Raskaus ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja primrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

primrose

Jäsen
18.12.2009
156
0
16
Kyselisin teiltä vähän kokemuksia imettämisestä jos on uudestaan raskaana? Siitäkin näemmä monenlaisia mielipiteitä.Toiset sanovat, ettei mitään haittaa, mutta toiset taas ovat vastaan. Kysyisin siis teiltä, ketkä ovat tulleet raskaaksi imetyksen aikana, oletteko vähentäneet/lopettaneet imetyksen? Entäs jos on jatkanut imetystä, niin kuinka kauan? Tai onko ollut mitään ongelmia raskaudessa, kuten liian aikaisin tulleita supistuksia?
Olisin kiitollinen, jos joku viitsisi vähän kertoa kokemuksistaan...:)

Mä olen käsittänyt, että jos on normaaliraskaus, niin voi imettää ihan rauhassa :wave:

Itse tulin uudelleen raskaaksi kun nuorimmainen oli reilun vuoden ja imetin vielä 5 krt päivässä. Ihan normaalisti jatkoin imetystä, mutta siinä rv 8 huomasin, että tissit yhtäkkiä "tyhjeni" - herui edelleen imettäessä, mutta se muhkeus hävisi jonnekin. SItten rv 10 alkoi tuntumaan ettei enää herukaan. Vähennettiin imetyksiä unitisseihin ja lopetettiin imetys kokonaan rv 14, kun maitoa ei enää kerta kaikkiaan tullut (poitsu olisi varmaan lussuttanut sitä tyhjääkin tissiä, mutta se alkoi jo olla aika kivuliasta...).

Edellisissä imetyksissä ei ole maito ikuna loppunut tuolla lailla, ja olenkin aina kuvitellut, että ei se maito imettämällä lopu. Mutta näköjään raskausaikana kaikki voikin olla toisin... Mitään ongelmia siis ei tullut imetyksestä, mutta maito vaan loppui raskauden takia.

Raskauduin tytön ollessa 1v ja imetin edelleen. Kysyin gyneltä voiko imetystä jatkaa niin hän totesi että voi mutta jossain vaiheessa maidon tulo vähenee/loppuu. Imetin tyttöä vielä vajaa 3 kk ja hän itse lopetti imemisen.
Imetys ei kuulemma vaikuta raskauden kulkuun mitenkään.

Kiitos vastauksista:)
Juu, näin ajattelinkin, mutta tämä selvitti ajatuksia. Pää on vaan taas niin pyörällä kun plussasin tänään ja siis edelleenkin imetän esikoista. Mutta huolenaiheen tähän toikin se, että mulla oli lokakuussa keskenmeno hyvin varhaisessa vaiheessa, niin kävin miettimään,että voisko olla johtunut tuosta imetyksestä. Mutta,ilmeisesti oli vaa joka tapauksessa niin tarkotettu imetyksestä huolimatta :( .

Mä imetin kuopusta n. rv 7 asti, kunnes tuntui, että kohtu rupes supistelemaan imettämisestä. Lopetin imetyksen siihen, koska en halunnut riskeerata raskautta. Poika tosin oli jo 1v7kk siinä vaiheessa, joten siinä mielessä ei harmita. Olisin kyllä varmaan jatkanut imetystä vielä hetken, jos supistuksia ei olisi tullut. Mäkin oon ymmärtänyt, että imettää voi, jos raskaudessa ei ole mitään ihmeellistä, eikä supistuksia rupea tulemaan. Mullakin tosin oli kaksi aivan alkuraskauden keskenmenoa imetysaikana ja tietenkin sitä miettii imetyksen vaikutusta siihen.
Kun lopetin imetyksen, supistukset lakkasivat n. kolmeksi viikoksi, mutta nyt supistelee taas silloin tällöin, vaikka raskausviikkoja on kasassa vasta 11 :/ . Eli tiedä sitten, mistä ne mun supistukset silloin aiemminkaan johtuivat. Tosin viime raskaudessakin supistukset alkoivat aikaisin, mutta ei kyllä todellakaan näin aikaisin.

Tulipas sekava sepustus, täytyy varmaan painua pehkuihin...

Mä kans imetän 1v n 2-3 krt vrk.Mitään muutoksia en oo huomannut.Tissit tuntuu ainostaan täydemmiltä...
Neuvola,eka,mulla ensi viikon pe ja sieltä sitten kyselen jatkoa...Mut en kyllä ajatellut ihan kamalan pitkään enää imettää =)

e ja toukka rv 7+

Mulla esikoinen oli 8kk, kun tulin raskaaksi ja imetin about 5 kertaa päivässä. neuvolassa sanoivat ettei haittaa mitään, mutta voi olla että itte vauva alkaa vieroksumaan maidon makua jossakin vaiheessa. Maidon tulo hiipui pikkuhiljaa ja esikon lähestyessä vuoden ikää imetin enää aamulla ja illalla. Muutenkin olisin varmasti 1v. synttäreiden tienoilla sen lopettanut, mutta kun etenkiniltaimetys myös tuntui aiheuttavan koviakin supistuksia, niin lopetin vaikka haikealta tuntuikin. Olin silloin noin rv 20. Ja supistuksia kyllä oli ollut jo muutenkin muutaman viikon ajan, mutta en ollut huomannut niiden tulevan imetyksen jälkeen, muutakuin sitten ihan lopussa.
Plussana het kun lopetin imettämisen niin rinnat alko valmistautumaan jo seuraavaan ja kasvoivat ainakin yhden koon. :D (Noh, eipä tuosta liikaa iloa, kun supistusten takia ollut pakko myös pitää petipuoli kohtuu rauhallisena. :laugh: )

Heippa!

Mun tytto on 1v 7kk. Itse olen raskaana rv 17. Olen nyt vahentanyt etta saa vain iltaunille mennessa ja yolla kun heraa. Muuten kauheaa huutoa ja paidan repimista. Nyt olen huomannut etta on maidon tulo vahentynyt. Sita olenkin toivonut kun en ole itse saanut aikaiseksi vain lopettaa ja huudattaa tyttoa. Itse olen asiasta paljon lukenut ja saamani tiedon mukaan ei mitenkaan vaikuta raskauteen. Joskus olen vain nuo yo syotot kokenut raskaaksi ja sen takia haluaisin lopettaa. Olen lukenut etta monilla vain loppuu maidon tulo raskauden toisella kolmanneksella. Tai maku muuttuu niin etta senkin takia voi lapsi lopettaa juonnin!
Sita olen sitten odotellut kovasti!
Supisteluja en ole koskaan pelannyt kun ei sita vaivaa ollut edes esikon odotus aikana.
Jos en olisi uudestaan raskaana saisi kait toi tytto maitoa niin kauan kun sita tulee...

Yhteistyössä