Raskauden yritys + lääkkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Te kenellä on käytössä lääkkeet, jotka ovat kiellettyjä raskauden aikana, uskallatteko syödä niitä silloin kun ehkäisyä ei ole ja vauva saa tulla kun on tullakseen? Lähinnä mietin sitä että onko ovulaatio/munasolun kypsyminen vaarassa tällöin. Jos ideana lopettaa lääkkeet vasta kun raskautuisi.

Riippuu täysin lääkkeestä. Auttaisi paljon jos kertoisit, mitä lääkettä käytät? Kaikkia lääkkeitähän ei saa edes kerralla lopettaa, eli miten sitten toimit jos jatkat syömistä siihen asti, kunnes raskaustesti on plussaa?

Kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa tällaisista asioista.

Itsellä oli käytössä mielialalääkkeet, jostka mun toivomuksesta purettiin pois jo keväällä kun tiedettiin että syksyllä meinataan jättää ehkäisy pois. Oma lääkitys olis siis sellainen, joka ei sovellu raskauden aikaan. Nyt yritän pärjätä ilman, mutta jos näyttää siltä että vointi huononee niin pakkohan sitä on silloin joku lääkitys saada. mutta sitten neuvotellaan lääkärin kanssa.

tämä lääke on sellainen jonka voin lopettaa kerralla. mutta haluaisin jatkaa kuitenkin mahd pitkään että oireet pysyvät poissa., jos raskautuminen kestää. nyt vaan pelottaa että munasolu jotenkin häiriintyy

Kannattaa ehkä lääkäriltä varmistaa asia, jos se sun mieltäsi kovin vaivaa. Tosiaan, kun ei ole tietoa, että mikä lääke ja mihin vaivaan.. Jos suunnittelet raskautta ja sulla on jokin pitkäaikainen sairaus, esim epilepsia, niin lääkärin kanssa ois ihan hyvä jutella perheenlisäyksestä ja tarvittavista lääkkeistä.

lääke on sellainen jota saa huoletta käyttää ainakin loppuraskaudesta. Ja muutenkin raskauden aikana lääkärin mukaan, lääkäri on siis sanonut näin. MUTTA itse pelkään kaiken ylimääräisen vaikuttavan ovulaation hetkellä munasoluun. Olin kovassa kuumeessa kun viimeksi raskauduin ja se meni kesken...:( Yleislääkärin mielestä lääkkeet ei vaikuta haitallisesti noin alussa. Olen vähän eri mieltä. Erikoislääkärille en tämän asian vuoksi pääse.

Yhteistyössä