Raskaus ja siitepölyallergian hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HotMilk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HotMilk

Jäsen
02.06.2009
247
0
16
Millaisia lääkkeitä olette saaneet siitepölyallergian hoitoon raskauden aikana? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa alergiaoireet todella vahvat ja jotakin lääkettä pitäisi kait ottaa että henki kulkisi. Neuvolan terkka sanoi että Flixonase käy, mutta kun sitä apteekista menin hakemaan niin proviisori pyöritteli silmiään että miten nyt sellaista on luvattu käytettäväksi.

Eli miten hoidatte allergiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja woodoo child:
Mulla käytössä Cetirizin-ratiopharm antihistamiini tabletti ja Avamys nenäsuihke. Molemmat lääkärin määräämiä kun raskaus on ollut tiedossa.

Minulle määrättiin myös nuo tabletit, mutta en juurikaan tarvinnut niitä. Raskaus- ja imetysaikana hormonit vaikuttivat niin, ettei allergiat juurikaan oireilleet.

Flixonase käytössä joka raskaudessa, samoin Histec jos oireet oikein pahaksi äityi. Ihan lääkärin määräämänä molemmat. Aina pitää kuulemma arvioida tapauskohtaisesti hyödyt ja mahdolliset haitat; jos syömisestä, nukkumisesta ja muutenkin elämästä ei tule ilman lääkkeitä mitään, on pienempi haitta ottaa ne lääkkeet.
Eli uudelleen apteekkiin vaan! =)

Mulle määrättiin glinor merkkiset silmätipat ja nenäsumute, on vastaavat kuin lomudal, mutta edukkaampia. Normaalisti on ollut reseptillä nasonexia, telfastia ja astmapiippu, mutta pärjäsin ihan hyvin noilla. Ulkona en tosin ollut kovin paljon, mutta pystyin elämään kuitenkin.

Miulla alkaa oleen hirvee allergia päällä enkä syö mitään. Lopetin lääkkeet heti kun plussasin. Nyt nenästä tuppaa verta vuotamaan ku limakalvot niin kuivat, aivastelen ja naama turpoaa... Pitäis vissii käyä jotain hakemassa, ees nenäsuihketta.

Nyt on käyty gynekologin luona ja konsultoitu perinatologia allergian hoidosta. Molempien kanta oli että allergia on syytä hoitaa, hoitamatta jättäminen on pahempi vaihtoehto.

Allergiasta johtuva heikko hapetus eli siis tukkoisena hapenottokyky laskee, jolloin sillä on vaikutuksia myös vauvaan. Myös korostivat että allergiaoireiden aiheuttama elimistön stressireaktio on haitallinen vauvalle. Sanoivat että on vuosien kokemus raskaana olevien allergisten hoidosta ja on todettu että on turvallista vauvalle käyttää allergialääkitystä.

sain reseptillä Flixonase sumutteen ja Cetirizin tabletteja. Voi käyttää koko raskauden ajan.

mulle on naistenklinikan gynet sanoneet että allergia hoidetaan ensisijaisesti paikallislääkkeillä kuten silmätipoilla ja nenäsumutteilla. Mulla oli raskauden aikana käytössä Beconse nenäsumute joka toimi hyvin.

Yhteistyössä