Raskaus ja kahvinjuonti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Alkuraskauksien aikaan olen jättäny kahvin juonnin kokonaan pois, on ollu helpompi lopettaa myös tupakointi samalla. Nyt on menossa rv 23, ja kahvi maistuu taivaallisen hyvälle, eikä sen maku enää muistuta tupakasta siten kun aikasemmin. Mitenkä paljon olette juonu kahvia raskausaikana? Kun tuntuu, että voisin nyt juoda useita motillisia päivässä... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuraskauksien aikaan olen jättäny kahvin juonnin kokonaan pois, on ollu helpompi lopettaa myös tupakointi samalla. Nyt on menossa rv 23, ja kahvi maistuu taivaallisen hyvälle, eikä sen maku enää muistuta tupakasta siten kun aikasemmin. Mitenkä paljon olette juonu kahvia raskausaikana? Kun tuntuu, että voisin nyt juoda useita motillisia päivässä... :p

Minä join aikanaan ihan mielettömästi, ja pelästyin puihin niitä tutkimuksia, joissa oli havaittu yhteyttä sikiökuolemien ja runsaan kahvinjuonnin välillä...! Vauva oli syntyessään reipas ja isokokoinen, mutta ekat kuukaudet aika itkuinen ja äreä, olen myöhemmin pohtinut että johtui varmaan kofeiinista ja vieroitusoireista. Enää en siis varmaan uskaltaisi vetää samanlaisia määriä raskaana ollessa.. :)

join mukillisen tai kaksi päivittäin alusta loppuun... en ole havainnut vauvassa "vierotusoireita", eipä se aamulla juotu kupillinen enää voinutkaan vaikuttaa kun aamuyöstä syntyi :D

Saattaa olla hölmö kysymys, mutta kyse on siis kahvin kofeiinista, eli onko ok raskauden alkuvaiheessa juoda kofeiinitonta kahvia (vaikka sanotaan, että 3 kuppia kahvia päivässä ok raskauden aikana; alkuraskauden aikana tuokin määrä hiukan mietityttää keskenmenoriskin takia)?

Minä olen kolme raskautta juonut parikin litraa päivässä kahvia ja lapset ovat olleet normaaleja, eikä mitään ongelmia.
Nyt jätin neljännessä kahvin pois kun se aiheuttaa ryhtmihäiriöitä ja alku raskaudessa kun aina tekee vähän pahaa. Vielä ei ole "kahvitonmuksu" syntynyt vertailu kappaleeksi "kahvillisille".