Raskaus ja Panadol, kuinka paljon voi ottaa vrk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairaana

Vieras
Ohjeessa sanotaan 1-2 tbl enintään 3 kertaa päivässä ja oon ottanu 1 tbl kolmesti, eli voinko vielä ottaa? Kuume nousee kokoajan, niskat ihan jäykät ja kipee ja kurkkukipeä...ihan kammottava olo.

Vuorokaudessa voi ottaa 3000 mg eli 6 kpl 500 mg tabletteja- Ja varsinkin keskiraskaudessa voi ottaa myös buranaa. Loppuraskaudessa ei suositella, mut silloinkin olen ottanut esim hammaskipuun yksittäisen annoksen.

Siis eihän Panadolia voi ottaa kuin kolme päivässä vai olenko väärässä? Raskaana tai ei?

Parasetamolin kanssa ei kannata leikkiä tai voi olla yllättäen maksa entinen. Ja vaikuttaa kyllä sikiönkin maksaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Siis eihän Panadolia voi ottaa kuin kolme päivässä vai olenko väärässä? Raskaana tai ei?

Parasetamolin kanssa ei kannata leikkiä tai voi olla yllättäen maksa entinen. Ja vaikuttaa kyllä sikiönkin maksaan.

Kolme kertaa kaksi tablettia päivässä on maksimi. Tiedän koska itse jouduin yhden raskauden aikana vetämään maksimin, lääkärin määräyksellä.

ja lääkäri sanos ettei kannata ottaa ollenkaan jos ei ole aivan pakko, koska alkio saa jo näillä mun vähäisilläkin viikoilla napanuoran kautta parasetamoolia jota sen maksa ei välttämättä pysty suodattamaan...Mutta tuo 3 on mun mielestä maksimi raskaana olijalle...Tosin en ehkä käyttäisi jos on tulehdusta ( kuten minulla ) tai muuta kun lieventää vain oireita ei vie tulehdusta. Auttaako panadol oireisiisi? Olisiko hunaja tee ja valkosipuli jopa tehokkaampia kuin parasetamoli?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

Kolme kertaa kaksi tablettia päivässä on maksimi. Tiedän koska itse jouduin yhden raskauden aikana vetämään maksimin, lääkärin määräyksellä.

Ok, mä olen aina luullut että saa ottaa vain kolme päivässä. :)

Hyvää päivää taas. Jos ohjeessa lukee max 3 kertaa 2 tablettia päivässä se ei tarkoita, että jos on päivän aikana ottunut vain kolme niin illalla voi ottaa kolme. Tabletit otetaan 8 tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedon haluinen myös:
Alkuraskaudessa saako ottaa panadoliakaan vai onko se sallittu missä vaiheessa vain ?

Saa ottaa alussakin. Itselläni oli hyvin pahat kiinnityskivut, ja jouduin syömään panadolia lähes kolme viikkoa putkeen maksimimäärän, että selvisin joten kuten kivuista. Mutta tämä tapahtui kyllä lääkärin tarkassa valvonnassa, ramppasin lääkärissä parin päivän välein.
Mutta terve lapsi syntyi. :)

Alkuraskaudessa saako ottaa panadoliakaan vai onko se sallittu missä vaiheessa vain ?

Saa ottaa alussakin. Itselläni oli hyvin pahat kiinnityskivut, ja jouduin syömään panadolia lähes kolme viikkoa putkeen maksimimäärän, että selvisin joten kuten kivuista. Mutta tämä tapahtui kyllä lääkärin tarkassa valvonnassa, ramppasin lääkärissä parin päivän välein.

Mä oon myös joutunut ottaan varhasilla viikoilla. Kohdun kasvukivut oli jotain ihan järkyttävää, yöllä heräsin aina hirveisiin kramppeihin.

Ok. Mulla kanssa kipuja ja välillä on tunne et rentoutuis jos ottais kivunlievitystä.Ei pääsisi pahenemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaana:
Viikkoja tasan 16. Lämmintä mehua oon yrittäny juoda kurkkukipuun, välillä kuume on laskenut alle 37 kun olen lääkkeen ottanut mutta nyt taas nousee.

Noila viikoilla voit ihan hyvin ottaa buranaakin panadolin "tueksi", jos käyttö on satunnaista.

Yhteistyössä