Raskausajan ärsytykset. Huoh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paksuna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paksuna"

Vieras
Esikoinen tulossa, rv 33 menossa.. Ja hermot menee kans! Raskaus on sujunu hyvin, pahoinvointi oli tosi vähäistä alussa, ei oo ollu turvotuksia, hemoglobiinit pysyny hyvänä itestään, jne.. mutta nyt loppuajasta on alkanu mielialat heitellä! Ensin mulla oli hirvittävän stressaantunu olo joulun tienoilla. Ja ei, en stressannu joulun järjestämisestä, koska me mentiin sukulaisille "valmiille" joulunviettoon. Yritin pohtia mikä mulla stressas, mutta en keksiny mitään erikoisempaa syytä.

Ja nyt, nyt on tullu hirveä itkuherkkyys ja joka asia kiukuttaa/itkettää!
Itketti kun mies unohti maksaa sähkölaskun sen eräpäivänä.
Itketti, kun se toi kaupasta sen maun jugurttia mitä en voi sietää.
Itkettää, kun ei ole vielä hommattu sopivia vaunuja vauvalle (halutaan ostaa käytettynä, koska en näe mitään järkeä maksaa vaunuista 600-1000e) ja mietin että jos ei kohta edes ehditä?
Itkettää, koska miehen mielestä ei tunnu olevan VIELÄKÄÄN mitään kiirettä ostaa vauvalle yhtään mitään, ja jos ei olis mun patistamana ostettu niin vauvalle ei varmaan olisi muuta olemassa kuin äitiyspakkaus.

Ystävät ja kaverit tuntuu vaan ärsyttäviltä. Kaikki on lapsettomia ja ei jotenkin kiinnosta yhtään kuunnella niiden baarijuttuja ja selityksiä yhdenillanseikkailuista (ja en oo puhunu niille vauvajuttuja, ellei ne ole ite kyselleet vauvasta, huom!). Ei jaksa pitää niihin yhteyttä just nyt yhtään, tuntuu siltä että ne on vaan hirveän raivostuttavia. Vaikka eivät edes ole kun asiaa oikeasti mietin.

Yleinen olotila vaan on hirveän kiukkunen ja ärtyny ja itkunen. Eikä edes ole mitään erityisempää syytä....

Nimenomaan. Mutta tulee paha mieli kun ajattelee että muuten oon luonteeltani hyvin tasainen ihminen, inhoan riitelyä ja turhaa napisemista, ja nyt sitten oon tämmönen! Raivoan jostain jugurtista tai siitä että ukko tuo kaupasta "väärää" vessapaperia (sama kai se nyt on, mihin sen takapuolensa pyyhkii?). Ja sekin että oon laiminlyöny kavereita. Ei jaksa niiden viesteihin vastailla kummemmin, tulee vaan sanottua "mmhmm, jaa, joo, en tiedä, ei kai tässä kummempia". Tai sitten oltua hiljaa ja esim. facebookissa ignoroin niiden viestit. Koska ei yksinkertaisesti huvita ja ne ihmiset jotenkin vaan v*tuttaa suunnattomasti, vaikka eivät oo tehneet mitään! Toivottavasti tää loppuis etten heittäydy kovin kamalaksi...

Yhteistyössä