Raskaus, mies ja seksi. Miten miehenne on suhtautunut raskaudenaikaiseen rakasteluun?

Alkuperäinen kirjoittaja iätiäiti:
että naiset ovat ihan itse keksineet tämän: naiset raskaana ovat herkkiä ja eroottisia. Hyvästä sydämestäni ja oikein uskomalla se voi olla totta. Kuitenkin minulla on vahva epäilys, että tämä on naisten keksimä ajatus sietää kamalaa oloa ja kömpelyyttä raskaana ollessa.

Mielenkiintoista. Et siis usko hormoonien vaikutukseen naisen kehossa.
Itse olen 2 raskaudessa ollut jatkuvasti seksinnälkäinen ja vasta kolmannessa seksi ei oikeen jaksa innostaa. Silti mun suhtautumiseni omaan kehooni ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa erilainen. Kyllä ne hormoonit vaan pyörittää ihmistä enemmän kun uskotkaan.

Kyllä minä uskon hormonitoimintaan! Enhän minä hormonitoimintaa ole lisääntymisestä pois laskenut! Olen minä biologiatunnilla istunut, joten hormonienhyrräys on tuttua ;)

Uskon myös siihen, että ihmisillä ja etenkin meillä naisilla on tapana keksiä "myyttejä" jotka haluamme ottaa todesta.

Mielestäni tällaiset asiat, kuin raskaus ja naiseus ylipäätään on sen verran "USKOMATON" juttu, että niistä on olemassa myyttejä, tarinoita..jos näin voidaan ilmaista..
Ja onhan se lohdullista ajatella, että möhkyähkynä olisi edes jonkun miehen mielestä seksipakkaus, vaikka peilikuva viestittäisikin itselleen jostain aivan muusta.

=) :)

Kyllä meillä on ollu elämää peiton alla ja välillä päälläkin koko raskausajan, nyt tätä kolmatta odottaessani käyn jatkuvasti kuumana :whistle: Ne, hormoonit :p

Mieheltä kun kysyin asiasta, sanoi mun olevan jotenkin "eksoottinen" raskaana ja "erituntoinen?" mutta yhtä haluttava kuin muulloinkin. Vauva-aika meillä on ollut hiljaisempaa, kun tahtoo mulla olla väsy...

mulla on nyt viikkoja 19 ja mies käyttäytyy minua kohtaan kylmästi. seksiä hän ei enää halunnut vauvan liikkeiden alettua, syyksi sanoi että kun sulla on mahassa tuo vauva. läheisyyttä (haleja suukkoja ym.)ei ole ollenkaan, ja jos yritän lähestyä, hän käskee minut pois. onko muilla ollut samanlaista? tämä on todella masentavaa ja tunnen itseni hylätyksi. olen kysynyt häneltä monta kertaa että mikä vaivaa, mut mitään vastausta hän ei anna/tiedä. alan jo vihata raskautta koska se aiheuttaa meidän välille riitoja ja tälläistä välinpitämättömyyttä. en kyllä haluaisi olla ilman läheisyyttä/seksiä koko raskautta ja eroakin olen jo miettinyt koska tuntuu että hän ei välitä minusta enää ollenkaan :( onko kellään mitään neuvoja?

Miehellä halut ennallaan, mutta miulla ei. Ekaa odottaessa ei ollu mitään ongelmia seksin suhteen, luisti niin hyvin kuin ennenkin, mutta nyt kun toista odottelen niin ei :/ Alapää on niin kuiva ja vaikka liukastettakin käyttää niin sattuu seksin jälkeen niin kovin. Ja sit toi väsymyskin verottaa seksi haluja miulla. Mies ois aina toiminta valmiina :)

Meillä kyllä ei vaikuttanut mihinkään.. melekin joka ilta mahtoi olla säpinää peiton alla ;) Ja itelläki tuntui vaan hormonit hyrräävän.. itse asiassa samana iltana ku lähin synnyttään, oli juuri hommailtu :D

Meilläkin mies on tykännyt ja sanoo aina että ihana rakastella kun oot raskaana, tykkää isommista rinnoista ja masusta, joka ei oo mikään pieni... Hänestä olen seksikäs raskaana.. Mutta mulla itelläni häviää halut aina eka raskauskolmanneksen jälkeen eli heti ku alkaa maha kasvaa.. En tiedä mistä se johtuu, rakastelu vaan ei tunnu millekään. Ja olenkin sitte ilman orkkuja koko raskausajan... ONNEKSI mieheni ymmärtää eikä asia ole noussut hänelle ongelmaksi, vaikka niin haluaisikin kovasti. Ja neljä raskausaikaa on osoittanut sen että meitä pitää yhdessä oikeasti rakkaus eikä seksi..! :)

Kyllä meilläkin vaikuttaa, kolmas raskaus menossa ja Toudella Hiljaista on yhteinen elo iltaisin makuuhuoneessa. Ekaraskaudessa se oli jotenkin järkyttävää, huomata ettei mies halua mua "ollenkaan", toisen aikana tiesin jo mitä tulee ja tämä kolmas on mennyt niin, etten päivän rumban jälkeen ole itekään oikein jaksanut edes ajatella seksiä... Sitten kun sattuu haluttamaan yhtäaikaa, onkin tosi ihanaa, mutta tosiaan kerran kuukaudessa on tätä nykyä melkoinen saavutus.

Jotenkin enemmän kuin koskaan ennen, nyt odotan jo kovasti tämän vauvan syntymää, että pääsisin elämään taas sitä "omaakin" elämää, ostelemaan semmosia vaatteita (ja alusvaattteita) kuin itte haluan... Ihan hirveästi tämä pukeutumisasia vaikuttaa ainakin omassa elämässä. Nyt vaikka kuinka läpinäkyvää pukisi illalla päälle, ei tunne itseään haluttavaksi, ja kyllähän se sitten meidän olemiseen vaikutttaa, jos mulla ei ole pää kunnossa.

Ap:lle vakuuutan, että kaikki osat loksahtaa kyllä melko suurella varmuudella parisuhteessa paikoilleen sitten, kun se ihanainen on syntynyt!

meillä mies oli alkuraskaudessa innostuneempi touhuilemaan, olin kuulemma kosteampi silloin ja itselläkin siis hormonit hyrrää...nyt puolivälissä on ihan normaalia elämää, alkaa tosin asennot jo tekemään hankaluuksiaan ja se on miehen mielestä varmasti mielenkiintoista kun yhtäkkiä minä ilmoitan että nyt on PAKKO vaihtaa just ja heti asentoa...edellistä raskautta ajatellen loppuvaiheessa kummankin teki mieli tosi paljon ja sitten mieskin relasi kun lapsella oli periaatteessa lupa tulla milloin vain.

kannattaa miehen kanssa jutella niistä asennoista, meillä ainakin takaapäin ja istuen onnistui ihan lopussakin vaikka mahani olikin ihan hervottoman kokoinen...

ja jos mies ei tohdi eikä halua vahingoittaa teitä kumpaakaan niin anna hänen pitää mielikuvansa, pääasia että saat tyydytystä sitten muilla keinoin. voihan se olla että synnytyksen jälkeen se olet sinä jonka ei todellakaan tee mieli puuhastella mitään vaikka paikat näennäisesti jo olisivatkin kunnossa eli puolin ja toisin joustoa...

Kiva kuulla etten ole ainoa tämän asian kanssa painiskeleva. Mä olen luopunut toivosta rakastelusta nyt raskausaikana, eihän se seksi ole kaikki kaikessa, vaikka kivaa olisikin.
Pääasia että haleja ja muuta huomioimista edes on!

Yhteistyössä