Raskaus toiveissa, imetän ja menkat epäsäännölliset...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti yhdelle lapselle...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti yhdelle lapselle...

Vieras
Meillä 1v ja nyt lapsi toiveissa. Kuukautiset alkaneet 8½kk synnytyksestä. Epäsäännölliset ovat 25-44pvä... Ja tosiaan imetän vielä päivisin n.4-5krt...

Vaikuttaako tämä imetys määrä oleellisesti raskaaksi tulemiseen?

Mun muistaakseni(?) yöimetyksellä on suurempi vaikutus siihen, että EI tule raskaaksi. Mutta olikse jotenki nii, että jos täysimetti ja kuukautiset ei ollu alkaneet, niin ei melko varmasti tule raskaaksi.

Ite imetin vähän vajaa 2-vuotiasta lasta, kuukautiset oli alkanu ja tulin raskaaksi.

No minulla jo kahdesti käynyt niin, että raskaaksi en ole tullut imettäessäni, vaikka kuukautiset ovatkin säännölliset. Imetyksen lopettamisesta on kulunut n. 1-2kk kun olen tullut uudelleen raskaaksi.

jaa no minä imetin aika tiiviisti hieman alle 1 vuotiasta ja kk kerkesi tulla kaksi kertaa ennenkuin olin uudestaan raskaana. tosin siinä viimeisimmässä kk kierto oli huippupitkä eli lähes 50 päivää...vaikka normaalisti on se n 30. Nyt odotellaan sitä tätä syntyväksi kevättalvesta

Moikka! Meillä 1v2kk poika, masuasukista l.a. parin viikon kuluttua. Meidän jätkää imetin 11kk, menkat ei ehtineet alkaa ollenkaan kun jo saimme uuden tulokkaan aluille :-) Imetin eritoten öisin, päivälläkin...joten ei ainakaan aina ole este raskaudelle.

Onnea tulevasta pienokaisesta :)
Paljon puhutaan alussa tapahtuvan imetyksen vaikutuksesta raskaaksi tulemiseen mut näin myöhemmässä vaiheessa en ole paljoa kuullut puhuttavan...

Toivottavasti meilläkin onnistaisi. Viikonloppuna sen näkee sitten miten käy :)

Useimmiten olen kuullut (tutuilta ja keskusteluissa) että kuukautisten alkaminen on se ratkaisevampi tekijä kuin imetys. Täysimetys tietyin säännöin tosiaan toimii suhteellisen hyvänä ehkäisynä, mutta siinäkin kuukautisten alkaminen pienentää huomattavasti tehoa, joten vielä harvempi imetys, ei yöllä ollenkaan, vaikea uskoa että olisi mitenkään kovin tehokas ehkäisy.

Onko sulla mitään ovulaation oireita? Jos on ollenkaan ajatusta missä vaiheessa kiertoa voisi mahdollinen ovis olla, niin testejä kehiin vain. Meillä ei ainakaan imetys haitannut raskautumista ;)

Useimmiten olen kuullut (tutuilta ja keskusteluissa) että kuukautisten alkaminen on se ratkaisevampi tekijä kuin imetys. Täysimetys tietyin säännöin tosiaan toimii suhteellisen hyvänä ehkäisynä, mutta siinäkin kuukautisten alkaminen pienentää huomattavasti tehoa, joten vielä harvempi imetys, ei yöllä ollenkaan, vaikea uskoa että olisi mitenkään kovin tehokas ehkäisy.

Onko sulla mitään ovulaation oireita? Jos on ollenkaan ajatusta missä vaiheessa kiertoa voisi mahdollinen ovis olla, niin testejä kehiin vain. Meillä ei ainakaan imetys haitannut raskautumista ;)

Joo yöllä mä en ole imettäny sitten sen jälkeen ku esikoinen oli 10kk.
Nyt vähentäny imetystä 4kertaan päivässä.

Ovulaation luulen tunnistavani... Nyt tais olla viime viikonloppuna joten ensi viikonloppuna pitäs olla hieman viisaampi...
Mulla vain on tässä ollu tän kierron aikana kummallista vuotoa, ovulaation aikoihin (siitä johtuvaa?) ja eilen taas... Munasarjoja jomottaa, polttelee ja paineentunnetta on...
Tiedä sitten enteileekö raskautta vai toiveajattelua...

Imetin esikoista päivin öin, hänen ollessaan 10 kk annettiin toiselle raskaudelle mahdollisuus, ja tärppäsi hänen ollessaan 14 kk (tai siis plussan testasin silloin). Menkat tulivat siinä välissä pari kertaa, alkoivat siis hänen ollessaan 10,5 kk tjsp. Vasta raskauden araksi tekemien rintojen myötä rupesin vähentämään imetystä, nyt lapsi 20 kk ikäinen, laskettuun aikaan pari kuukautta, käy edelleen rinnalla pari kertaa päivässä.

Hirmuisen yksilöllistä tuo imetyksen vaikutus, mutta ei mitenkään mahdotonta onnistua, ja kääntäen, ehkäisyksi ei taaperoimeväisestä kuitenkaan ole :).

Yhteistyössä