Raskaus ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
En ole vielä tehnyt raskaustestiä, mutta haluisin kysyä muilta näistä kokemuksista. Aloitin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa pillerit, olin yhdynnässä pillereiden toisella viikolla ja seuraavana päivänä otin pillerin. Lähdin ulkomaille ja pillerit jäivät kotiin eli 3 päivän annos jäi väliin. Jatkoin pillereitä normaalisti ja tauolla kuukautiset alkoivat. Silti on hieman outo olo, että kaikki ole kuin pitäisi. Tämä on varmaan vain päässäni, mutta kysyisinkin, onko kenelläkään muulla alkanut kuukautiset normaalisti, mutta silti ollut raskaana. Ihan mielenkiinnosta...

Kyllä on mahdollista, mutta kohdallasi kuitenkin hyvin epätodennäköistä, koska sinulla on kuukautiset. Tuntemuksesi voisivat johtua siitäkin, että sinä olet ilmeisesti syönyt pillereitä vasta tässä kierrossa, eli kyllä ne outoja tunteita, tuntemuksia aihuttavat muutenkin.

Kuinka monet kuukautiset sulla tuli sportti raskauden aikana. Oliko vuotoa ihan normaali määrä, vai oliko vuoto vähäisempää. Onko sinulla normaalisti runsas vai vähäinen vuoto.

Tää myös mua kiinnostaisi.. Jostain kumman syystä mulla on tunne, et oisin ollu jo pitempään raskaana kuin kuukautisten mukaan lasketaan. Eli siis mulla tuli kuukautiset ja sen jälkeen (n.1kk) tein raskaustestin, joka näytti positiivista tulosta.

Onko siis muita, joilla ollut kuukautiset, vaikka ollut jo raskaana? Selvisikö vasta ultrassa raskauden oikea vaihe vai mistä tiesitte?

Meni vähän sekavaks, mutta yrittäkää ymmärtää..

Minulle sattui ultrassa pari viikkoa sitten ylläri, kun olin kuukauden pidemmällä kuin mitä itse osasin odottaa. En ole syönyt pillereitä myöskään, kuukautiset tuli kaksi kertaa hedelmöityksen jälkeen. Ekat oli ihan normaalit. Tokat tuli normaaliin aikaan, mutta kestivät vain 1-2 päivää, ilmeisesti saattoi olla vuotoa limakalvoista eivätkä varsinaiset kuukautiset. Lääkärin mukaan tämä voi olla ihan mahdollista (normaalia).

Eipä siis mennyt ihan oppikirjojen mukaan!

Jos olet vasta aloittanut pillerit, siis alle kolme kuukautta sitten, niin pillereiden sivuoireita voi olla vaikka minkämoisia. Eli varaudu siihen, että jopa seuraavat puoli vuotta voi olla vaikka minkälaista kolotusta, itketystä, tuhruvuotoa, painonnousua ja muuta ikävää, mutta se kuuluu kohtuullisina määrinä asiaan, ja ennen pitkään olosi on taas ihan normaali.:)

hei minua kiinnostaa kanssa jos kuukautiset ja raskaana. nyt tosi niukat menkat ja voin koko ajan huonosti ja kroppa toimii erilailla kun yleensä. En ole yhtään normaalissa kunnossa.

Yhteistyössä