raskausmyrkytys???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
viime torstaina kun kävin neuvolassa niin epäilivät että mulla voi olla raskausmyrkytys.. huomenna meen sinne uuestaan ja katotaan tilanteet.. huomenna olis rv 39... pelottaa..
jos mulla se on niin käynnistetäänkö tää synnytys vai mitenhän se menee..

Käynistetäänkö, ja miten menee riippuu tosi paljon arvoista, olostasi ja lapsen voinnista.

Itselläni takana 4 synnytystä. kahdessa raskausmyrkytys. Ensimmäisessä tosi paha, 8000 valkuaista virtsassa, verenpaineet 90-95 alapaine. Silloin leikattiin suunnitellusti viikolla 37, edellisenä päivänä sain tietoon, ett huomenna leikataan. Ja neljännessä taas myrkytys, silloin valkuaiset vain noin 3000, mutta tromposyytit 95. Tällöikin verenpaineet vain 90-95 alapaine. Tällöin käynnistettiin tipalla ja vedenpäästöllä viikolla 36. Nämä keskimmäiset olen synnyttänyt normaalisti, vaikka verenpaine vähän koholla ollut ja valkuainen näyttänyt olemassa oloaan, mutta mistään myrkytyksestä ei ole puhuttu. Nyt jännitettään miten tämän raskauden käy..

Hyvin kaikki menee! Sinulla on jo hyvästi viikot kasassa ja käynnistyskään ei ole maailman loppu. Itse jouduin esikoisen aikaan olemaan reilun kuukauden sairaalassa raskausmyrkytyksen takia ja synnytys käynnistettiin rv 35+4. Terveen, suloisen pojan synnytin ja kaikki meni hyvin. Monesta tekijästä kiinni se käynnistys.