raskaus ja syömishäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oon raskaana ja oon sairastanu syömishäiriöö teinivuosista asti. oli ihan kurissa monta vuotta ja kaksi edellista raskautta meni ok. mutta nyt ei. tänäänkin oon jo itkenyt monesti,en halua syödä. ylipainoo jäi 5kg,olin laihdutuskuurilla. en osaa lopettaa,enkä halua vaikka vauvantakia niin pitäisi tehdä. lääkäri aika on viikonpäästä,sillon voin keskustella ruokavaliosta. mutta eikös se ole niin että voin itse huonosti mutta vauva saa mitä tarvii kun on esim. varastoja. jokapäivä otan 2kpl multitabs raskaus vitamiineja ja koitan muutenkin saada jotain alas. olo on henkisesti kamala. päähän ei mahdu muuta kun se 5kg ja kova halu saada kroppa kuntoon.

Vaikka periaatteessa vauva syö sulta kaikki tarvitsemansa aineet, niin siltikin sinun pitää syödä. Älä odota viikkoa, että pääsisit lääkärille, vaan ota heti huomenna yhteys neuvolaan tai vaikka päivystykseen. Tarvit apua heti.

Mitä jos söisit normaalisti, mutta et liikaa (siis et suuria annoksia etkä herkkuja), mutta siis monipuolista terveellistä ruokaa (paljon hedelmiä ja kasviksia) ja koittaisit harrastaa liikuntaa joka päivä ainakin kävelylenkin?

Siis tavallaan kuluttaisit itsekin niitä rasvoja, kehittäisit lihasta, mutta vauvakin saisi varmasti monipuolista energiaa, etkä säkään kärsisi?

Onnistuisko hyväksyä se, että kroppa muuttuu nyt, mutta eihän sitä rasvaa tarvi lisää tulla (eikä tule, jos et syö herkkuja ja ylisuuria määriä. Eli syöt sen mitä tarvii) ja tavallaan, jos pystyt harrastamaan liikuntaa kohtuu pitkään, kuntokin on sen verran kohdillaan, että siitä on hyvä jatkaa raskauden jälkeen ...ja ainahan liikunta kiinteyttää. :)

harrastan liikuntaa lähinnä kotona. jumppaan ja poljen kuntopyörää. käyn satunnaisesti lenkillä,mutta hirveesti koitan nyt lähtee jokapäivä käveleen. nukun niin huonosti yöllä kun esikoinen heräilee että oon niin väsynyt aamuisin etten jaksa lenkkeillä. mutta yritys kova. toivon ettei paino nousisi ollenkaan raskausaikana,vaikka toki se nousee. vauvantakia haluan pystyä syömään. hiilareita en pysty suuhun laittaan,se saattaa johtaa oksenteluun joten pidän ne pois. syön kyllä kasviksia aika usein ja salaattia. toivon että neuvolassa olisi joku ymmärtäväinen ihminen joka osaisi neuvoa oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
harrastan liikuntaa lähinnä kotona. jumppaan ja poljen kuntopyörää. käyn satunnaisesti lenkillä,mutta hirveesti koitan nyt lähtee jokapäivä käveleen. nukun niin huonosti yöllä kun esikoinen heräilee että oon niin väsynyt aamuisin etten jaksa lenkkeillä. mutta yritys kova. toivon ettei paino nousisi ollenkaan raskausaikana,vaikka toki se nousee. vauvantakia haluan pystyä syömään. hiilareita en pysty suuhun laittaan,se saattaa johtaa oksenteluun joten pidän ne pois. syön kyllä kasviksia aika usein ja salaattia. toivon että neuvolassa olisi joku ymmärtäväinen ihminen joka osaisi neuvoa oikein.

Muista, että kävely on myös erinomainen rasvanpolttokeino. ..lisäksi siinä saa raitista ilmaa, joka tekee hyvää mielialallekin. :)

Onnea matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muista, että kävely on myös erinomainen rasvanpolttokeino. ..lisäksi siinä saa raitista ilmaa, joka tekee hyvää mielialallekin. :)

Onnea matkaan.

kiitos =)

Yhteistyössä