jo taakkani kantanut.

Tiedätkö- et ole ainoa. Elämäntilanteeni voi olla ihan eri kuin sinulla mutta tajuan niin hyvin nuo tunteet.
Mutta silti, ei vaan pysty alkaa itsekkääksi ihmiseksi ajatellen vain itseään. En pystyisi elämään jos niin tekisin, rakkaani luottavat minuun ja minun pitää kantaa vastuu. Välillä olen kuolemanväsynyt ja toivoisin voivani koomassa nukkua muutaman vuoden.
Ei kuitenkaan kaikki ole pielessä, elämässäni on myös ihania asioita, jotka saavat minut jatkamaan päivästä toiseen.

[QUOTE="vieras";26152389]Tiedätkö- et ole ainoa. Elämäntilanteeni voi olla ihan eri kuin sinulla mutta tajuan niin hyvin nuo tunteet.
Mutta silti, ei vaan pysty alkaa itsekkääksi ihmiseksi ajatellen vain itseään. En pystyisi elämään jos niin tekisin, rakkaani luottavat minuun ja minun pitää kantaa vastuu. Välillä olen kuolemanväsynyt ja toivoisin voivani koomassa nukkua muutaman vuoden.
Ei kuitenkaan kaikki ole pielessä, elämässäni on myös ihania asioita, jotka saavat minut jatkamaan päivästä toiseen.[/QUOTE]

Tiedän että en ole ainoa, kiitos sanoistasi. Jaksamista sinulle tilanteessasi!

Joskus pitää osata olla itsekäs ja ajatella vain itseään, että jaksaa. Ota omaa aikaa vaikka vain
päiväksi tai pariksi, hemmottele itseäsi vähän. :hug:

Joskus pitää osata olla itsekäs ja ajatella vain itseään, että jaksaa. Ota omaa aikaa vaikka vain
päiväksi tai pariksi, hemmottele itseäsi vähän. :hug:

Mutta jos itseä ajatteleminen tarkoittaa, että pitäisi pyytää lastensuojelusta apua, jotta saisi nuorimmaisellekin tukiperheen tai ylipäänsä paikan, joka on hänen kanssaan sillä aikaa kun haluaisin saada aikaa itselleni....ajatus ei houkuta.

Mutta jos itseä ajatteleminen tarkoittaa, että pitäisi pyytää lastensuojelusta apua, jotta saisi nuorimmaisellekin tukiperheen tai ylipäänsä paikan, joka on hänen kanssaan sillä aikaa kun haluaisin saada aikaa itselleni....ajatus ei houkuta.

Eikö siulle ole ketään läheistä tai ystävää, joka voisi lapsia / lasta hoitaa edes tunnin tai pari, että voisit vaikka käydä yksin kahvilassa, kampaamossa, hieronnassa, jalkahoidossa tai vaikka ostoksilla ?

Eikö siulle ole ketään läheistä tai ystävää, joka voisi lapsia / lasta hoitaa edes tunnin tai pari, että voisit vaikka käydä yksin kahvilassa, kampaamossa, hieronnassa, jalkahoidossa tai vaikka ostoksilla ?

Nuorimmaisen kummitäti voi hoitaa sen tunnin tai pari pyydettäessä, tosin se on kiven alla. Hänellä on nyt niin tuore parisuhdehuuma. Sukulaiseni asuvat kaukana.

Tunti pari ei oikeastaan mun tilanteessa riitä. Se olisi vaan kunnon pesäero olemassaolevaan tilanteeseen, kunnon repäisy kauas pois. Silti en voi jättää taakseni pieniä lintuja, joiden siivet ovat vielä lastoitettuna. Vasta kun lastat voi ottaa siivistä pois, pääsen itsekin lentämään.

Yhteistyössä