raskauden keskeytys(kö)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
Olen raskaana (ihan alussa) ja suunnittelimme mieheni kanssa raskauden keskeytystä,mutta mieli alkaa muuttua kun olen netistä lukenut kaikkea keskeytykseen liittyvää.ainoa asia minkä takia olisin keskeytystä tekemässä on raha. minun pitäisi syksyllä päästä opiskelemaan oppisopimuksella koska muuten taloudellinen tilanne menee liian tiukille. ehtisin toki olla töissä muutaman kuukauden ennen lapsen syntymää, mutta mietin miten tuleva työnantajani tähän suhtautuu.... haluaisin todella neuvoja tähän hankalaan tilanteeseen... abortti on ajatuksena todella inhottava, mieluummin pitäisin lapseni.

ja kun ajattelen ihmisiä joille lapsenteko on monen itkun ja surun takana, eivätkä he välttämättä koskaan saa lasta, on omat suunnitelmat keskeyttää raskaus aivan järjetön...

kiitos jo etukäteen ajatuksistanne,ei ole muita joille puhua asiasta.

Vähänkin jos ajatukset sanoo ei ni sanoisin että se on selvä ei. Kadut muuten myöhemmin.

Abortti on jokaisen oikeus ja monelle varteenotettava vaihtoehto mutta se on aina selkeä KYLÄÄ oltava ennenkuin siihen ryhtyy.

Onko sinulla jo oppisopimuspaikka valmiina?Ko firmassa pitää olla valmiina työpaikka ja pitää olla pätevä koulutttaja siihen työpaikkan työkkärin mielestä .Oletko varmistanut nuo asiat?Jos et ole varma ,KANNATTAA miettiä tarkoin.Voimia sulle ratkaisuusi ,voimahaleja ja jaksamista ,mitä sitten päätätkin!!

En mä tekis aborttia rahan takia. Jos oot kotona, saatte varmasti asumistukea ym, ja toisaalta, ei pieni vauva vielä juurikaan kuluta, vaatteita saa varmasti käytettynä ym. Varmasti raha-asiat järjestyis.

miten kukaan voi olla noin itsekäs että opiskelujen takia tekisi abortin. Ajatteleppas asiaa siltä kantilta, että kuulisit omien vanhempiesi puhuvat sinusta noin,: "Me ajateltiin ensin tehdä abortti koska äitisi halusi opiskella..." Voi kuinka kiität niitä nyt että sait syntyä. Et välttämättä tunne lastasi kohtaa vielä mitään, mutta hän on ihminen, vielä vain piilossa. Anna sen lapsen syntyä, miten ihanaa se olisi. Mikään ei ole niin ihanaa kun lapsi, joka aamulla hymyilee sinut nähdessäsi. Opiskella voit kyllä myöhemmin vaikka mieluummin heti kun lapsi täyttää 10kk, mutta älä tee aborttia!!

Itse olen abortin tehnyt, ja edelleen sitä kadun. Nyt minulla on yksi ihana tytär, mutta tuttavani teki abortin nuorena, ja nyt hänellä on ongelmia saada lapsi, myös hänen miehellään ennestään biologisia lapsia eli miehessäkään tuskin on vikaa.

mä en missään tilanteessa abortois, vaan asiat tuppaa järjestymään parhain päin. ja tekee pahaa lukea että joku sellaista suunnittelee, varsinkin koska itsellä tärppiä ei ole käynyt, vaikka kovasti sitä toivotaankin :(

Tein abortin opiskelujen takia viisi vuotta sitten 20-vuotiaana. Ei ole sen jälkeen lasta kuulunut, ei edes hoidoilla. Itse en samaa, niin itsekästä virhettä tekisi enään IKINÄ.

pari paikkaa ois aika varmana kiikarissa,mutta sitä mietinkin, että entä jos en saakkaan töitä ja "tapoin" lapseni turhaan. mitä enemmän mietin asiaa,sitä enemmän tahdon pitää tämän lapsen.

On tehty tutkimus (en kuolemaksenikaan muista linkkiä) jossa kerrottiin että abortin tehneiden lapsettomuus prosentti oli huikea. Ilmeisesti vaikuttaa oleellisesti mahdolliseen tulevaan raskauteen, jos ylipäätään raskautuu uudelleen... :O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pari paikkaa ois aika varmana kiikarissa,mutta sitä mietinkin, että entä jos en saakkaan töitä ja "tapoin" lapseni turhaan. mitä enemmän mietin asiaa,sitä enemmän tahdon pitää tämän lapsen.

Tapoit lapsesi turhaan?? Voiko niin tehdä?? Ei kai. Siis mene itseesi.

Alkuperäinen kirjoittaja friida:

myönnetään että tuo vertaus oli aika paska,en tarkoittanut sitä noin.ei vaan meinaa ajatukset luistaa kun itku silmässä kirjotan :(

miten kukaan voi olla noin itsekäs että opiskelujen takia tekisi abortin. Ajatteleppas asiaa siltä kantilta, että kuulisit omien vanhempiesi puhuvat sinusta noin,: "Me ajateltiin ensin tehdä abortti koska äitisi halusi opiskella..." Voi kuinka kiität niitä nyt että sait syntyä. Et välttämättä tunne lastasi kohtaa vielä mitään, mutta hän on ihminen, vielä vain piilossa. Anna sen lapsen syntyä, miten ihanaa se olisi. Mikään ei ole niin ihanaa kun lapsi, joka aamulla hymyilee sinut nähdessäsi. Opiskella voit kyllä myöhemmin vaikka mieluummin heti kun lapsi täyttää 10kk, mutta älä tee aborttia!!

No ei se nyt ihan noinkaan ole! Moni ihminen miettii elämässään, että kenties olisi parempi ollut olla syntymättä. Mutta asiaan: abortti on toimenpide siinä missä muutkin toimenpiteet ja itsekästä se ei missään nimessä ole, päinvastoin. Tässäkin tilateessa ap pohtii, että miten lapsen kasvattaa jos rahasta tekee tiukkaa. Sehän on enemmänkin vastuunkantoa, itsekästä olisi "väkisin" synnyttää lapsi, vaikkei rahaa ja toisilla rakkautta riitäkään.

Pienen hetken se lapsi hymyilee aamuisin, useimmiten se kiljuu yöt ja päivät, ei kaikki koe äityyttää ainoana oikeana ratkaisuna. Mun mielestä ratkaisua aborttiin tai lapsen pitämiseen ei tee muu kuin tuleva(t) äiti ja/tai isä.

Abortissa että äitydessä on molemmissa puolensa ja ap kuten kaikki muutkin tehkööt abortin tai pitäkööt lapsen, jokainen harkintansa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja gimma:
On tehty tutkimus (en kuolemaksenikaan muista linkkiä) jossa kerrottiin että abortin tehneiden lapsettomuus prosentti oli huikea. Ilmeisesti vaikuttaa oleellisesti mahdolliseen tulevaan raskauteen, jos ylipäätään raskautuu uudelleen... :O

Paskanmarjat! Typerää pelotella ihmisiä tällä. Enemmän sitä lapsettomuutta synnytykset ja sektiot ja niiden mukanaan tuomat komplikaatiot aiheuttavat.

myönnetään että tuo vertaus oli aika paska,en tarkoittanut sitä noin.ei vaan meinaa ajatukset luistaa kun itku silmässä kirjotan :(

Hommaa se paikka, mutta siirrä aloitus ajankohtaa parin vuoden päähän. Tee siihen asti muita töitä.

mutta saako kysyä, minkä ikäinen oikein olet? miksi ei ehkäisty, jos ei olla edes varmoja halutaanko sitä lasta vai ei? kyllä ne rahat jotenkin riittää, kun pidät se lapsen. ei se lapsen vika ole että sinä olet raskaana, joten älä rankaise lasta omista tyhmistä virheistäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja gimma:

tutkimuksen tosiaan haluaisin nähdä ja erityisesti sen joka tutkimuksen on teettänyt. (amerikkalainen uskonlahko?) Nykyisin aborttimenetelmät on tosi turvallisia ja viikot joilla esim kaavintoja tehdää vielä melko pienet (alle 12 viikkoa). Toista on ollut esim 50- ja 60- luvulla, jolloin abortit on teetetty laittomasti. Jos tutkimus on tehty tuolloin, niin uskon, jos 2000- luvulla, niin en tosiaan. Pelottelua ja propagandaa.

minkä ikäinen olet ap? ei kuulosta kovin aikuismaiselta ajatukselta tehdä aborttia opintojen/rahan takia. tulet huomaamaan, että tässä maailmassa aika moni asia on neuvoteltavissa, myös tuo oppisopimus tai työpaikka-asiakin. mitä jo menet sitten, kun vauva on syntynyt? ja todentotta, silloin voi jo olla sun ajatukset toiset ja ajatkin toiset. voit haluta toiseen opiskelupaikkaan tai työhön ylipäätään, lapsi muuttaa kummasti asenteita ja ajatuksia.

ja vielä lisäyksenä tähän että minulla on jo kaksi ihanaa lasta.aina olen ollut aborttia vastaan (siis että en itse haluaisi sellaista tehdä ) keskenmenojakin on ollut nuoruudessa 2. en taida pystä aborttiin, katuisin sitä koko loppuelämäni....

Yhteistyössä